Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

Βλέψεις Σκλαβενίτη για Βερόπουλο

Προεκτάσεις με ιδιαίτερα μεγάλο ειδικό βάρος για την ισορροπία δυνάμεων στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων κρύβει η (εν αναμονή των απαιτούμενων εγκρίσεων) συμφωνία μεταβίβασης του 60% της αλυσίδας Χαλκιαδιάκης από την Αφοί Βερόπουλοι στην Σκλαβενίτης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι συζητήσεις έχουν επεκταθεί και για το ενδεχόμενο μιας μετοχικής συμφωνίας μεταξύ των δύο εταιρειών, κάτι που εάν επιβεβαιωθεί θα δημιουργήσει έναν τρίτο ιδιαίτερα ισχυρό πόλο στην εγχώρια αγορά σουπερμάρκετ. Η Σκλαβενίτης έχει ήδη συμφωνήσει να αποκτήσει -με την Τράπεζα Πειραιώς να διαδραματίζει ενεργό ρόλο- το 60% της κρητικής αλυσίδας τροφίμων «Χαλκιαδάκης» από τη Βερόπουλος, με τις δύο πλευρές να αναμένουν τις εγκρίσεις από τις αρμόδιες αρχές.


Το deal που ενισχύει κεφαλαιακά τη Βερόπουλος, επιτρέπει στη Σκλαβενίτης να επεκτείνει περαιτέρω το δίκτυο της και να συνεχίσει τις κινήσεις εξαγορών που ξεκίνησε το 2013 με την απόκτηση των αλυσίδων Extra-Πρώτα και Φθηνά, Δούκας και Μπαλάσκας. Η Χαλκιαδάκης διαθέτει δίκτυο 38 καταστημάτων στην Κρήτη, απασχολεί 920 εργαζομένους και ππέρυσι πραγματοποίησε πωλήσεις 132,5 εκατ. ευρώ (από 130,9 εκατ. ευρώ το 2012) και προ φόρων κέρδη 4,5 εκατ. ευρώ (από 2,16 εκατ. ευρώ το 2012).

Οι πληροφορίες φέρουν τώρα τη Σκλαβενίτης να ενδιαφέρεται ενεργά και για την ίδια τη Βερόπουλος που σήμερα διαθέτει δίκτυο 222 καταστημάτων στην Ελλάδα. Το σενάριο αυτό που δεν επιβεβαιώνεται από τη διοίκηση της τελευταίας, δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπει το φως της δημοσιότητας, ωστόσο επανέρχεται δυναμικά με τις ίδιες πηγές να επιμένουν πως «στην πραγματικότητα, το consolidation στον κλάδο τώρα ξεκινά».

Είναι χαρακτηριστικό πως, παγιωμένες στρατηγικές, όπως αυτή της Σκλαβενίτης η οποία ιστορικά είχε επικεντρωθεί εντός του Λεκανοπεδίου Αττικής, έχουν ανατραπεί. Η αλυσίδα που πέρυσι πραγματοποίησε πωλήσεις 1,19 δισ. ευρώ (έναντι 1,23 δισ. ευρώ το 2012) και κέρδη μετά από φόρους 9,6 εκατ. ευρώ (από 10,24 εκατ. ευρώ το 2012), προετοιμάζεται για τα πρώτα της καταστήματα σε γειτονικούς νομούς, σε Κόρινθο και Εύβοια. Από το 2006 έως σήμερα έχει υλοποιήσει ένα επενδυτικό πρόγραμμα άνω των 180 εκατ. ευρώ και πλέον το δίκτυό της αριθμεί 110 καταστήματα, έναντι 36 το 2008, με τον ηγέτη της αγοράς, τη Μαρινόπουλος να διαθέτει δίκτυο 877 καταστημάτων μόνον στην Ελλάδα.

Ν. Χρυσικόπουλος
nikos.chrissikopoulos@capital.gr   capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
κάντε κλικ στην εικόνα

ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

ΣΩΤΗΡΗΣ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΣΩΤΗΡΗΣ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
kourdistoportokali.com

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ (1918-2017)

Κ.ΚΟΛΜΕΡ

Leonard Cohen - A Thousand Kisses Deep

MICHAEL LANDON

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΟ ΛΙΒΑΔΙ

TVP

TVP

TVP ΤΟ WEB ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

TVP ΤΟ WEB ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ
κάντε κλικ στην εικόνα