TITLOI

Τελευταία νέα:
Φόρτωση...

Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

Σκανάρει επενδυτικές ευκαιρίες και στη Μολδαβία η ΔΕΗ - Τα αιολικά και οι ομοιότητες με τη Ρουμανία - Αυξάνονται σε 10 οι χώρες όπου φιλοδοξεί να αποκτήσει παρουσία


Γιώργος Φιντικάκης

https://energypress.gr

Ανοίγει την επενδυτική της βεντάλια η ΔΕΗ και “σκανάρει” πλέον ευκαιρίες και στην αγορά της Μολδαβίας, χώρα που προσομοιάζει πολύ με τη γειτονική Ρουμανία, καθώς διαθέτει ισχυρό αιολικό δυναμικό και εξυπηρετεί το στόχο του ομίλου να αυξήσει τη πράσινη παραγωγή σε 24ώρη βάση.

Στο στρατηγικό διάδρομο ηλεκτρικής ενέργειας Νότου - Βορρά, που ξεκινά από την Ελλάδα, συνεχίζει μέσω Βουλγαρίας και φτάνει στη Ρουμανία, η Μολδαβία βρίσκεται στην ανατολική απόληξη, λίγο πριν την Ουκρανία, που διψά για ενέργεια, και ταιριάζει πολύ με το επεκτατικό project της επιχείρησης στη ΝΑ και Κεντρική Ευρώπη.

Στη μικρή αλλά ταχέως αναπτυσσόμενη αυτή αγορά που έχει πολλές ευκαιρίες και δεν παρουσιάζει σημάδια κορεσμού, η ΔΕΗ ψάχνει σύμφωνα με τις πληροφορίες να προσθέσει στο δυναμικό της αιολικά πάρκα στη λογική όχι μόνο της γεωγραφικής, αλλά και της τεχνολογικής διασποράς του χαρτοφυλακίου της.

Ακριβώς όπως και η Ρουμανία, έτσι και η μικρή προς ανατολάς γείτονας φημίζεται για το πλούσιο αιολικό της δυναμικό, ενώ η γεωγραφία, τα κοινά χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα των δύο χωρών, τις καθιστούν υπό μια έννοια ως μια ενιαία αγορά, προσέγγιση με την οποία τις αντιμετωπίζει και ο ελληνικός όμιλος.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, η εγκατεστημένη ισχύς από ΑΠΕ στη Μολδαβία κινείται λίγο πάνω από 1 GW, όταν το 2020 ανερχόταν μόλις στα 76 MW, κατατάσσοντάς την στις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές της περιοχής. H παραγωγή από ΑΠΕ καλύπτει πλέον το 20% της συνολικής κατανάλωσης έναντι μόλις 3% το 2020.

Επιπλέον η χώρα έχει και το πλεονέκτημα ότι συνορεύει με τη μεγάλη ουκρανική αγορά, που εξαρτάται (και θα συνεχίσει να εξαρτάται) όλο και περισσότερο από μαζικές εισαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας λόγω των εκτεταμένων ζημιών στις υποδομές της.

Στο πρόσφατα μάλιστα διαγωνισμό που έκανε το υπ. Ενέργειας της Μολδαβίας, το επενδυτικό ενδιαφέρον υπερκάλυψε τη δημοπρατούμενη ισχύ που αφορούσε εγκατάσταση 170 MW αιολικών πάρκων και τουλάχιστον 44 MWh μονάδων αποθήκευσης. Σύμφωνα με τις πληροφορίες η ΔΕΗ δεν συμμετείχε σε αυτόν, καθώς κινείται αυτόνομα και “σκανάρει” άλλες επενδυτικές ευκαιρίες.

Το περίγραμμα της επεκτατικής της πολιτικής εκτός συνόρων, αλλά με τη προσθήκη της Μολδαβίας, καθώς και τις ευκαιρίες διεθνούς εξάπλωσης σε μεγαλύτερη κλίμακα που διαβλέπει η επιχείρηση, παρέθεσε χθες στο πλαίσιο της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης. 

Ο αριθμός των χωρών όπου ο όμιλος βλέπει ευκαιρίες ανάπτυξης έχει πλέον αυξηθεί από 9 σε 10, όπως αποτυπώνεται και στη σχετική παρουσίαση. 

Στις ευκαιρίες που διανοίγονται στη ΝΑ και Κεντρική Ευρώπη αναφέρθηκε ο επικεφαλής της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης και από το βήμα του φόρουμ του Υπερταμείου, μιλώντας για τη σημασία του concept της επιχείρησης και την ανάγκη γεωγραφικής και τεχνολογικής διασποράς στη λογική ότι όταν δεν έχει ήλιο στη Ρουμανία, θα έχει στην Ελλάδα. Και όταν δεν φυσάει στην Ελλάδα, θα φυσάει σε κάποια από τις χώρες όπου έχει παρουσία η επιχείρηση.

Το διαφοροποιημένο αποτύπωμα από την Ελλάδα ως την Ουγγαρία και από τη Βουλγαρία έως τη Μολδαβία παρέχει ένα φυσικό hedging μεταξύ της αιολικής ενέργειας του Βορρά και της ηλιακής ενέργειας του Νότου.

“Μιλάμε για το Κάθετο Διάδρομο στο φυσικό αέριο και πώς αυτός μπορεί να τροφοδοτήσει το Βορρά. Εξίσου όμως μπορούμε ως χώρα να τον τροφοδοτήσουμε και με ηλεκτρισμό, άρα είναι ευκαιρία να πιέσουμε τις Βρυξέλλες για όλο και περισσότερες διασυνδέσεις οι οποίες είναι κομβικής σημασίας”, ανέφερε ο επικεφαλής της ΔΕΗ, θυμίζοντας ότι η επιχείρηση βρίσκεται σήμερα σε έξι χώρες (Ελλάδα, Β.Μακεδονία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ιταλία και Κροατία) και σύντομα θα μπει σε περισσότερες.

Στους λόγους που επιβάλουν τη “φάση νο2” της ευρωπαϊκής επέκτασης της ΔΕΗ, που αφορά την πώληση όλο και μεγαλύτερων ποσοτήτων ενέργειας από ΑΠΕ, όχι μόνο πάνω στον γνωστό άξονα «Ελλάδα-Βουλγαρία -Ρουμανία», αλλά και στην Ουγγαρία, τη συζευγμένη μαζί της Σλοβενία, και από εκεί σε Κροατία και Ιταλία, ο κ. Στάσσης έκανε ειδική αναφορά στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης της επιχείρησης. 

Την επόμενη δεκαετία αναμένεται ισχυρή αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας στην Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη, ενισχύοντας τη στενότητα στην περιοχή και οδηγώντας σε υψηλότερες αποδόσεις. Ταυτόχρονα, η σημαντική απόσυρση υφιστάμενων μονάδων ορυκτών καυσίμων και οι περιορισμένες διασυνδέσεις επιβαρύνουν περαιτέρω το σύστημα, δημιουργώντας ευκαιρία για μεγάλη επέκταση των ΑΠΕ, και άρα για τη ΔΕΗ που έχει ήδη λάβει θέση στη περιοχή.

Ο όμιλος, όπως είχε καταστήσει σαφές η διοίκηση της επιχείρησης κατά τη παρουσίαση του νέου επενδυτικού της πλάνου, βλέπει την περιοχή αυτή ως μια ενιαία αγορά, όπου μάλιστα η απόκλιση τιμών με την υπόλοιπη Ευρώπη θα συνεχιστεί.

Η περιοχή έχει παραδοσιακά από τις υψηλότερες τιμές χονδρικής στην Ευρώπη με τις αιτίες να έχουν κυρίως δομικό χαρακτήρα (παλιές μονάδες, λιγοστές διασυνδέσεις κ.λπ.). Υψηλότερες όμως τιμές μεταφράζονται και σε υψηλότερες αποδόσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
κάντε κλικ στην εικόνα

ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

ΣΩΤΗΡΗΣ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΣΩΤΗΡΗΣ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
kourdistoportokali.com

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ (1918-2017)

Κ.ΚΟΛΜΕΡ

Leonard Cohen - A Thousand Kisses Deep

MICHAEL LANDON

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΟ ΛΙΒΑΔΙ

TVP

TVP

TVP ΤΟ WEB ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

TVP ΤΟ WEB ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ
κάντε κλικ στην εικόνα