Το πακέτο Γιούνκερ και τα μεγάλα οδικά έργα
Την κατασκευή σήραγγας τριών χιλιομέτρων που θα ενώνει την Περιφερειακή Υμηττού με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης θέλει να εντάξει η κυβέρνηση στο "πακέτο Γιούνκερ".
Είναι η πρώτη φορά που το έργο των 450 εκατ. ευρώ εμφανίζεται ως αυτόνομο καθώς στο παρελθόν είχε ενταχθεί στις περίφημες "επεκτάσεις της Αττικής Οδού" που ουδέποτε υλοποιήθηκαν.
Σύμφωνα με την πρόταση που ενέκρινε την προηγούμενη εβδομάδα το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ), ο ιδιώτης που θα αναλάβει τη χρηματοδότηση, κατασκευή και εκμετάλλευση της σήραγγας, για εκτιμώμενη περίοδο 30 ετών, θα αναλάβει και την αναβάθμιση των οδικών συνδέσεων από την έξοδο του τούνελ στη Βουλιαγμένης μέχρι τον κόμβο Αλίμου, αλλά και την αντίστοιχη αναβάθμιση της διασύνδεσης με τη λεωφόρο Κατεχάκη.
Η σήραγγα είναι το μεγαλύτερο έργο στον τομέα των μεταφορών προς ένταξη στο "πακέτο Γιούνκερ", ενώ ακολουθεί η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος (προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ) και το μεγάλο πακέτο των τριών έργων για το Λαύριο, που περιλαμβάνει την αναβάθμιση του λιμανιού και τη σιδηροδρομική (επέκταση προαστιακού) και οδική διασύνδεση (επέκταση Αττικής Οδού), προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ.
Το κόστος επέκτασης του προαστιακού στο τμήμα Κορωπί - Λαύριο εκτιμάται στα 140 εκατ. ευρώ, ενώ η αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης στα 100 εκατ. ευρώ. Οσο για το κόστος αναβάθμισης του λιμανιού, στην πρόταση αναφέρεται πως "εξαρτάται από την πρόταση των ενδιαφερόμενων επενδυτών".
Ενδιαφέρον σημείο της πρότασης είναι η επισήμανση σύμφωνα με την οποία προωθείται νέος νόμος για τις μεγάλες επενδύσεις που θα προβλέπει σταθερό φορολογικό περιβάλλον τουλάχιστον επτά ετών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου