Κώστας Δεληγιάννης
Το πρώτο θέμα ανέκυψε κατά τον συνεχή έλεγχο από τη ΡΑΕ των λογαριασμών των παρόχων, καθώς εντοπίστηκαν 1-2 επιχειρήσεις οι οποίες δεν αποτυπώνουν σωστά τις ανταγωνιστικές χρεώσεις τους. Μία τέτοια περίπτωση έχει να κάνει με την εμφάνιση στο σχετικό πεδίο ενός ποσοστού της συνολικής επιβάρυνσης, με το υπόλοιπο μέρος να έχει προστεθεί στις ρυθμιζόμενες χρεώσεις, οι οποίες όπως είναι φυσικό εμφανίζονται υπέρογκες.
Ένα δεύτερο «κρούσμα» αφορά την αναγραφή μέρους της επιβάρυνσης στο πεδίο των ανταγωνιστικών χρεώσεων, χωρίς το υπόλοιπο να εμφανίζεται πουθενά. Η πραγματική ονομαστική επιβάρυνση των καταναλωτών εξάγεται μόνο από το συνολικό ποσό που καλούνται να πληρώσουν, αν από αυτό αφαιρεθεί η επιδότηση.
Περιπτώσεις όπως οι παραπάνω έχουν ανακύψει με την εφαρμογή του νέου καθεστώτος τιμολόγησης για την αναστολή των ρητρών αναπροσαρμογής, επομένως είναι πιθανό να οφείλονται σε σφάλματα κατά την προσαρμογή των πληροφοριακών συστημάτων των παρόχων. Όπως και ʼχει, πάντως, μέλημα της Αρχής είναι να διορθωθούν άμεσα τα όποια προβλήματα, ώστε οι καταναλωτές να έχουν μία ξεκάθαρη εικόνα των τιμολογήσεων από τους προμηθευτές τους. Επομένως, αν οι εταιρείες δεν προχωρήσουν άμεσα στις απαραίτητες αλλαγές, θα κληθούν σε ακρόαση.
Με την επιστολή, η ΡΑΕ ζητά επίσης από τους προμηθευτές να τηρούν την προθεσμία ανακοίνωσης των χρεώσεων κάθε μήνα, η οποία πρέπει να γίνεται το αργότερο στις 20 του προηγούμενου μήνα. Ωστόσο, τον Αύγουστο υπήρξαν πάροχοι που δημοσιοποίησαν τις χρεώσεις Σεπτεμβρίου ένα με δύο ημέρες αργότερα από την προβλεπόμενη διορία.
Παράλληλα, η Αρχή ζητά να αποσυρθούν οι αναδρομικές εκπτώσεις από όσους προμηθευτές τις χρησιμοποιούν. Το κίνητρο των εταιρειών που υιοθέτησαν τις αναδρομικές χρεώσεις ήταν να διασφαλίσουν ότι αν κάποιο μήνα καθορίσουν υψηλές χρεώσεις (καθώς εκτίμησαν ότι οι χονδρεμπορικές τιμές θα κινηθούν σε μεγαλύτερο ύψος από αυτό στο οποίο πραγματικά διαμορφώθηκαν) θα επιστρέψουν τον επόμενο μήνα ένα μέρος των κερδών πίσω στους πελάτες τους.
Σύμφωνα με τις εν λόγω εταιρείες, μία τυχόν υψηλή χρέωση θα οφειλόταν στο γεγονός ότι κινήθηκαν εν τέλει πιο συντηρητικά από όσο χρειαζόταν – καθώς προτεραιότητα στον καθορισμό των χρεώσεών τους αποτελεί το να μην γράψουν ζημιές και όχι να αυξήσουν το κέρδος τους. Επομένως, σε ένα τέτοιο σενάριο, μπορούν να επιστρέφουν όλο το αυξημένο κέρδος πίσω στους πελάτες τους, χωρίς μάλιστα αυτός ο μηχανισμός να απαγορεύεται από το νέο πλαίσιο τιμολόγησης.
Από την άλλη πλευρά, η ΡΑΕ αντιτείνει πως με τις αναδρομικές εκπτώσεις, εμμέσως δεσμεύονται οι πελάτες να παραμείνουν και τον επόμενο μήνα στο υφιστάμενο πάροχο, για να λάβουν την έκπτωση. Κάτι που, με βάση την Αρχή, αντίκειται στο νέο πλαίσιο, το οποίο κατοχυρώνει τη μετακίνηση σε νέο πάροχο χωρίς καμία απολύτως δέσμευση ή πέναλτι. Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, ήδη οι εν λόγω προμηθευτές έχουν συναινέσει την απόσυρση αυτού του μηχανισμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου