Τι σχεδιάζει ο Γιάνης Βαρουφάκης για να πληρώνουν και όσοι είχαν καταθέσει πινακίδες .Δεν αποκλείεται το Τέλος Περιβάλλοντος να επεκταθεί και στα πετρελαιοκίνητα.
«Φουλ τις μηχανές» βάζει ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης για το νέο σύστημα φορολόγησης των Ι.Χ. που σχεδιάζει το υπουργείο του σε συνεργασία με φορείς της αγοράς.
Με το νέο μοντέλο φορολόγησης ευνοούνται η αγορά νέων μικρών αυτοκινήτων και η αντικατάσταση κινητήρων στα παλαιά με άλλους σύγχρονης τεχνολογίας. Εξετάζεται όμως να πληρώνουν τουλάχιστον 30-50 ευρώ τον χρόνο και τα «καθαρά» Ι.Χ. που σήμερα έχουν μηδενικά τέλη. Δεν αποκλείεται μάλιστα το Τέλος Περιβάλλοντος να επεκταθεί και στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, τα οποία θεωρούνται επικίνδυνα για τον ανθρώπινο οργανισμό, καθώς εκπέμπουν μικροσωματίδια και οξείδια του αζώτου.
Από την άλλη, όμως, κερδίζουν πάλι έδαφος τα σχέδια για πληρωμή τελών κυκλοφορίας «με τον μήνα» για όσο διάστημα το επιθυμούν οι ιδιοκτήτες τους και φορολόγηση με κοινωνικά κριτήρια (πολύτεκνους, χαμηλόμισθους κ.ά.). Σύμφωνα με το νέο σύστημα, προβλέπεται επιβάρυνση στην αγορά και κατοχή πολυτελών Ι.Χ., αλλά ελάφρυνση από τεκμήρια, δυσβάσταχτους φόρους και τέλη κυκλοφορίας για όσους κατέχουν ήδη οχήματα μεγάλου κυβισμού και είχαν παραδώσει πινακίδες λόγω οικονομικής αδυναμίας. Ο ρυπαίνων θα πληρώνει περισσότερα, ενώ σημαντικές επιβαρύνσεις θα προκύψουν και για τα εισαγόμενα από χώρες της Ε.Ε. αυτοκίνητα που πωλούνται στη χώρα μας ως φθηνά μεταχειρισμένα.
Αλλαγές σχεδιάζονται και στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας, των τεκμηρίων διαβίωσης και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης. Με τις ανατροπές που έρχονται τα φορολογικά βάρη αναμένεται να μεταφερθούν στα χαμηλά και μεσαίου κυβισμού αυτοκίνητα μεγάλης εμπορικής αξίας, στα οποία θα εφαρμόζονται υψηλότερα τεκμήρια διαβίωσης.
Ποιες προτάσεις εξετάζονται κάντε κλικ εδώ protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου