Του Σπύρου Δημητρέλη
Το δικό της τηλεφωνικό κέντρο «παρενόχλησης» των φορολογούμενων αποκτά η εφορία. Μέχρι το τέλος του έτους σχεδιάζεται να δημιουργηθεί call center το οποίο θα ειδοποιεί τους φορολογούμενους οι οποίοι δεν εκπλήρωσαν κάποια φορολογική τους υποχρέωση.
Αυτήν τη στιγμή στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων έχει δημιουργηθεί call center το οποίο, όμως, υποδέχεται κάθε είδους μηνύματα των φορολογούμενων (τηλεφωνικές κλήσεις, επιστολές ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, sms). Μέσω αυτού του τηλεφωνικού κέντρου δίνονται λύσεις σε προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι φορολογούμενοι, όπως είναι αυτά που αφορούν στην πρόσβαση σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες (π.χ. απώλεια κωδικών πρόσβασης στο taxisnet). Το συγκεκριμένο κέντρο έχει στελεχωθεί από εργαζόμενους της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων οι οποίοι στο παρελθόν καταχωρούσαν τα δεδομένα των χειρόγραφων φορολογικών δηλώσεων. Το συγκεκριμένο ανθρώπινο δυναμικό απελευθερώθηκε με την καθιέρωση της υποχρεωτικής υποβολής των φορολογικών δηλώσεων με ηλεκτρονικό τρόπο. Σε δεύτερη φάση το υφιστάμενο call center πρόκειται να εμπλουτισθεί με ειδικευμένους εφοριακούς υπαλλήλους οι οποίοι θα λύνουν κάθε απορία των φορολογούμενων και όχι μόνο τεχνικής φύσεως ζητήματα.
Το επόμενο μεγάλο βήμα για να περάσει ο φορολογικός μηχανισμός σε νέα εποχή, όπως σημειώνουν αρμόδια στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, είναι η δημιουργία ενός call center «εξερχόμενων κλήσεων». Δηλαδή ενός τηλεφωνικού κέντρου το οποίο θα ειδοποιεί για υποχρεώσεις που έρχονται ή –κυρίως- για φορολογικές υποχρεώσεις που δεν εκπλήρωσε ο φορολογούμενους.
Το νέο call center θα αντιγράψει την αντίστοιχη πρακτική των τραπεζών όπου την επομένη λήξης της προθεσμίας πληρωμής της δόσης ενός δανείου συνήθως ο δανειολήπτης δέχεται τηλεφωνική όχληση από την τράπεζα. Στο υπουργείο Οικονομικών πιστεύουν ότι η δημιουργία μιας αντίστοιχης υποδομής θα αποτελέσει ένα ακόμη όπλο στη μάχη που δίνεται για την τόνωση των δημοσίων εσόδων αλλά και την βελτίωση της συμμόρφωσης των φορολογούμενων.
Το call center θα ενεργοποιείται, στην περίπτωση που, μεταξύ άλλων, ένας φορολογούμενος:
-δεν υποβάλει φορολογική δήλωση
-δεν υποβάλει περιοδική δήλωση απόδοσης ΦΠΑ
-δεν πληρώνει κάποιο φόρο (εισοδήματος, ακινήτων, κα)
-δεν πληρώνει κάποια δόση ρυθμισμένου χρέους
Η ειδοποίηση του φορολογούμενου θα μπορεί να γίνεται τηλεφωνικά, με email ή με σύντομο γραπτό μήνυμα (sms).
ΠΗΓΗ:capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου