Τρίτη 24 Μαρτίου 2015

Το deal Σκλαβενίτη-Βερόπουλου και οι νέοι συσχετισμοί

Αναγκαία η συγκέντρωση στον κλάδο του λιανικού εμπορίου λόγω της κρίσης και της πτώσης στην κατανάλωση. Η διαφαινόμενη συμφωνία της Σκλαβενίτης με τον Βερόπουλο και πώς αλλάζει το «χάρτη». Κομβικός ο ρόλος των τραπεζών σε νέα deals στον κλάδο.


Ήταν αρχές Αυγούστου του 2014 όταν ξεκίνησαν οι επαφές της αλυσίδας Σκλαβενίτη με την αλυσίδα Βερόπουλου. Οκτώ μήνες μετά και αφού έχει ολοκληρωθεί η πώληση του 60% της Χαλκιαδάκης από τον Βερόπουλο στη Σκλαβενίτης, με την τελευταία στο μεσοδιάστημα να έχει αποκτήσει και τη Makro Cash & Carry Hellas, οι αλυσίδες Σκλαβενίτης και Βερόπουλος βρίσκονται ένα βήμα πριν από την ανακοίνωση του μεταξύ τους deal, όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς.


Στελέχη τόσο της Σκλαβενίτης, όσο και της Βερόπουλος δηλώνουν ότι υπάρχει ακόμη αρκετός δρόμος μέχρι να ολοκληρωθεί το κυοφορούμενο deal. Ακόμη και έτσι, όμως, το ορατό ενδεχόμενο εξαγοράς της Βερόπουλος, και δη των εν Ελλάδι δραστηριοτήτων της, από τη Σκλαβενίτης, όπως προβλέπει σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr το προσύμφωνο που έχουν υπογράψει τα δύο μέρη, ανατρέπει εκ νέου τους συσχετισμούς δυνάμεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων.

Πρόκειται για μια αγορά η οποία δεν έχει σηκώσει κεφάλι τα τελευταία χρόνια της ύφεσης. Μάλιστα και στην αυγή της φετινής χρονιάς το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων μετρά απώλειες. Πέρυσι ο τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων σημείωσε πτώση 1,8% σε σχέση με το 2013 (στοιχεία IRI), ενώ με βάση εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, τον Ιανουάριο ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου υποχώρησε 4,7% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2014, ενώ πάνω από 5% εκτιμάται ότι ήταν η πτώση τον Φεβρουάριο. Εν τω μεταξύ δεν φαίνεται, τουλάχιστον μέχρι τον Ιούνιο, το κλίμα αυτό να αναστρέφεται.

Ωστόσο η πορεία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων έχει δύο όψεις. Από τη μια είναι οι αλυσίδες οι οποίες κινούνται με θετικούς ρυθμούς, έστω και οριακούς, και εκείνες ο τζίρος των οποίων σημειώνει διψήφια ποσοστά υποχώρησης.

Στην πρώτη περίπτωση περιλαμβάνονται τοπικές αλυσίδες κυρίως σε τουριστικούς προορισμούς και μεγάλες που μέσω εξαγορών και οργανικής ανάπτυξης έχουν διευρύνει το δίκτυό τους. Από την άλλη πλευρά οι «χαμένοι» εντοπίζονται σε αλυσίδες που έχουν χάσει πελάτες εξαιτίας των ελλείψεων που έχουν σε προϊόντα.

Παρά το μπαράζ εξαγορών των τελευταίων μηνών, πρωτίστως από τις αλυσίδες Σκλαβενίτης και Μαρινόπουλος και δευτερευόντως από την ΑΒ Βασιλόπουλος, υπάρχει ακόμη μεγάλος αριθμός ανεξάρτητων δικτύων που είτε βρίσκονται προς αναζήτηση μνηστήρα, είτε έχουν επιλέξει να κινηθούν αυτόνομα.

Κομβικό ρόλο στα τελευταία deals αλλά και ενδεχομένως και σε αυτά που θα επακολουθήσουν, διαδραματίζει το τραπεζικό σύστημα το οποίο επιθυμεί να ξεκαθαρίσει το τοπίο σε έναν κλάδο ο οποίος παρά τα όποια προβλήματα και την πτώση του τζίρου εξακολουθεί να αποτελεί cash cow.

Όπως υποστηρίζουν άλλωστε παράγοντες της αγοράς η συγκέντρωση στον κλάδο θα συνεχιστεί. Σύμφωνα με τους ίδιους όλοι συζητάνε με όλους, κι οι τράπεζες σε αρκετές περιπτώσεις έχουν αναλάβει τον ρόλο του «κουμπάρου».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
κάντε κλικ στην εικόνα

ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

ΣΩΤΗΡΗΣ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΣΩΤΗΡΗΣ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
kourdistoportokali.com

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ (1918-2017)

Κ.ΚΟΛΜΕΡ

Leonard Cohen - A Thousand Kisses Deep

MICHAEL LANDON

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΟ ΛΙΒΑΔΙ

TVP

TVP

TVP ΤΟ WEB ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

TVP ΤΟ WEB ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ
κάντε κλικ στην εικόνα