Κώστας Δεληγιάννης
Κατά συνέπεια, τα τελευταία στοιχεία για το τελευταίο τρίμηνο πιστοποιούν την ολοένα και πιο αναιμική αποκλιμάκωση του μεριδίου της ΔΕΗ στη χαμηλή τάση μέσα στο 2021 – και ειδικά από την έναρξη της ενεργειακής κρίσης, ως απόρροια κυρίως της τιμολογιακής πολιτικής της. Είναι ενδεικτικό ότι στο δεύτερο τρίμηνο, η εταιρεία είχε απολέσει 70.000 «ρολόγια» και στο πρώτο (έναντι του τελευταίου τριμήνου του 2020) περίπου 100.000 μετρητές στη χαμηλή τάση.
Όπως είναι φυσικό, περιορισμένος από τρίμηνο σε τρίμηνο είναι ο αριθμός των νέων πελατών χαμηλής τάσης, που προσελκύουν οι ιδιώτες προμηθευτές. Έτσι, στο σύνολό τους οι ιδιωτικές εταιρείες προμήθειας αύξησαν την καταναλωτική τους βάση στο διάστημα Οκτώβριος-Δεκέμβριος κατά 53.000 καταναλωτές, όταν το προηγούμενο τρίμηνο είχαν κερδίσει 67.500 καινούριους καταναλωτές. Το νέο πελατολόγιό τους είχε ανέλθει σε 85.000 το δεύτερο τρίμηνο, και σε 103.000 το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Το αποτέλεσμα των παραπάνω μετακινήσεων ήταν στο τέλος του περασμένου έτους η ΔΕΗ να εκπροσωπεί 5,02 εκατ. μετρητές, όταν στο τέλος του τρίτου τριμήνου άγγιζε τους 5,06 εκατομμύρια. Αντίστοιχα, όλες οι ιδιωτικές εταιρείες στο τέλος του 2021 κατείχαν 1,66 εκατ. «ρολόγια», έναντι 1,61 εκατ. το τρίτο τρίμηνο.
Τα «ρολόγια» κάθε προμηθευτή
Όσον αφορά την κατάταξη των εταιρειών, στην πρώτη θέση βρέθηκε η Mytilineos (Protergia) με μερίδιο 4,19% και 286.000 πελάτες στο τέλος του 2021. Τη δεύτερη θέση κατέλαβε η Elpedison με 3,86% και 267.000 καταναλωτές στη χαμηλή τάση, ενώ ακολούθησε η ΉΡΩΝ με 3,51% και 240.000 νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις στο διασυνδεδεμένο σύστημα.
Η ZeniΘ παρέμεινε στην τέταρτη θέση, την οποία κατέκτησε για πρώτη φορά στο τρίτο τρίμηνο του 2021, με μερίδιο 2,96% στο τέλος του περασμένου έτους, το οποίο αντιστοιχεί σε 202.000 «ρολόγια». Την πέμπτη θέση κατέλαβε η Watt & Volt (2,61%) με ένα χαρτοφυλάκιο 178.000 μετρητών, ενώ ακολούθησε η NRG με μερίδιο 2,41% και 165.000 πελάτες.
Ακολούθησε η Αέριο Αττικής (1,73%) με 118.000 πελάτες, η οποία ξεπέρασε τη Volton (1,72%) που έχει 117.000 μετρητές. Η πρώτη δεκάδα συμπληρώνονται από τις Volterra (0,56% και 38.000 καταναλωτές) και την ΚΕΝ (0,46% και 31.000 καταναλωτές).
Αξίζει να σημειωθεί ότι το «κέρδος» των 53.000 νέων καταναλωτών δεν επιμερίστηκε ισόποσα στους εναλλακτικούς προμηθευτές. Μάλιστα, υπήρξαν επτά μη καθετοποιημένοι πάροχοι που είδαν το πελατολόγιό τους να μειώνεται, έναντι του τρίτου τριμήνου του 2021.
Στο αντίποδα, σε τριμηνιαία βάση τη μεγαλύτερη αύξηση πελατολογίου είχε η ZeniΘ, η οποία πρόσθεσε 16.500 πελάτες, ενώ ακολούθησε η NRG, η οποία διεύρυνε την καταναλωτική της βάση κατά 14.500 πελάτες στο τελευταίο τρίμηνο του 2021, συγκριτικά με την περίοδο Ιούλιος-Σεπτέμβριος.
Το πελατολόγιό τους στη χαμηλή τάση στο διασυνδεδεμένο δίκτυο αύξησαν επίσης η Protergia (κατά 8.700 «ρολόγια»), η Αέριο Αττικής (8.400 νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις), η Elpedison (8.000 πελάτες) και η ΗΡΩΝ (7.200 μετρητές).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου