ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ Η ΕΛΠΙΔΑ;
Του Γιώργου Μανέττα
«Φωτιές» άναψε η δήλωση του εκτελεστικού αντιπροέδρου του ομίλου Delhaize, Κωνσταντίνου Μαχαίρα, στο πλαίσιο συνεδρίου για το λιανεμπόριο που διοργάνωσε η Boussias Communications περί διπλασιασμού του δικτύου των καταστημάτων της ελληνικής θυγατρικής της (ΑΒ Βασιλόπουλος) μέσα στις επόμενες ημέρες.
Συγκεκριμένα, ο κ. Μαχαίρας είπε πως σε λίγες ημέρες η ΑΒ θα αριθμεί 480 καταστήματα από 270 καταστήματα που έχει σήμερα, αφήνοντας να εννοηθεί ότι επίκειται εξαγορά μεγάλης εγχώριας αλυσίδας που θα προκαλέσει «πάταγο». Με δεδομένο ότι η ΑΒ έχει εκφράσει τη βούλησή της να προχωρήσει σε εξαγορά στην Ελλάδα εφόσον βρεθεί η κατάλληλη ευκαιρία, η είδηση διαδόθηκε γρήγορα και άρχισαν να κυκλοφορούν τα πρώτα σενάρια στην αγορά.
Αμεση ήταν η αντίδραση σχεδόν όλων των εκπροσώπων των γνωστών αλυσίδων σούπερ μάρκετ, με πρώτους τους εκπροσώπους της «Βερόπουλος» και της «Μασούτης».
Οι επικεφαλής των δυο αλυσίδων μιλώντας στην «Η» βάζουν «φρένο» στα σενάρια αυτά καθώς διαψεύδουν οποιαδήποτε συζήτηση με τους διοικούντες του βελγικού ομίλου επί του συγκεκριμένου ζητήματος και τονίζουν ότι θα συνεχίσουν αυτόνομα το επενδυτικό πλάνο ανάπτυξης των δραστηριοτήτων τους. Ανάλογη ήταν η απάντηση που έδωσαν στην «Η» στελέχη της «Σκλαβενίτης» και της «Γαλαξίας», τα οποία αρνήθηκαν κατηγορηματικά ότι εξετάζεται μια τέτοια προοπτική συνεργασίας.
Κινητικότητα
Παράγοντες της αγοράς πάντως δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο ένα μεγάλου «big deal» το επόμενο διάστημα καθώς η ΑΒ επιδιώκει να προχωρήσει σε εξαγορές που θα συμβάλλουν στην επέκτασή της στην ελληνική επικράτεια, και θα την φέρουν πιο κοντά στον απώτερο στόχο της που δεν είναι άλλος από την κατάκτηση της πρώτης θέσης.
Υπογραμμίζουν δε ότι το τελευταίο διάστημα υπάρχει μεγάλη κινητικότητα στον κλάδο και πως η δημιουργία μεγαλύτερων σχημάτων και η συνένωση δυνάμων είναι μια εναλλακτική λύση που εξετάζουν ακόμη και ισχυροί όμιλοι για την αντιμετώπιση της βαθιάς ύφεσης.
Την ίδια ώρα όμως, δεν αποκλείουν και το γεγονός η δήλωση του κ. Μαχαίρα να εντάσσεται στο πλαίσιο της επικοινωνιακής στρατηγικής που ακολουθεί η εταιρεία στη σκληρή μάχη για την τελική επικράτηση που βρίσκεται σε εξέλιξη στον χώρο του λιανεμπορίου τροφίμων μεταξύ των ισχυρών ομίλων. Η εικόνα μιας εταιρείας, όπως επισημαίνουν, πέρα από την πολιτική τιμών παίζει τον δικό της ρόλο στην προσέλκυση νέων πελατών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου