Μόλις πριν λίγο έκλεισαν οι πόρτες για όσους ήθελαν να συμμετέχουν στο πρώτο νέο μεγάλο έργο με παραχώρηση της τρέχουσας δεκαετίας. Μετά από 4 χρόνια όταν ανακοινώθηκε η δημοπράτηση του έργου στο Υπουργείο Υποδομών σήμερα κατατέθηκαν 3 προσφορές για την Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος.
Συνολικά κατατέθηκαν 3 προσφορές σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες από το Υπουργείο Υποδομών. Η ΜΕΤΚΑ, η ΤΕΡΝΑ και η Κ/Ξ Vinci Consessions-Vinci Highways-ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσειςθα είναι οι υποψήφιοι για να αναλάβουν αυτό το έργο καθώς κατέθεσαν την σχετική εκδήλωση ενδιαφέροντος. Από την προεπιλογή θα κριθεί αν θα περάσει μία ή περισσότερες εταιρείες.
Το επόμενο διάστημα θα είναι και το κρίσιμο καθώς πρόκειται για έργο που δημοπρατήθηκε με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου και θα χρειαστεί να περάσουν περίπου 2-2,5 χρόνια όπου θα ξεκαθαρίσει το φυσικό αντικείμενο του έργου, ενώ θα συμμετέχουν όσες εταιρείες προκριθούν ως τελικές υποψήφιες και θα κληθούν να δώσουν τις οριστικές τους προσφορές. Μετά θα ακολουθήσει η ανάδειξη του αναδόχους (παραχωρησιούχος) που θα αναλάβει το project και φυσικά θα οριστικοποιηθεί και το χρονοδιάγραμμα του έργου που θα πιθανότατα θα φτάσει μέχρι το 2023-2024. Απαραίτητη προϋπόθεση θα είναι φυσικά και η περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου.
Το πορθμείο Περάματος-Σαλαμίνας είναι το 2ο σε κίνηση Πανευρωπαϊκά μετά από το Ντόβερ-Καλαί μεταξύ Αγγλίας και Γαλλίας και θεωρείται ως ένα από τα πιο εμπορικά έργα. Ουσιαστικά μιλάμε για την πρώτη δημοπράτηση πολύ μεγάλου έργου και θα ανήκει σε μία γενιά έργων που θα τρέξουν την επόμενη 6ετία και θα συνεχίσουν την κατασκευαστική δραστηριότητα σε υψηλά επίπεδα καθώς τα έργα των αυτοκινητόδρομων ολοκληρώνονται τους επόμενους 12-16 μήνες.
Επίσης είναι φανερό πως το Υπουργείο Υποδομών επιθυμεί μία δυνατή δημοπράτηση που θα αποδείξει την δυναμική που έχει αποκτήσει το έργο αλλά και το ίδιο το Υπουργείο με νέες μεγάλες δημοπρατήσεις. Το κόστος του έργου εκτιμάται σε πάνω από 350εκ.ευρώ.
ΤΟ ΕΡΓΟ
Το έργο της μόνιµης υποθαλάσσιας οδικής ζεύξης Σαλαµίνας - Περάµατος αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας µήκους περίπου 1,1 χλµ µε τις εκατέρωθεν προσβάσεις της (συνολικό µήκος έργου περί τα 3χλµ) από τον ανισόπεδο κόμβο Περάµατος µέχρι τoν ανισόπεδο κόμβο Παλουκίων. Περιλαμβάνει και τα οδικά τµήµατα παράκαµψης των πόλεων Περάµατος και Σαλαµίνας µήκους περίπου 14,5 χλµ.
Βάσει του αρχικού σχεδιασμού, το οδικό τμήμα θα εκτείνεται από την υπάρχουσα Λεωφόρου Σχιστού-Σκαραµαγκά, µε την οποία συνδέεται µε ανισόπεδο κόµβο, οδεύει εντός της περιοχής του Ναυτικού Οχυρού Σκαραµαγκά και µέχρι την περιοχή του κολυµβητηρίου Περάµατος όπου δηµιουργείται κόµβος για την σύνδεσή του µε την υφιστάµενη οδό Περάµατος-Κερατσινίου-Πειραιά.
Ακολουθεί η υποθαλάσσια ζεύξη µε οδική σήραγγα και στη συνέχεια όδευση επί της νήσου του Αγίου Γεωργίου κατ΄ επέκταση της υπάρχουσας οδικής σύνδεσης της νήσου Αγίου Γεωργίου µε τον Ναύσταθµο.
Στην περιοχή των Παλουκίων προβλέπεται η δηµιουργία κόµβου για τη σύνδεση µε την υπάρχουσα οδό Παλουκίων – Αµπελακίων / Σαλαµίνας καθώς και µε το Ναύσταθµο, διατηρουµένης και της σύνδεσης της οδού Αµπελακίων / Σαλαµίνας µε τον Ναύσταθµο.
Στη συνέχεια ακολουθεί όδευση Βόρεια του οικισµού των Παλουκίων και δηµιουργία δεύτερου κόµβου εισόδου προς τον Ναύσταθµο. Θα δημιουργήσει στην περιοχή εντυπωσιακές υποδομές και επι της ουσίας θα δημιουργήσει μία συμπαγή ένωση με την Αττική με ότι αυτό συνεπάγεται.
Προβληματισμός επικρατεί φυσικά για την τύχη των σημερινών φέρρυ που εκτός της μετακίνησης της οποίας προσφέρουν, απασχολούν και ενά μεγάλο αριθμό εργαζομένων που σε περίπτωση υλοποίησης του έργου αναμένεται να συρρικνωθεί σημαντικά.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com/salamina-press.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου