Κύκλοι μαθημάτων και δημιουργικής απασχόλησης
Στη Σαλαμίνα, η ελπίδα ανέτειλε πριν περάσει η κρίση. Οι κάτοικοι με δική τους πρωτοβουλία μεταμόρφωσαν το μικρό παραδοσιακό οικισμό των Σεληνίων σε δημιουργικό εργαστήρι με 32 τμήματα και 520 θέσεις μικρών και μεγάλων μαθητών.
Χωρίς να ιδρύσουν σωματείο, χωρίς σύλλογο ή διοικητικό συμβούλιο, χωρίς καμία οικονομική συναλλαγή, συσπειρώθηκαν και έβαλαν κάτω τις γνώσεις και τα ταλέντα τους. Κι έτσι άνοιξαν οι «Κύκλοι», ένα πρωτότυπο σύστημα ανιδιοτελούς προσφοράς, στο οποίο κάθε είδους γνώση μεταλαμπαδεύεται δωρεάν από τον κάτοχό της, γεμίζοντας δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο των κατοίκων. Οχι μόνο των μαθητών αλλά και των διδασκόντων.
Μια νοικοκυρά ξεκίνησε να παραδίδει μαθήματα μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής σε νήπια. Μια άλλη δήλωσε ότι το χόμπι της είναι η κατασκευή οικολογικών καλλυντικών και απορρυπαντικών. Με τη δική της καθοδήγηση οι κυρίες της τάξης της ξεκίνησαν τις αλχημείες, χρησιμοποιώντας υλικά από την κουζίνα. Απλοί άνθρωποι αποκάλυψαν τα μυστικά της τέχνης τους, δίνοντας την ευκαιρία σε συμπολίτες τους να πειραματιστούν και να αποκτήσουν ένα χόμπι. Ετσι ξεκίνησαν οι «Κύκλοι». Τα μαθήματα άπτονται της λεγόμενης αυθόρμητης φυσικής διδασκαλίας, αποκλείουν οποιαδήποτε οικονομική συνδιαλλαγή, δεν χορηγούν πιστοποιήσεις και δεν κάνουν χρήση κάποιας συγκεκριμένης διδακτικής, κάποιου αναλυτικού προγράμματος ή μεθόδου.
Στήριγμα
Νηπιαγωγοί ανέλαβαν το θεατρικό παιχνίδι. Μια αρχαιολόγος μύησε τα παιδιά σε παιχνίδια της αρχαιότητας επιστρατεύοντας την Ιστορία, μια διακοσμήτρια τους έμαθε χειροτεχνία, μια άλλη κοσμήματα. Η ομάδα του ΚΕΘΕΑ της περιοχής ανέλαβε να φτιάξει κινηματογραφική λέσχη. Επίσης, διοργανώθηκαν ποδηλατοβόλτες και στήθηκε δανειστική βιβλιοθήκη. Στους κόλπους της βρίσκεται και ένα πρωτότυπο παραμύθι, το οποίο τα παιδιά δημιούργησαν μέσα από αυτοσχεδιασμούς και ζωγραφική.
«Ολοι σέβονται το γεγονός ότι η γνώση τούς παρέχεται δωρεάν», λένε υπερήφανοι οι δάσκαλοι. Το αίσθημα συλλογικότητας συγκίνησε και το δήμο, ο οποίος διέθεσε τις κοινοτικές αίθουσες και τα γήπεδα των Σεληνίων και επέτρεψε το μάθημα μετά το πέρας του σχολικού ωραρίου. Η ανάγκη που υπήρχε για αυτή την κίνηση διαπιστώθηκε από τη μεγάλη ανταπόκριση από την τοπική κοινωνία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου