Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2016

ΟΣΟ ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ Η ΕΚΠΝΟΗ ΤΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΟΦΕΙΛΩΝ ΤΟΣΟ Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ "ΑΓΡΙΕΥΕΙ" ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΚΟΠΛΗΡΩΤΕΣ

Μαζικές διακοπές ρεύματος από τη ΔΕΗ
* Ούτε το 50% των ανεξόφλητων οφειλών δεν έχει ρυθμιστεί στον ν. Λάρισας - Η ευθύνη δική σας διαμηνύεται…


 Το τελευταίο διάστημα η ΔΕΗ, καθώς η προθεσμία των 36 δόσεων εκπνέει την Παρασκευή δεν αρκείται μόνο σε σκληρές προειδοποιήσεις αλλά έχει διευρύνει τον αριθμό διακοπών ρεύματος στο ν. Λάρισας.

Το τελευταίο διάστημα η ΔΕΗ, καθώς η προθεσμία των 36 δόσεων εκπνέει την Παρασκευή δεν αρκείται μόνο σε σκληρές προειδοποιήσεις αλλά έχει διευρύνει τον αριθμό διακοπών ρεύματος στο ν. Λάρισας.

Του Γιώργου Νούλη


Με διακοπή της ηλεκτροδότησης, κινδυνεύει ένα μεγάλος αριθμός Λαρισαίων πολιτών, αν δεν προχωρήσει σε διευθέτηση οφειλών μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή.

Με δεδομένο ότι στις 30 Σεπτεμβρίου λήγει η ευνοϊκή ρύθμιση της εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών σε 36 δόσεις και ένα μεγάλο ποσοστό καταναλωτών της Λάρισας, κυρίως επαγγελματίες, έχει επιδείξει, σύμφωνα με πληροφορίες, δείγματα παρατεταμένης ασυνέπειας και αδιαφορίας, θα μείνει χωρίς ρεύμα καθώς η επιχείρηση είναι αποφασισμένη να σκληρύνει τη στάση της βάζοντας στο στόχαστρο τους στρατηγικούς κακοπληρωτές...
Το τελευταίο διάστημα η ΔΕΗ μάλιστα καθώς η προθεσμία του διακανονισμού εκπνέει και τα αποτελέσματα δεν είναι ικανοποιητικά, δεν αρκείται μόνο σε σκληρές προειδοποιήσεις προς τους οφειλέτες αλλά έχει διευρύνει τον αριθμό διακοπών ρεύματος στο ν. Λάρισας, προκειμένου να τους εξαναγκάσει να σπεύσουν να ενταχθούν στην τρέχουσα ρύθμιση.
Το γεγονός ότι ούτως ή άλλως, οι πολίτες μετά τη διακοπής ρεύματος, θα προχωρήσουν σε επανασύνδεση, λειτουργεί υπέρ της επιχείρησης καθώς υποχρεούνται πλέον να καταβάλουν το 30% της οφειλής και το υπόλοιπο να το εξοφλούν σε 8 δόσεις κατ’ ανώτατο. Ενώ αν προσέλθουν αυτοβούλως και κάνουν τη ρύθμιση έως τις 30/9 η οφειλή "κλείνει" σε 36 μηνιαίες δόσεις και χωρίς προκαταβολή.
Θυμίζουμε πώς ο νομός Λάρισας, μαζί με αυτούς του Ηρακλείου, της Πάτρας, τη Ρόδου και της Κέρκυρας, έχει μπει στο στόχαστρο της επιχείρησης καθώς το ποσοστό των "κόκκινων" λογαριασμών του, ύψους 87 εκατ. ευρώ, ξεπερνά το 40% επί των συνολικών πελατών (που είναι και ο εθνικός μέσος όρος), με τους οφειλέτες να δείχνουν χαμηλό ενδιαφέρον όχι μόνο να ενταχθούν σε ρύθμιση αλλά και να την τηρήσουν.
Μέχρι στιγμής, τα ποσοστά διακανονισμών στη Λάρισα είναι απογοητευτικά, καθώς στον διακανονισμό που "τρέχει" από τον περασμένο Απρίλιο δεν έχει ενταχθεί ούτε το 50% των ανεξόφλητων οφειλών. Πάντως αυτό που διαπιστώνεται είναι ότι οι πελάτες με τις μικρότερα χρέη, που είναι και η πολυπληθέστερη κατηγορία οφειλετών, αποφεύγουν να διακανονίσουν την οφειλή τους βασιζόμενοι ίσως στην κοινωνική ευαισθησία της Επιχείρησης. Ωστόσο, αυτό αποβαίνει σε βάρος τους, καθώς χάνουν και την έκπτωση του 15% που ισχύει για τους συνεπείς καταναλωτές.
Ενώπιον αυτής της κατάστασης ο εμπορικός κόσμος, επειδή κυρίως αυτός έχει τις περισσότερες διακοπές, είχε ζητήσει να δίνεται το δικαίωμα στους επιχειρηματίες, μαζί με την επανασύνδεση να εντάσσονται στην ρύθμιση χωρίς υπερβολικές προκαταβολές. Ωστόσο η διοίκηση της ΔΕΗ απέρριψε το αίτημα επισημαίνοντας απλά πως ειδικές περιπτώσεις, για τις οποίες υπάρχει η αναγκαία τεκμηρίωση (π.χ. περιπτώσεις ασθένειας, ή πλήρους οικονομικής δυσπραγίας), εξετάζονται εξαντλητικά από τις υπηρεσίες της, και γίνεται ειδική - ευνοϊκότερη αντιμετώπιση.
Να σημειώσουμε επίσης πως σύμφωνα με στοιχεία που κοινοποίησε η ΔΕΗ για την πορεία των διακανονισμών των οφειλών στα τέλη Αυγούστου, τονιζόταν πως εξελισσόταν ικανοποιητικά. Oι πελάτες, κατανεμημένοι σε κατηγορίες ανάλογα με το ύψος των οφειλών τους, έχουν διακανονίσει τις οφειλές ως εξής: Κάτω των 500 ευρώ: 5 %, μεταξύ 500 και 1.000 ευρώ: 21 %, μεταξύ 1.000 και 3.000 ευρώ: 36 %, και άνω των 3.000 ευρώ: 32 % του συνόλου της κατηγορίας.
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ
Να θυμίσουμε πως το νέο πρόγραμμα διακανονισμού της ΔΕΗ, επιχειρήσεις, επαγγελματίες και νοικοκυριά, σε 36 δόσεις χωρίς προκαταβολή έληγε στις 31 Ιουλίου αλλά δόθηκε παράταση έως τις 30 Σεπτεμβρίου. Στη ρύθμιση αυτή έχουν τη δυνατότητα να προσχωρήσουν και οι πελάτες που έχουν ήδη διακανονίσει τις οφειλές τους πριν την 1 Απριλίου 2016. Στη ρύθμιση δεν μπορούν να ενταχθούν περιπτώσεις πελατών με ρευματοκλοπή, εποχικοί ή αγρότες, ενώ η καταβολή της 1ης δόσης θα πραγματοποιείται με την έγκριση του διακανονισμού.
Για το διάστημα μετά την 1η Οκτωβρίου οι πελάτες, θα μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους ως εξής: προκαταβολή 5% της συνολικής οφειλής
- ποσό δόσης κατ’ ελάχιστο το 30% του μέσου μηνιαίου λογαριασμού τους σε ετήσια βάση και ελάχιστο αριθμό μηνιαίων δόσεων τις 18 και μέγιστο τις 36 δόσεις
Για τις περιπτώσεις πελατών με αντισυμβατική συμπεριφορά (π.χ. παραβίαση μετρητή) ισχύουν : προκαταβολή 15% της συνολικής οφειλής και 18 μηνιαίες δόσεις 
Για τους ευάλωτους πελάτες η κάθε δόση δεν ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού. Έτσι για παράδειγμα, ένας ευάλωτος πελάτης με συνολική οφειλή 2.000 ευρώ και μέσο διμηνιαίο λογαριασμό 200 ευρώ θα μπορεί να το αποπληρώσει την οφειλή του σε 40 μηνιαίες άτοκες δόσεις των 50 ευρώ. Επιπλέον, στους ευάλωτους πελάτες παρέχονται ειδικά μέτρα προστασίας, μεταξύ των οποίων η μη έκδοση εντολής απενεργοποίησης μετρητή (διακοπής ρεύματος) λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών καθ' όλη τη διάρκεια του έτους (εξαιρούνται περιπτώσεις παραβατικών συμπεριφορών, όπως ρευματοκλοπές)
Μαζί με τις δόσεις είναι απαραίτητο να εξοφλούνται και οι τρέχοντες λογαριασμοί που θα εκδοθούν μετά την ημερομηνία σύναψης του διακανονισμού εμπρόθεσμα. Σε περίπτωση μη τήρησης διακανονισμού, αν δηλαδή στη διάρκεια ενός ημερολογιακού έτους δεν καταβληθεί μια δόση ο διακανονισμός συνεχίζεται κανονικά από τον επόμενο μήνα. Σε περίπτωση μη καταβολής περισσοτέρων της μίας δόσεων εντός ενός ημερολογιακού έτους, ο διακανονισμός εξακολουθεί να ισχύει με την προϋπόθεση καταβολής όλων – πλην μίας - των οφειλομένων δόσεων.
Ο αριθμός των δόσεων που μπορούν να εγκριθούν για τους πελάτες, διαφοροποιούνται ανάλογα με το βαθμό συνέπειάς του, την κατηγορία στην οποία ανήκει (πχ οικιακός, ευάλωτος, επαγγελματίας κ.λπ.) και το μέσο μηνιαίο λογαριασμό στις κατηγορίες πελατών, όπου προβλέπεται. Για κάθε πληροφορία οι πελάτες μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα κατά τόπους Καταστήματα και το τμήμα Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών, 11770 (Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 08:00 – 16:00).
eleftheria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
κάντε κλικ στην εικόνα

ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

ΣΩΤΗΡΗΣ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΣΩΤΗΡΗΣ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
kourdistoportokali.com

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ (1918-2017)

Κ.ΚΟΛΜΕΡ

Leonard Cohen - A Thousand Kisses Deep

MICHAEL LANDON

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΟ ΛΙΒΑΔΙ

TVP

TVP

TVP ΤΟ WEB ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

TVP ΤΟ WEB ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ
κάντε κλικ στην εικόνα