«Πιστεύω πολύ στο Astypalea project, διότι τίποτε δεν μπορεί να γίνει, εάν δεν έχουμε τη στήριξη των τοπικών κοινωνιών» επισήμανε ο πρωθυπουργός - Η σημερινή εκδήλωση ήταν μια ευκαιρία για να γίνει η πρώτη αποτίμηση του προγράμματος «Αστυπάλαια: Έξυπνο και Βιώσιμο Νησί», αλλά και να τεθούν οι επόμενοι στόχοι
Έναν χρόνο μετά την επίσημη έναρξη του προγράμματος «Αστυπάλαια: Έξυπνο και Βιώσιμο Νησί», ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Πρόεδρος του Ομίλου VW Herbert Diess άναψαν το πράσινο φως για την έναρξη της β’ φάσης του.
Μίας φάσης, που μετά την έναρξη του πυλώνα της ηλεκτροκίνησης μέσω του προγράμματος αντικατάστασης οχημάτων με ηλεκτρικά και τη δωρεά Δημοσίας Χρήσης ηλεκτρικών Οχημάτων εκ μέρους του Ομίλου VW, επεκτείνεται πλέον και στην «έξυπνη κινητικότητα» με την παρουσίαση μεταξύ άλλων της εφαρμογής «Astymove» που θα αποτελέσει την πλατφόρμα υπηρεσίας μοιραζόμενων ηλεκτρικών μίνι βαν στο πλαίσιο της δημοτικής συγκοινωνίας.
Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα η VW θα κάνει την παρουσίαση του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μίνι βαν που έφτιαξε, του ID.BUZZ, το οποίο θα βγει στους ευρωπαϊκούς δρόμους το προσεχές φθινόπωρο. Ως τότε τα μοναδικά μίνι βανς του συγκεκριμένου μοντέλου θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αστυπάλαιας!
Την εκδήλωση άνοιξαν με ομιλίες τους, ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος και ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος καθώς και η Διοίκηση της Volkswagen η οποία επέλεξε το νησί των Δωδεκανήσων για την εξέλιξη του project Αστυπάλαια.
Μητσοτάκης: Οι πολίτες έχουν πειστεί ότι αυτό που γίνεται εδώ είναι επανάσταση
"Στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής πρέπει να είμαστε πρωταγωνιστές ως χώρα, και όχι ουραγοί" τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας απόψε στην Αστυπάλαια, στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την πορεία υλοποίησης του έργου «Astypalea: smart & sustainable island» (Αστυπάλαια: έξυπνο και βιώσιμο νησί).
Όπως είπε ο κ.Μητσοτάκης, η τεχνολογία έχει χρησιμότητα εάν μπορεί να εξυπηρετεί τις ανθρώπινες ανάγκες και τόνισε ότι επελέγη η Αστυπάλαια μεταξύ άλλων λόγων και επειδή η δημοτική αρχή πίστεψε από την αρχή σε αυτό το έργο, και συνεργάστηκε άψογα.
Αυτό το οποίο γίνεται σε αυτό το όμορφο νησί του Αιγαίου, στην "πεταλούδα του Αιγαίου", είναι πραγματικά μια επανάσταση, η οποία έχει πολύ μεγάλη σημασία για το νησί. Αυτά που γίνονται στην Αστυπάλαια δεν γίνονται σε πολλά μέρη του κόσμου. Είμαστε στην πρωτοπορία σήμερα της καινοτομίας και της τεχνολογίας για το πώς μπορούμε να υιοθετήσουμε έξυπνα συστήματα μετακινήσεων, για το πώς μπορούμε να προσαρμόσουμε το κανονιστικό μας πλαίσιο, βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η ενέργεια που θα χρησιμοποιούμε θα παράγεται από νέο σύστημα παραγωγής από φωτοβολταϊκά που συνδυάζουν παραγωγή και αποθήκευση" είπε ο κ.Μητσοτάκης.
Σημείωσε ότι η πράσινη ενέργεια είναι η πιο φθηνή μορφή ενέργειας που μπορούμε να παράγουμε και τόνισε ότι "είμαστε όλοι θύματα ενός πολέμου και εισβολής, που εκτίναξε τις τιμές του φυσικού αερίου και η πράσινη μετάβαση γίνεται για λόγους ενεργειακής ασφάλειας".
Όπως είπε ο πρωθυπουργός, περισσότερη ενέργεια θα παράγεται από τον ήλιο στα νησιά και λιγότερο από τον άνεμο γιατί "δεν μπορούμε να τοποθετήσουμε μεγάλες ανεμογεννήτριες σε μικρά νησιά" αλλά ξεκαθάρισε ότι οι ανεμογεννήτριες θα τοποθετηθούν εκεί όπου οι τοπικές κοινωνίες τις θέλουν.
"Ο συνδυασμός ανεμογεννητριών και φωτοβολταϊκών είναι ο ενδεδειγμένος" είπε ο κ.Μητσοτάκης προσθέτοντας ότι δεν θα περιοριστεί μόνο στην Αστυπάλαια αυτό που συμβαίνει με την πράσινη μετάβαση, αλλά θα συνεχιστεί στην Τήλο και στη Χάλκη. "Μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά στα νησιά μας με την πράσινη μετάβαση με τον συνδυασμό αιολικής και ηλιακής ενέργειας" κατέληξε ο πρωθυπουργός και δεσμεύθηκε ότι θα επισκεφθεί ξανά την Αστυπάλαια, για να δει την πορεία υλοποίησης του έργου
Διαβάστε ολόκληρη την τοποθέτηση του πρωθυπουργού:
Αγαπητέ Δήμαρχε, κύριε Περιφερειάρχα, αγαπητέ Herbert, Κύριε Υπουργέ, κυρία Υφυπουργέ, κύριε Υφυπουργέ, αγαπητή Αλεξάνδρα, κυρίες και κύριοι, με πολύ μεγάλη χαρά και συγκίνηση τολμώ να πω, επιστρέφω για δεύτερη φορά -μετά από ένα χρόνο- στο όμορφο νησί της Αστυπάλαιας.
Ο Dr. Diess θυμήθηκε μια συνάντηση την οποία είχαμε πριν από δύο χρόνια όταν ξεκίνησε αυτή η εξαιρετικά τολμηρή, θα μπορούσε κανείς να πει και λίγο τρελή ιδέα, η Ελληνική Κυβέρνηση να συνεργαστεί με την μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και να επιλέξουμε ένα ελληνικό νησί ώστε να μπορέσουμε να κινηθούμε με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα από ό,τι θα μπορούσαμε να το κάνουμε σε μια μεγάλη πόλη στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Να δοκιμάσουμε καινούργιες ιδέες και να αποδείξουμε τελικά, αγαπητέ μου Δήμαρχε, ότι η τεχνολογία έχει χρησιμότητα μόνο αν, τελικά, υπηρετεί τις ανθρώπινες ανάγκες. Και αν μπορεί να συνδυαστεί με την αδιαμφισβήτητη προτεραιότητα την οποία έχουμε όλοι μας να παραδώσουμε στα παιδιά μας έναν καλύτερα προστατευμένο πλανήτη από τη μεγάλη απειλή της κλιματικής αλλαγής.
Και ξεκίνησε όντως αυτό το σχέδιο, θυμάμαι, με τον Υπουργό τον Κώστα Φραγκογιάννη, τον οποίο θέλω να ευχαριστήσω ξεχωριστά διότι αποτέλεσε τον συντονιστή και τη «μηχανή» που ξεπερνούσε συνέχεια όλα τα εμπόδια τα οποία προέκυπταν. Κοιτάξαμε τον χάρτη και είπαμε «τώρα πού θα πάμε»; Ποιό είναι το νησί το οποίο πρέπει να διαλέξουμε; Υπήρχαν διάφορες επιλογές. Καταλήξαμε, όμως, στην Αστυπάλαια γιατί είχε το σωστό μέγεθος -ούτε πολύ μεγάλη, ούτε πολύ μικρή- κάλυπτε τις ανάγκες της Volkswagen, αλλά και για ένα λόγο ακόμα:
Διότι διαπιστώσαμε ότι υπήρχε μια Δημοτική Αρχή η οποία ήθελε να συνεργαστεί μαζί μας. Πίστεψε το project αυτό από την πρώτη στιγμή και ανέλαβε το δύσκολο έργο και να μας βοηθήσει στη δημιουργία όλων των σχετικών υποδομών αλλά, κυρίως, να εκπαιδεύσει και την τοπική κοινωνία για τα οφέλη αυτής της πολύ σημαντικής καινοτομίας την οποία παρουσιάσαμε για πρώτη φορά πέρυσι και σήμερα ερχόμαστε να επικαιροποιήσουμε και να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο.
Και, θυμάμαι, όταν ήρθαμε πέρυσι στην Αστυπάλαια για πρώτη φορά και με πολύ μεγάλη φιλοδοξία και ενθουσιασμό παρουσιάσαμε το σχέδιό μας για την έξυπνη και βιώσιμη Αστυπάλαια, ότι έβλεπα στα μάτια πολλών που είχαν έρθει κάποια αρκετή επιφύλαξη. Και το βρίσκω απολύτως λογικό και αναμενόμενο, κάθε αλλαγή προκαλεί εύλογα ερωτηματικά.
Σήμερα όμως, ένα χρόνο μετά, πιστεύω ότι ολοένα και περισσότεροι από εσάς, και απευθύνομαι στους πολίτες, στους δημότες της Αστυπάλαιας, έχετε πειστεί πραγματικά ότι αυτό το οποίο γίνεται εδώ σε αυτό το όμορφο νησί του Αιγαίου, στην «πεταλούδα» του Αιγαίου, είναι πραγματικά μια επανάσταση. Και είναι μια επανάσταση η οποία έχει πολύ μεγάλη σημασία για το νησί.
Αλλά αυτά τα οποία γίνονται εδώ στην Αστυπάλαια δεν γίνονται σε πολλά μέρη του κόσμου. Είμαστε στην πρωτοπορία σήμερα της καινοτομίας και της τεχνολογίας: για το πώς μπορούμε να υιοθετήσουμε έξυπνα συστήματα μετακινήσεων, για το πώς μπορούμε και πρέπει να προσαρμόσουμε το κανονιστικό μας πλαίσιο -συγχαρητήρια στον Υφυπουργό.
Δεν είναι εύκολη και απλή υπόθεση να μπορούμε να νομοθετούμε για να μπορούμε να προβλέπουμε ότι όλα αυτά θα λειτουργούν με σωστό τρόπο και κυρίως με ασφάλεια για όλους τους χρήστες- και πώς τελικά αυτή η καινοτόμος τεχνολογία η οποία ξεκινάει αλλά δεν τελειώνει με την ηλεκτροκίνηση θα μπορέσει να γίνει ένας μοχλός για μία καλύτερη καθημερινότητα.
Μία καθημερινότητα με λιγότερο θόρυβο, καθόλου θόρυβο. Μία καθημερινότητα χωρίς καυσαέρια και μία καθημερινότητα βέβαια η οποία τελικά θα έχει οικονομικό όφελος για τους πολίτες και για τους χρήστες αυτών των υπηρεσιών.
Σήμερα, λοιπόν, ένα χρόνο μετά, παρουσιάζουμε αυτήν την εξαιρετικά καινοτόμο και ενδιαφέρουσα ηλεκτρονική πλατφόρμα έξυπνης μετακίνησης, το AstyMove, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους κατοίκους αλλά και στους επισκέπτες να επιλέξουν μεταξύ μίας υπηρεσίας έξυπνων μικρών ηλεκτρικών λεωφορείων.
Ανοίγω μία παρένθεση: Νομίζω ότι όλοι όσοι αγαπάμε τα αυτοκίνητα -εντάσσω και τον εαυτό μου σε αυτή την κατηγορία- χαρήκαμε και συγκινηθήκαμε όταν η Volkswagen αποφάσισε να καταλήξει να βγάλει την ηλεκτρική εκδοχή ενός αυτοκινήτου το οποίο αποτελούσε σύμβολο, τουλάχιστον, ενός αυτοκινήτου - θρύλου, μίας ολόκληρης γενιάς.
Μπορεί να διαλέξει, λοιπόν, κάποιος να μετακινηθεί με ασφάλεια με έναν οδηγό ή μπορεί να διαλέξει να έρθει στο νησί και να νοικιάσει, ουσιαστικά ανάλογα με τις ανάγκες του, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή ένα ηλεκτρικό μηχανάκι, ένα σκούτερ ή ένα ηλεκτρικό ποδήλατο, πάντα σύμφωνα με τις ανάγκες του. Με αποτέλεσμα να έρχονται λιγότερα αυτοκίνητα στο νησί και βέβαια να βελτιώνεται ουσιαστικά η ποιότητα ζωής.
Και όλα αυτά βέβαια, όπως είπε η Αλεξάνδρα, δεν θα είχαν νόημα εάν η ενέργεια, η ηλεκτρική ενέργεια την οποία χρησιμοποιούσαμε εξακολουθεί να παράγεται μέσα από τα παλιά εργοστάσια τα οποία καταναλώνουν την πιο ρυπογόνα μορφή καυσίμου που παράγει ηλεκτρική ενέργεια που δεν είναι άλλο από το diesel.
Ερχόμαστε, λοιπόν, και δρομολογούμε -σήμερα μάλιστα βγήκε στον αέρα ο δημόσιος διαγωνισμός- ένα νέο σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας σε πρώτη φάση από φωτοβολταϊκά πάνελ. Ένα σύστημα το οποίο συνδυάζει την παραγωγική ηλεκτρικής ενέργειας με αποθήκευση και το οποίο έρχεται βέβαια και «κουμπώνει» στην αναβάθμιση του ίδιου του δικτύου του νησιού μέσα από την τοποθέτηση 2.000 «έξυπνων» μετρητών, έτσι ώστε να μπορούμε να διαχειριζόμαστε καλύτερα την ενέργειά μας και κάποια στιγμή να μην είμαστε μόνο καταναλωτές αλλά και παραγωγοί ηλεκτρικής ενέργειας, που θα πουλάμε και θα αγοράζουμε ενέργεια από το σύστημα με ένα τρόπο πολύ πιο έξυπνο και πολύ πιο οικονομικό από ό,τι το κάνουμε σήμερα.
Και έχεις δίκιο, Δήμαρχε, παρακολουθούμε και εμείς με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον αυτή την συζήτηση για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, από πού θα παραχθεί αυτή η πολύ μεγάλη ενέργεια την οποία χρειαζόμαστε. Όσο περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούμε τόσο περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια θα χρειαζόμαστε. Και η ζήτηση της ηλεκτρικής ενέργειας θα απογειωθεί παγκόσμια και στην χώρα μας τις επόμενες δεκαετίες.
Οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, θα το ξαναπώ, είναι η πιο φτηνή μορφή ενέργειας την οποία μπορούμε να παράγουμε σήμερα. Και σε μια εποχή που όλοι είμαστε θύματα ενός πολέμου, μιας εισβολής σε ευρωπαϊκό έδαφος, η οποία οδήγησε σε μια εκτίναξη των τιμών του φυσικού αερίου, αντιλαμβανόμαστε ότι η πράσινη μετάβαση δεν γίνεται μόνο για να μειώσουμε τις εκπομπές μας και να αποτρέψουμε το καταστροφικό φαινόμενο του θερμοκηπίου. Γίνεται και για λόγους ενεργειακής ασφάλειας. Ο αέρας που φυσάει σήμερα, ο ήλιος που έχουμε είναι δικός μας. Κανείς δεν μπορεί να μας τον πάρει. Και όσο η τεχνολογία προχωράει τόσο η ενέργεια που θα παράγεται από τον ήλιο και από τον άνεμο θα γίνεται ολοένα και φθηνότερη.
Θα είναι ήλιος ή άνεμος, θα είναι και τα δύο. Μάλλον περισσότερη ενέργεια θα παράγεται, ειδικά στα νησιά μας, από τον ήλιο και λιγότερη από τον άνεμο, διότι υπάρχει όντως ένα πολύ μεγάλο ζήτημα και εμείς το ακούμε με πολύ μεγάλη προσοχή. Ότι δεν μπορούμε να τοποθετήσουμε ανεμογεννήτριες, μεγάλες ανεμογεννήτριες, ειδικά σε μικρά νησιά και να διαταράξουμε με αυτό τον τρόπο την ισορροπία του τοπίου των ελληνικών νησιών.
Άρα και οι ανεμογεννήτριες θα τοποθετηθούν εκεί όπου οι τοπικές κοινωνίες τις θέλουν και μπορούν να τις υποστηρίξουν. Κατά πάσα πιθανότητα στην Αστυπάλαια, όπως είπες Δήμαρχέ μου, μία ανεμογεννήτρια αρκεί για να κάνει την δουλειά. Αλλά και αυτή θα μπει μόνο υπό την προϋπόθεση ότι μπορούμε να συμφωνήσουμε με την τοπική κοινωνία ότι είναι απαραίτητη.
Αλλά ο ήλιος έχει τους περιορισμούς του. Το βράδυ δεν τον έχουμε, άρα πρέπει να αποθηκεύσουμε ενέργεια. Αέρα, καλή ώρα, όπως σήμερα, μπορεί να φυσάει, το ξέρετε καλά εδώ πέρα, ολόκληρα 24ωρα. Για αυτό και ο συνδυασμός των δύο μορφών, τελικά, είναι ο καλύτερος και θα είναι τελικά ο πιο ενδεδειγμένος. Οπότε είμαι πάρα πολύ χαρούμενος που αυτό το οποίο κάνουμε σήμερα, μην έχετε καμία αμφιβολία, θα ακουστεί σε όλο τον κόσμο.
Και φυσικά το γεγονός ότι η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία εμπλέκεται σε αυτό το έργο είναι στην ουσία, για να το πω πολύ απλά, Δήμαρχε μου, μια δωρεάν διαφήμιση για το νησί. Πιστεύω ότι αν βάζαμε όλο το μπάτζετ του ΕΟΤ για να διαφημίσουμε την Αστυπάλαια, δεν νομίζω ότι θα είχαμε τα αποτελέσματα που θα έχουμε ως αποτέλεσμα αυτού του project για την προβολή του νησιού και μόνο.
Και μην έχετε καμία αμφιβολία ότι ολοένα και περισσότεροι επισκέπτες θα επιλέγουν τους προορισμούς τους με βάση την βιωσιμότητα και το ενδιαφέρον που δείχνουν οι τοπικές κοινωνίες για την προστασία του περιβάλλοντος, για την πράσινη ανάπτυξη, για την κυκλική οικονομία συνολικά.
Είναι κατά κανόνα επισκέπτες οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν και περισσότερο για τις διακοπές τους, πιο ευαισθητοποιημένοι και πιστεύω ότι ήδη από φέτος με τη δημοσιότητα την οποία έχει πάρει το νησί θα δείτε τα πρώτα αποτελέσματα ως προς το τουριστικό προϊόν.
Και βέβαια αυτή η προσπάθεια θα συμπαρασύρει, τελικά, όλη την τοπική κοινωνία και όλη την τοπική οικονομία, θα αναβαθμιστεί το προϊόν. Είδα με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον ότι αναλάβατε μια πρωτοβουλία να μαζέψετε τα παλιά εγκαταλελειμμένα οχήματα.
Η παραγωγή, αυτό το οποίο μπορεί να παράγει το νησί, η τοπική παραγωγή, η δυνατότητα να συνδέσουμε το τουριστικό μας προϊόν με τον πρωτογενή τομέα, με τη θάλασσά μας, με τη βιώσιμη αλιεία, ταυτόχρονα με την προστασία του πολιτισμού, συνθέτουν για τα ελληνικά νησιά μια μοναδική ευκαιρία.
Και βέβαια αυτό το οποίο κάνουμε εδώ στην Αστυπάλαια δε θα περιοριστεί μόνο στην Αστυπάλαια. Αναφέρθηκε ο κ. Περιφερειάρχης σε δύο ακόμα νησιά του Νοτίου Αιγαίου, τα οποία κάνουν άλματα στον τομέα της πράσινης μετάβασης και της βιώσιμης ανάπτυξης: στην Τήλο, όπου δυστυχώς δεν μπόρεσα τελικά να βρεθώ, η οποία καινοτομεί στο ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων και στη Χάλκη, η οποία κι αυτή έχει κι ένα συνολικό πρόγραμμα το οποίο αφορά την κυκλική οικονομία εν τω συνόλω και κάνει κι αυτή τα δικά της άλματα σε αυτόν τον πολύ συναρπαστικό δρόμο της πράσινης μετάβασης.
Είναι εύκολο να το κάνουμε στα νησιά μας, η κλίμακα είναι πιο μικρή και οι πόροι τους οποίους θα χρειαστεί να κινητοποιήσουμε υπάρχουν σήμερα διαθέσιμοι. Και μαζί με τη στήριξη του ιδιωτικού τομέα -για να ευχαριστήσω κι εγώ εδώ πάλι και τους χορηγούς οι οποίοι υποστήριξαν το πρόγραμμα αυτό, ειδικά την Alpha και τη Sky Express- μπορούμε πραγματικά να κάνουμε τη διαφορά στα νησιά μας.
Και πιστεύω πάρα πολύ σε αυτό το project στην Αστυπάλαια αλλά πιστεύω και στο project της Αστυπάλαιας ως έναν φωτοδότη που θα ευαισθητοποιήσει τελικά και άλλες τοπικές κοινωνίες, αγαπητέ μου Περιφερειάρχη. Το λέω, διότι τίποτα δεν μπορεί να γίνει εάν δεν έχουμε τη στήριξη των τοπικών κοινωνιών, εάν δεν έχουμε Δημοτικές Αρχές, Περιφερειακές Αρχές, αλλά και ευαισθητοποιημένους πολίτες οι οποίοι θα αγκαλιάσουν αυτή τη μετάβαση και θα αντιληφθούν τελικά το όφελος το οποίο έχει πρώτα και πάνω απ΄ όλα για τη δικιά σας την καθημερινότητα, αλλά και για τους δικούς σας οικονομικούς προϋπολογισμούς.
Η ενέργεια η οποία θα παράγεται -όπως είπε η Αλεξάνδρα- από το φωτοβολταϊκό, θα οδηγήσει τελικά σε χαμηλότερους λογαριασμούς ρεύματος για όλους σας, όπως ήδη ας πούμε γίνεται από τώρα στη Χάλκη, θα γίνει κι αυτό στην Αστυπάλαια, πολύ σύντομα.
Κατά συνέπεια θέλω και πάλι να σας ευχαριστήσω, να ευχαριστήσω ιδίως την τοπική κοινωνία, τη δημοτική αρχή για το γεγονός ότι στηρίξατε και στηρίζετε αυτό το οποίο γίνεται εδώ στο νησί. Όπως είπε και ο Dr Diess θα υπάρχουν δυσκολίες, θα μάθουμε από τα λάθη μας, θα προχωρήσουμε παραπέρα. Έτσι προχωράει όμως η ζωή, αυτή είναι η φυσική πορεία των πραγμάτων. Ένα ξέρουμε, ότι στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής δεν μπορούμε να μείνουμε στάσιμοι. Πρέπει να τολμήσουμε και πρέπει να είμαστε ως χώρα πρωταγωνιστές και όχι ουραγοί.
Και να κλείσω με ένα πολύ ενθαρρυντικό μήνυμα το οποίο αποκόμισα από την επίσκεψη την οποία έκανα πριν έρθω να βρεθώ μαζί σας και να σας μιλήσω, στο Δημοτικό σχολείο της Αστυπάλαιας, που με την ευγενική χορηγία της Alpha τα παιδιά της πέμπτης και έκτης Δημοτικού ολοκλήρωσαν ένα πάρα πολύ ωραίο και πολύ εντυπωσιακό project όπου χρησιμοποίησαν την τεχνολογία για να φτιάξουν ένα έξυπνο θερμοκήπιο αποδεικνύοντας με βιωματικό τρόπο πως πραγματικά η τεχνολογία μπορεί να μας βοηθήσει να αλλάξουμε τη ζωή μας και πως ο καθένας και η καθεμία από εμάς έχει ρόλο, τελικά, να παίξει σε αυτή την μεγάλη προσπάθεια την οποία πρέπει να κάνουμε, να κάνουμε την πράσινη μετάβαση πραγματικότητα.
Αυτή η νέα γενιά, αυτά τα 11χρονα και 12χρονα παιδιά θα είναι σύντομα οι πολίτες του αύριο, αυτοί θα πάρουν τη σκυτάλη από εμάς. Αυτοί θα καινοτομήσουν, ελπίζω, με τον ίδιο ενθουσιασμό και σε αυτούς, σε αυτούς πρέπει να εμφυσήσουμε αυτές ακριβώς τις ιδέες, να τους εκπαιδεύσουμε να δουν τη γνώση ως μια δημιουργική διαδικασία, να αντιληφθούν τη σημασία αυτών των βιωματικών παρεμβάσεων και φυσικά να αντιληφθούν ότι η αλλαγή ξεκινάει από τον καθένα και από την καθεμία από εμάς.
Με μικρές αλλαγές στις καθημερινές μας συνήθειες, αν όλοι μαζί τα κάνουμε αυτά μπορούμε τελικά να κάνουμε μια πολύ μεγάλη επανάσταση. Και πάλι συγχαρητήρια. Δεσμεύομαι ότι θα έρχομαι τακτικά στο νησί για να μπορώ να επιτηρώ την πρόοδο του project.
Εις το επανιδείν λοιπόν και εύχομαι να έχετε μια καλή τουριστική περίοδο. Να είστε καλά, σας ευχαριστώ πάρα πολύ.
Φραγκογιάννης: Σε τέσσερις βασικούς πυλώνες στηρίζεται το έργο «Αστυπάλαια: Έξυπνο και Βιώσιμο Νησί»
Σημειώνεται πως κατά την έναρξη της εκδήλωσης ο υφυπουργός για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια Κώστας Φραγκογιάννης παρουσίασε τους τέσσερις βασικούς πυλώνες στους οποίους στηρίζεται το έργο «Αστυπάλαια: Έξυπνο και Βιώσιμο Νησί». Οι τρεις που ήδη είναι σε εξέλιξη ή/και προγραμματίζονται και ένας δυνητικός, όπως ανέφερε.
Ειδικότερα, επισήμανε πως ο πρώτος πυλώνας αφορά στη σταδιακή αντικατάσταση του υπάρχοντος στόλου οχημάτων στο νησί με ηλεκτρικά, με γενναιόδωρη υποστήριξη από τη Volkswagen για τα αυτοκίνητα, αλλά και από την Πολιτεία.
Ο δεύτερος πυλώνας προβλέπει την αντικατάσταση των υπαρχουσών πετρελαιογεννήτριων, όποτε η Αστυπάλαια θα εξυπηρετείται από πράσινη ενέργεια. Ο τρίτος αφορά τη δημόσια συγκοινωνία να λειτουργεί κατά παραγγελία, πηγαίνοντας μας όποτε θέλουμε εκεί όπου θέλουμε να πάμε.
Τέλος, ο τέταρτος δυνητικά πυλώνας είναι η αυτόνομη οδήγηση.
Σε ό,τι αφορά στην υλοποίηση του έργου, ο υφυπουργός είπε πως είναι στο δεύτερο χρόνο, θα ολοκληρωθεί το 2026 κι επισήμανε πως «δεν θα γινόταν τίποτα απ' όλα αυτά αν δεν υπήρχε καλός συντονισμός και υποστήριξη από πάρα πολλούς φορείς».
Περαιτέρω, υπογράμμισε πως το πραγματικό κίνητρο πίσω απ' όλη αυτή την προσπάθεια ήταν η βελτίωση της ποιότητας στις ζωές των ανθρώπων. Τέλος, ο Κώστας Φραγκογιάννης ανέφερε πως «το όραμα του ανθρώπου που μάς ώθησε στο να υλοποιήσουμε αυτό το πρόγραμμα, είναι το όραμα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη».protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου