Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2013

10 ημέρες προθεσμία, για 13 χρόνια ζωής...Αρνούμαι!

Διαβάστε το άρθρο του Δημήτρη Τσαγκάρη, Οικονομολόγου ΜΑ-Φοροτέχνη, Διευθύνοντος Συμβούλου της FAO Economics AE στο Real.gr:

«Το Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π ( Κέντρο Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου? ) αποστέλλει σε φορολογούμενους επιστολή που ζητά την συμπλήρωση ερωτηματολογίου από 1/1/2000 έως και 31/12/2011 !

Ζητά, από τους παραλήπτες πληροφορίες, αναλυτικά για κάθε χρονιά, που κατά την γνώμη μας εξαντλούν τα όρια του επιτρεπτού και προσβάλλουν την αξιοπρέπεια τους.

Αξιώνει απάντηση εντός 10 ημερών, άλλως απειλεί με τις προβλεπόμενες κυρώσεις!


Πέραν της ευγένειας, με την επιστολή υποχρεώνονται οι παραλήπτες να θυμηθούν αν είχαν οτιδήποτε κινητό που δεν δήλωσαν, κάποια δαπάνη ιδιαίτερη, ακόμη και αναλώσεις που εκφεύγουν από τις συνηθισμένες.

«Σε περίπτωση που έχετε ερωτήσεις η απορίες για την συμπλήρωση των δηλώσεων παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας στα τηλέφωνα κλπ..», συνεχίζει η επιστολή.

Έχουμε λοιπόν απορίες:

Γιατί μας στείλατε επιστολή και όχι πρόσκληση;

Εφόσον διεξάγεται φορολογικός έλεγχος με βάση εντολή ελέγχου γιατί ξεχάσατε να την επισυνάψετε ; Η εντολή ελέγχου δεν έχει μόνον αριθμό, έχει και περιεχόμενο, από το οποίο ίσως θεμελιώνονται δικαιώματα μου!

Ως υποχρεώσεις, εννοούνται και οι υποχρεώσεις μου στον μπακάλη, τον μανάβη κλπ, η και οι ανοικτές πιστώσεις τρίτων προς εμέ, που κάποτε με θεώρησαν φερέγγυο; (τώρα δεν είμαι)

Πάντως υποχρεώσεις προς την οικογένειά, τα παιδιά , προς τους άμεσους συγγενείς η τους φίλους, καθώς και οι υποχρεώσεις προς τον εαυτό μου, κυρίως η υποχρέωση προστασίας των προσωπικών μου δεδομένων, δεν εμπίπτει στους φορολογικούς ελέγχους αφού δεν προβλέπονται από ειδική διάταξη.

Γιατί να δηλώσω ξανά τα ακίνητα, αυτοκίνητα, πλωτά και εναέρια μέσα τα οποία έχω δηλώσει κατ’ επανάληψη στο παρελθόν για τα οποία μάλιστα έχω υποστεί τις ανάλγητες, συχνά αναδρομικές, φορολογίες.

Γιατί να δηλώσω τις καταθέσεις μου που κάποτε ήταν κυμαινόμενες και ιδιαίτερα κινούμενες άρα, συνεχώς μεταβαλλόμενες;

Ποια χρονική στιγμή πρέπει να δηλώσω πόσες καταθέσεις είχα και δεν κατανόησα αν στα ποσά των καταθέσεων περιλαμβάνονται και τα χρήματα στο σεντούκι η στο μαξιλάρι.

Πολλές φορές δεν είχα βιβλιάρια αλλά είχα καταθέσεις. Τι πρέπει να φωτοτυπήσω και να επισυνάψω αν κάνω τέτοια δήλωση;

Πολλά βιβλιάρια πριν τα καταργήσω, αντικαταστάθηκαν με νέα και τα παλιά τα πέταξα, ως άχρηστα, ενώ άλλα γέμισαν από συναλλαγές. Δεν είχα, τότε, υποχρέωση να τα κρατήσω και δεν θυμάμαι πόσους λογαριασμούς είχα, πότε τους άνοιξα και πότε τους έκλεισα, σε πόσες τράπεζες και αν σήμερα υπάρχουν (οι τράπεζες- από 15 είναι ήδη μόνο 4 ) πόσες καταθέσεις είχα κλπ

Γιατί να θυμάμαι τώρα μετά από 13 χρόνια;

Η έλλειψη μνήμης είναι φορολογική παράβαση;

Έτσι παρόμοια έγινε και με τις κάρτες. Είχα πολλές τώρα δεν έχω καμία. Μου τις αφαίρεσαν όλες λόγω υπερημερίας και δεν έχω ούτε το πλαστικό. Χρωστάω σε όλες. Σε όσες δεν χρωστάω έχουν ενημερωθεί από το σύστημα ότι χρωστάω στις υπόλοιπες. Δεν μπορώ να πάω σε τράπεζα γιατί «κρύβομαι». Επίσης η λήψη αντιγράφου είναι δαπανηρή γιατί οι τράπεζες δεν δίνουν πληροφορίες τσάμπα ούτε τηλεφωνικά.

Τα έργα τέχνης, συλλογές, τιμαλφή κλπ στοιχεία με έχουν κάνει να ανησυχώ. Δεν γνωρίζω εάν είναι έργο τέχνης η γκλίτσα του ποιμένος παππού μου, που πράγματι είναι χειροποίητη, έχει χειροτεχνηθεί πριν από το 1920, δεν γνωρίζω εάν πρέπει να δηλώσω ως συλλογή τις παλιές δεκάρες με την τρύπα στη μέση, η τα μαρτυρικά και πορσελάνες που έχω μαζέψει από τα διάφορα βαφτίσια και γάμους!

Αυτές τις συλλογές τις δηλώνω;

Όταν παντρεύτηκα μου έκαναν δώρο τα πεθερικά μου ένα δακτυλίδι. Νόμιζα ότι ήταν από τσίγκο αλλά δυστυχώς ήταν από άργυρο – το πάλαι ποτέ ασήμι.

Πρέπει να τα δηλώσω ; Με τι παραστατικό?

Τα λοιπά στοιχεία που έχω είναι τα χαρακτηριστικά μου και όσα αναγράφονται στην ταυτότητά μου. Πρέπει να τα δηλώσω; Είναι στην εντολή ελέγχου; Αν όχι, τότε πως με βρήκατε;

Έχουμε όμως και ερωτήσεις:

Έπρεπε να αναγράφεται στην επιστολή η διάταξη του νόμου (αριθμός , άρθρο, παράγραφος, εδάφιο και ΦΕΚ ) με βάση την οποία διενεργείται έλεγχος;

Έπρεπε να επισυνάπτεται η εντολή ελέγχου και ο λόγος γιατί επιλέχθηκα εγώ, εάν δηλαδή περιλαμβάνομαι στο δείγμα, και πώς προσδιορίζεται το δείγμα, για να αντιληφθώ πώς εντάχθηκα;

Μπορώ να απαντήσω στο γενικό και ειδικό ερωτηματολόγιο για τα ενήλικα παιδιά μου, την εν διαστάσει σύζυγο μου, η την διαζευγμένη από εμέ σύζυγο?
Μπορώ να αποκαλύψω ποιόν φιλοξένησα και πότε φιλοξενήθηκα και από ποιόν, για ποιο λόγο και σε ποια ημερομηνία;

Και να ήθελα δεν θυμάμαι!!

Έχει θεσπιστεί υποχρέωση τήρησης βιβλίου πόρτας εισερχόμενων και εξερχομένων στις οικίες;

Τα τηλέφωνα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας που χρησιμοποιώ τα γνωρίζουν οι πάντες.. Πως ο έλεγχος δεν τα έχει εντοπίσει;

Όμως δεν γνωρίζω πόσους αριθμούς τηλεφώνου χρησιμοποιούσα από 1/1/2000 έως και 31/12/2011 εγώ στο όνομα μου, πόσους χρησιμοποιούσα εγώ στο όνομα άλλων προσώπων και πόσους χρησιμοποιούν άλλα πρόσωπα στο όνομα μου.

Ομοίως και με τα «ρολόγια» της ΔΕΗ- προ χαρατσιού.. !

Είχαν, η όχι, κριθεί ειλικρινείς όλες οι δηλώσεις εισοδήματος φυσικών προσώπων που δήλωσαν εισοδήματα από μισθούς και συντάξεις καθώς και οι δηλώσεις των αγροτών και οικοτεχνών με πενιχρά εισοδήματα κλπ.

Κάποτε με βράβευσαν για την ειλικρίνεια μου, τώρα παίρνουν πίσω το βραβείο; Μαζί με το βραβείο παίρνουν και την ειλικρίνειά μου;

Πώς να συμπληρώσω τα έντυπα;

Εφόσον θέλετε να βοηθήσετε συμπληρώστε τα μόνοι σας. Έτσι θα είμαι ασφαλής ότι δεν έκανα λάθος!

Αυτόν τον απίστευτο διάλογο, που είχα με παραλήπτη της επιστολής, θεώρησα ότι έπρεπε να τον δημοσιοποιήσω μήπως και την επόμενη φορά το Υπουργείο Οικονομικών προσέξει λίγο, τουλάχιστον, τα ερωτηματολόγια του!

Γιατί αρνούμαι να υποθέσω ότι αυτά εστάλησαν -εκ του πονηρού- για να μην απαντηθούν και απλά να επιβληθούν τα προβλεπόμενα πρόστιμα..

Γιατί αρνούμαι να δεχτώ ότι καλείται ο φορολογούμενος να συνεργήσει στην δημιουργία «φακέλου» του, για τις επιλογές του, μιας άλλης εποχής..

Γιατί αρνούμαι να δεχτώ ότι υπάρχει φυσικό πρόσωπο που έχει όλα τα ζητούμενα -συμβόλαια κλπ- ήδη έτοιμα, και δεν θέλει τουλάχιστον 10 ημέρες για τις φωτοτυπίες και μόνο!

Γιατί αρνούμαι να υπολογίσω το κόστος χρέωσης του φυσικού προσώπου με αυτά που του ζητούνται, από τον λογιστή του!

Γιατί αρνούμαι να δεχτώ ότι θα συμπληρώσει κανείς όλα αυτά, χωρίς επίσκεψη σε δικηγόρο, λογιστή, συμβολαιογράφο και τράπεζα!

Έχει κανείς διανοηθεί σε αυτή την χώρα ποιο είναι πλέον το κόστος λογιστικής συμμόρφωσης του φυσικού προσώπου?

Βρήκα καλή ιδέα την άποψη ενός νομικού μου συνεργάτη, πού μου έστειλε αντί για απάντηση, μια φωτοτυπία του Συντάγματος!

Έχει υποσημειώσει μερικά άρθρα άλλα με μαύρο και άλλα με κόκκινο μαρκαδόρο για να ξεχωρίζουν…

Περιμένω τις τροποποιητικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου Οικονομικών! Γιατί κι αυτό στο Σύνταγμα εδράζεται…

Θυμίζω τέλος, ότι όταν κάποτε ζητήθηκε (1993) να δηλωθούν τα μετρητά μας δεν μπόρεσαν ποτέ να ελεγχθούν διότι αθροιστικά ξεπερνούσαν την παγκόσμια ποσότητα νομισμάτων κλπ. Ήταν, και τότε, για το καλό μας και για τον λόγο αυτό απαγορεύτηκε η χρήση των σχετικών δηλώσεων (αναδρομικά επίσης..)

Σημ.: Για όσους επιπόλαια σκεφθούν, και τι με νοιάζει αφού δεν έχω “πλούτο”, προβλέπω ότι τέτοια επιστολή θα λάβουμε σύντομα όλοι , από την ΔΟΥ μας...».

Πηγή: real.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
κάντε κλικ στην εικόνα

ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

ΣΩΤΗΡΗΣ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΣΩΤΗΡΗΣ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
kourdistoportokali.com

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ (1918-2017)

Κ.ΚΟΛΜΕΡ

Leonard Cohen - A Thousand Kisses Deep

MICHAEL LANDON

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΟ ΛΙΒΑΔΙ

TVP

TVP

TVP ΤΟ WEB ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

TVP ΤΟ WEB ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ
κάντε κλικ στην εικόνα