Γενική πτώση στις βάσεις 2015, σε διαφορετικό επίπεδο ανά επιστημονικό πεδίο, και ένα «ανακάτεμα» των επιστημονικών κατευθύνσεων που οδηγεί σε παράδοξα και δεν λύνει, αλλά αντιθέτως αυξάνει, τις παθογένειες των προηγούμενων ετών δείχνει η εφετινή εξεταστική διαδικασία για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ της χώρας .
Σύμφωνα με το «Βήμα» με βάση τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας και την αντιστοίχιση τμημάτων και σχολών με τα νέα επιστημονικά πεδία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας την Παρασκευή, συμβαίνουν τα εξής παράδοξα: Ενας υποψήφιος μπορεί να περάσει σε Τμήμα Βιολογίας με μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα Μαθηματικά και τη Φυσική, χωρίς να εξεταστεί καν στο μάθημα της Βιολογίας, όπως θα περίμενε κανείς. Και αυτό διότι τα τμήματα Βιολογίας είναι κοινά στο δεύτερο και στο τρίτο επιστημονικό πεδίο. Για να περάσει ένας υποψήφιος σε Τμήμα Χημείας πρέπει να ξέρει ότι τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας είναι τα Μαθηματικά και η Φυσική. Για τα Τμήματα Πληροφορικής τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας είναι τα Μαθηματικά και οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, και όχι η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον. Για τις Οικονομικές Σχολές μάθημα αυξημένης βαρύτητας είναι τα Μαθηματικά και όχι οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας όπως συνέβαινε στο παρελθόν. Οι εφετινές πανελλαδικές εξετάσεις είναι ωστόσο εξετάσεις-ορόσημο, καθώς κλείνουν έναν κύκλο μεταρρυθμίσεων 16 ετών και επαναφέρουν το εξεταστικό τοπίο στο παρελθόν. Επίσης δεν έχει καθοριστεί ακόμη υπό ποιες συνθήκες θα λάβουν μέρος στην επόμενη εξεταστική διαδικασία οι υποψήφιοι που εφέτος δεν θα εισαχθούν σε σχολή προτίμησής τους και θα θελήσουν να έχουν μια δεύτερη ευκαιρία (το αποκαλούμενο 10%). Για την εφετινή διαδικασία ωστόσο ο εκπαιδευτικός κ. Γ. Χατζητέγας δηλώνει στο «Βήμα» ότι η δυσκολία των θεμάτων ρίχνει εφέτος τις βάσεις, αλλά διαβαθμίζει και τους υποψήφιους ξεχωρίζοντας τους καλούς από τους μέτριους. Παράλληλα δεν αναμένεται να μείνουν κενές θέσεις σε σχολές, όπως λεγόταν, ενώ ως σήμερα δεν προέκυψαν τα επιστημονικά λάθη που είχαν εμφανιστεί στο παρελθόν και από πολλούς είχε προβλεφθεί ότι θα επαναληφθούν. Βάσεις ανά κατεύθυνση Σε ό,τι αφορά την κίνηση των βάσεων, αυτές αναμένεται να διαμορφωθούν ως εξής ανά κατεύθυνση: Θεωρητική: Με δεδομένη τη δυσκολία των διαγωνισμών στα Αρχαία Ελληνικά εφέτος, που είναι το πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας, αναμένεται υποχώρηση των βάσεων σε όλες τις κλίμακες της βαθμολογίας, η οποία θα είναι περισσότερο εμφανής στις Νομικές Σχολές, στα Τμήματα Ψυχολογίας και στα τμήματα των μεγάλων αστικών κέντρων. Η πτώση αυτή ενισχύεται και από το γεγονός ότι τα θέματα ήταν απαιτητικά εφέτος και στα Λατινικά αλλά και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, ένα μάθημα που επιλέγεται από το μεγαλύτερο ποσοστό των υποψηφίων της Θεωρητικής Κατεύθυνσης. Πάντως, το εύρος της πτώσης θα καθοριστεί και από τις επιδόσεις των υποψηφίων στο δεύτερο μάθημα αυξημένης βαρύτητας στην κατεύθυνση αυτή, που είναι η Ιστορία Κατεύθυνσης. Θετική και Τεχνολογική: Οι επιδόσεις των μαθητών στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, δηλαδή στη Βιολογία Κατεύθυνσης και στη Χημεία, κρίνονται ελαφρώς καλύτερες από αντίστοιχες περυσινές επιδόσεις των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις. Πάντως η όποια πτωτική τάση στις περιζήτητες Ιατρικές Σχολές θα προέλθει έτσι από τα δύσκολα θέματα που επέλεξε η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, τα οποία και η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία χαρακτήρισε τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών. Η πτώση των βάσεων θα είναι σημαντική στο δεύτερο και στο τέταρτο επιστημονικό πεδίο, δηλαδή τις Φυσικομαθηματικές Σχολές και τις Πολυτεχνικές Σχολές, για τις οποίες το πρώτο μάθημα της αυξημένης βαρύτητας είναι τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης. Η ακριβής προσμέτρηση της πτωτικής τάσης στο δεύτερο και στο τέταρτο επιστημονικό πεδίο θα γίνει ωστόσο μετά την εκτίμηση των επιδόσεων των υποψηφίων και στο μάθημα της Φυσικής της Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, η οποία είναι μάθημα αυξημένης βαρύτητας. Σε ό,τι αφορά τις περίφημες Οικονομικές Σχολές του πέμπτου επιστημονικού πεδίου η δυσκολία των θεμάτων στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας σε συνδυασμό με τις χαμηλές επιδόσεις των υποψηφίων όλων των κατευθύνσεων, που έχουν όμως ως επιλογή τις συγκεκριμένες σχολές, δημιουργεί επιπρόσθετα συνθήκες πτώσης των βάσεων.
www.dikaiologitika.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου