Επί τροπολογίας στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Επείγουσες ρυθμίσεις για την εφαρμογή της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων».
Α. Με την προς ψήφιση τροπολογία επέρχονται αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας των επιβατικών οχημάτων. Ειδικότερα:
1. Για την επιβολή ετήσιων τελών κυκλοφορίας στα επιβατικά αυτοκίνητα και δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσυκλέτες που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως την 31-10-2010, θεσπίζονται τρεις (3) κατηγορίες για τις αντίστοιχες χρονικές περιόδους πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών, ως εξής: έως το έτος 2000, από το έτος 2001 έως το 2005 και από το έτος 2006 και μετά. Συγκεκριμένα:
α. Μειώνονται για την πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το έτος 2000 ως εξής:
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το έτος 2000 | Κατηγορία | Κυλινδρισμός κινητήρα (κυβ. εκατ.) | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ) |
Ε' | 1.358-1.548 | 225 (από 240) | |
ΣΤ' | 1.549-1.738 | 250 ( » 265) | |
Ζ' | 1.739-1.928 | 280( » 300) | |
Η' | 1.929-2.357 | 615 ( » 660) | |
Θ' | 2.358-3.000 | 820 ( » 880) | |
I' | 3.001-4.000 | 1.025 ( » 1.100) | |
Κ' | 4.001 και άνω | 1.230 ( » 1.320) |
β. Μειώνονται για την πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2001 έως το έτος 2005 ως εξής:
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2001 έως το 2005 | Κατηγορία | Κυλινδρισμός κινητήρα | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ) |
Η' | 1.929-2.357 | 630 ( από 660) | |
Θ | 2.358-3.000 | 840( » 880) | |
I' | 3.001-4.000 | 1.050 ( »1.100) | |
Κ' | 4.001 και άνω | 1.260 ( » 1.320) |
γ. Αυξάνονται για την πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2006 και μετά ως εξής:
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2006 και μετά | Κατηγορία | Κυλινδρισμός κινητήρα | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ) |
Ε' | 1.358-1.548 | 255 (από 240) | |
ΣΤ' | 1.549-1.738 | 280( » 265) | |
Ζ' | 1.739-1.928 | 320( » 300) | |
Η' | 1.929-2.357 | 690 ( » 660) | |
Θ | 2.358-3.000 | 920 ( » 880) | |
I' | 3.001-4.000 | 1.150 ( »1.100) | |
Κ' | 4.001 και άνω | 1.380 ( » 1.320) |
Για τις κατηγορίες που δεν αναφέρονται, τα τέλη κυκλοφορίας παραμένουν στο ίδιο ύψος.
2. Για τα επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1.11.2010 και μετά, τα ετησίως επιβαλλόμενα τέλη κυκλοφορίας βάση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανα χιλιόμετρο) τροποποιούνται ως εξής:
ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ. C02 ανα χιλιόμετρο) | ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ C02 (σε ευρώ) |
0-90 (από 0-100) | 0 |
91-100 ( » 101-120) | 0,90 |
101-120 | 0,98 (από 0,90) |
121-140 | 1,20 ( » 1,10) |
141-160 | 1,85 ( » 1,70) |
161-180 | 2,45 ( » 2,25) |
181-200 | 2,78 ( » 2,55) |
201-250 | 3,05 ( » 2,80) |
Ανω των 251 | 3,72 ( » 3,40) |
3. Μειώνονται σε έως 1.549 (από έως 1.929 που ισχύει σήμερα) τα κυβικά εκατοστά (κ.εκ.) για την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας των υβριδικών αυτοκινήτων οχημάτων και υβριδικών δίκυκλων και τρίκυκλων μοτοσυκλετών που εκποιούνται από το Δημόσιο ή τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού (Ο.Δ.Δ.Υ Α.Ε.), ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα.
Για τα οχήματα της ανωτέρω κατηγορίας από 1.549 κ. εκ. και άνω (αντί 1.929 κ.εκ. και άνω που ισχύει σήμερα), τα επιβαλλόμενα τέλη κυκλοφορίας αναλογούν στο 60% (από 50% που ισχύει σήμερα) των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.
4. Μειώνονται σε έως 1.549 (από έως 1.929 που ισχύει σήμερα) τα κυβικά εκατοστά κυλινδρισμού κινητήρα για την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας των i) υβριδικών επιβατικών αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως την 31.10.2010 και ii) των υβριδικών δίκυκλων και
τρίκυκλων μοτοσικλετών ιδιωτικής χρήσης ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα.
Για τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως την 31.10.2010 και για τις υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, κυλινδρισμού κινητήρα από 1.549 κ.εκ. και άνω (από 1.929 κ.εκ. και άνω που ισχύει σήμερα), τα επιβαλλόμενα τέλη κυκλοφορίας αναλογούν στο 60% (από 50% που ισχύει σήμερα) των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.
5. Ορίζεται ότι οι υπό ψήφιση διατάξεις ισχύουν για τα Τέλη κυκλοφορίας έτους 2016 και επομένων καθώς και η έναρξη ισχύς τους.
Β. Από τις προτεινόμενες διατάξεις αναμένεται να επέλθει αύξηση των εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού κατά 13.000.000 Ευρώ περίπου ετησίως.
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ
ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
«ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΩΝ»
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΑΡΘΡΟ....
1. Με την προτεινόμενη διάταξη, αναπροσαρμόζονται τα τέλη κυκλοφορίας ώστε για παλαιότερα οχήματα να είναι χαμηλότερα σε σχέση με αυτά που θα καταβάλλουν τα πιο καινούργια, που είναι και υψηλότερης εμπορικής αξίας, ώστε να γίνει δικαιότερη η κατανομή των φορολογικών βαρών.
2. Με την προτεινόμενη διάταξη επιβάλλονται τέλη κυκλοφορίας και στα υβριδικά αυτοκίνητα οχήματα και υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες που εκποιούνται από το Δημόσιο ή τον Ο.Δ.Δ.Υ. Α.Ε και τίθενται από τους αγοραστές σε κυκλοφορία ως ιδιωτικής χρήσης, ώστε να γίνει δικαιότερη η κατανομή των φορολογικών βαρών.
3. Με την προτεινόμενη διάταξη επιβάλλονται τέλη κυκλοφορίας και στα υβριδικά ΕΙΧ αυτοκίνητα καθώς και στις δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης άνω των 1548 κ.εκ, ώστε να είναι δικαιότερη η κατανομή των φορολογικών βαρών.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ Ρυθμίσεις για τα τέλη κυκλοφορίας των επιβατικών οχημάτων
ΑΡΘΡΟ.....
1. Οι υποπεριπτώσεις α' και β' της περίπτωσης Α της παραγράφου 1 του άρθρου 20 του ν. 2948/2001 (Α'242), όπως ισχύει αντικαθίστανται, ως εξής:
«Α. Αυτοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης
α) Επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως την 31.10.2010 και δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών, ως εξής:
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το έτος 2000 | Κατηγορία | Κυλινδρισμός κινητήρα (κυβ. εκατ.) | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ) |
Α' | Έως 300 | 22 | |
Β' | 301-785 | 55 | |
Γ' | 786-1.071 | 120 | |
Δ' | 1.072-1.357 | 135 | |
Ε' | 1.358-1.548 | 225 | |
ΣΤ' | 1.549-1.738 | 250 | |
Ζ' | 1.739-1.928 | 280 | |
Η' | 1.929-2.357 | 615 | |
Θ' | 2.358-3.000 | 820 | |
Γ | 3.001-4.000 | 1.025 | |
Κ' | 4.001 και άνω | 1.230 |
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2001 έως το 2005 | Κατηγορία | Κυλινδρισμός κινητήρα | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ) |
Α' | Έως 300 | 22 | |
Β' | 301-785 | 55 | |
Γ' | 786-1.071 | 120 | |
Δ' | 1.072-1.357 | 135 | |
Ε' | 1.358-1.548 | 240 | |
ΣΤ' | 1.549-1.738 | 265 | |
Ζ' | 1.739-1.928 | 300 | |
Η' | 1.929-2.357 | 630 | |
Θ' | 2.358-3.000 | 840 | |
I' | 3.001-4.000 | 1.050 | |
Κ' | 4.001 και άνω | 1.260 |
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2006 και μετα | Κατηγορία | Κυλινδρισμός κινητήρα | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ) |
Α' | Έως 300 | 22 | |
Β' | 301-785 | 55 | |
Γ' | 786-1.071 | 120 | |
Δ' | 1.072-1.357 | 135 | |
Ε' | 1.358-1.548 | 255 | |
ΣΤ' | 1.549-1.738 | 280 | |
Ζ' | 1.739-1.928 | 320 | |
Η' | 1.929-2.357 | 690 | |
Θ' | 2.358-3.000 | 920 | |
I' | 3.001-4.000 | 1.150 | |
Κ' | 4.001 και άνω | 1.380 |
β) Επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1.11.2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανα χιλιόμετρο).
Λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:
ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ. | ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ |
C02 ανα χιλιόμετρο) | C02 (σε ευρώ) |
0-90 | 0 |
91-100 | 0,90 |
101-120 | 0,98 |
121-140 | 1,20 |
141-160 | 1,85 |
161-180 | 2,45 |
181-200 | 2,78 |
201-250 | 3,05 |
Άνω των 251 | 3,72 |
Για τα Ε.Ι.Χ. ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα): 140 Ευρώ |
Στα ανωτέρω αυτοκίνητα περιλαμβάνονται και τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, που εισάγονται από το αλλοδαπό προσωπικό των εμποροβιομηχανικών επιχειρήσεων των εγκατεστημένων στην Ελλάδα με βάση των α.ν. 89/1967 (Α' 132). Επίσης περιλαμβάνονται και τα τύπου Jeep αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από το χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών.»
2. Το δεύτερο εδάφιο της υποπερίπτωσης ζ' της περίπτωσης Α' της παραγράφου 1 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α' 152), αντικαθίσταται, ως εξής:
«Ειδικά, υβριδικά αυτοκίνητα οχήματα και υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες, που εμπίπτουν στις διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου, έως 1549 κ.εκ., ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.
Για τα οχήματα της κατηγορίας αυτής από 1549 κ.εκ. και άνω, τα τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων»
3. Η παράγραφος 2 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α' 152), τροποποιείται, ως εξής:
Στο πρώτο και στο δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α' 152) οι λέξεις: «ιδιωτικής και» διαγράφονται.
Στο τέλος του δεύτερου εδαφίου της παράγραφου 2 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α' 152), προστίθενται δύο νέα εδάφια, ως εξής:
«Τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα έως 1.549 κ.εκ., που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως την 31.10.2010, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας. Για τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης κυλινδρισμού κινητήρα από 1.549 κ.εκ. και άνω, που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως την 31.10.2010, τα Τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων».
Στο έκτο και στο έβδομο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α' 152) οι λέξεις: «ιδιωτικής και» διαγράφονται.
Στο τέλος του έβδομου εδαφίου της παράγραφου 2 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α' 152), προστίθενται δύο νέα εδάφια ως εξής:
«Οι υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα έως 1.549 κ.εκ., ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησης τους στην Ελλάδα, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.
Για τις υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα από 1.549 κ.εκ. και άνω, ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησης τους στην Ελλάδα, τα Τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.».
4. Η παράγραφος 3 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α' 152), αντικαθίσταται, ως εξής:
«Οι διατάξεις των προηγουμένων παραγράφων ισχύουν για τα Τέλη κυκλοφορίας έτους 2016 και επομένων.»
5. Από την έναρξη ισχύος των διατάξεων του παρόντος άρθρου .... παύει να ισχύει κάθε διάταξη νόμου που ρυθμίζει διαφορετικά τα εν λόγω θέματα.
Αθήνα, 18.11.2015
ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΩΝ Ή ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΜΕΝΩΝ
ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
Άρθρο.......
Τροποποιούμενες διατάξεις
1.«Α. Αυτοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης
α) Επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως την 31.10.2010 και δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών:
Κατηγορία | Κυλινδρισμός κινητήρα (κυβ. εκατ.) | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ) |
Α' | Έως 300 | 22 |
Β' | 301-785 | 55 |
Γ' | 786-1.071 | 120 |
Δ' | 1.072-1.357 | 135 |
Ε' | 1.358-1.548 | 240 |
ΣΤ' | 1.549-1.738 | 265 |
Ζ' | 1.739-1.928 | 300 |
Η' | 1.929-2.357 | 660 |
Ο | 2.358-3.000 | 880 |
Ι' | 3.001-4.000 | 1.100 |
Κ' | 4.001 και άνω | 1.320 |
β)Επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1.11.2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανα χιλιόμετρο).
Λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:
ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ. C02 ανα χιλιόμετρο) | ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ C02 (σε ευρώ) |
0-100 | 0,00 |
101-120 | 0,90 |
121-140 | 1,10 |
141-160 | 1,70 |
161-180 | 2,25 |
181-200 | 2,55 |
201-250 | 2,80 |
Άνω των 251 | 3,40 |
Για τα Ε.Ι.Χ. ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα): 140 Ευρώ |
Στα ανωτέρω αυτοκίνητα περιλαμβάνονται και τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα που εισάγονται από το αλλοδαπό προσωπικό των εμποροβιομηχανικών επιχειρήσεων των εγκατεστημένων στην Ελλάδα με βάση των α.ν. 89/1967 (ΑΊ32). Επίσης περιλαμβάνονται και τα τύπου Jeep αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από το χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών.»
2. «Προκειμένου για υβριδικά αυτοκίνητα οχήματα και υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες, που εμπίπτουν στις διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου, έως 1.929 κ.εκ., ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, αυτά απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας. Για τα οχήματα της κατηγορίας αυτής άνω των 1.929κ.εκ., τα τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο ήμισυ των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων»
3.«2. Τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης (ΤΑΞΙ), κυλινδρισμού κινητήρα έως 1.929 κ.εκ., που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως την 31.10.2010, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.
Για τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης (ΤΑΞΙ), κυλινδρισμού κινητήρα άνω των 1.929 κ.εκ., που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως την 31.10.2010, τα Τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο ήμισυ των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.
Οι υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα έως 1.929 κ.εκ., ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησης τους στην Ελλάδα, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.
Για τις υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα άνω των 1.929 κ.εκ., ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησης τους στην Ελλάδα, τα Τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο ήμισυ των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.»
4.«3. Οι διατάξεις των προηγουμένων παραγράφων ισχύουν για τα Τέλη κυκλοφορίας έτους 2012 και επομένων.».
Πηγή: Taxheaven /Σαββατοκυριάκο με δράση/ΣΚΑΪ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου