Γράφει η Ντίνα Καραμάνου
Μέχρι το τέλος του 2015 θέλει το ΤΑΙΠΕΔ να έχει ολοκληρώσει την ιδιωτικοποίηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.
Πρόκειται για τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας, Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Η απόφαση έχει ξεσηκώσει έντονες αντιδράσεις από τους κατοίκους, τους φορείς των περιοχών που θα «χάσουν» τα αεροδρόμιά τους αλλά και τους ίδιους τους υπαλλήλους σε αυτά.
Η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας κάνει λόγο για «ξεπούλημα» και προαναγγέλλει κινητοποιήσεις.
Η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης
Σύμφωνα με την προκήρυξη του ΤΑΙΠΕΔ, oι επενδυτές πρόκειται να αναλάβουν τη διαχείριση των αεροδρομίων για διάστημα 30-35 ετών, ωστόσο υπάρχει η δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης.
Με την εξαγορά θα καθοριστεί αρχικό εφάπαξ τίμημα και ετήσιες πληρωμές, οι οποίες θα εξαρτώνται από τα κέρδη των αερολιμένων.
Εντός τριετίας, οι παραχωρησιούχοι πρέπει να επενδύσουν σε υποδομές και αναπτυξιακές πρωτοβουλίες περίπου 220 εκατ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου