Η κουκλάρα Αρμένισσα, η εκρηκτική Αζέρα, το Ναγκόρνο Καραμπάχ και η εκνευρισμένη EBU
Που να βρει χαλαρότητα η μαύρο – Ευρώπη να χαρεί με τραγούδια και νιότη! Είναι τόσα τα ανοιχτά μέτωπα, οι κλυδωνισμοί, οι εντάσεις, οι έχθρες, οι νεκροί, που η Ιστορία διεκδικεί τα ρέστα της, μέσα και απ τον πλέον απαλό, φαινομενικά, διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision, που ήταν και παραμένει βέβαια μια πολιτική αρένα. Στον ίδιο ημιτελικό με την Ελλάδα, εμφανιστήκαν οι πλέον εκρηκτικές παρουσίες, οι κύριες απ την Αρμενία και το Αζερμπαϊτζάν, οι οποίες ήταν καλλίγραμμες, γυναικάρες, προκλητικά ντυμένες, αισθησιακές και φωνάρες.
Εξασφάλισαν και οι δυο για τις χώρες τους τη συμμέτοχη και στο τελικό. Η πανέμορφηIveta Mukuchyan της Αρμενίας, όμως, η οποία τραγούδησε φορώντας ένα εφαρμοστό κορμάκι, εμφανίστηκε στις τηλεόρασεις της Ευρώπης και του κόσμου όλου, να πανηγυρίζει για το εισιτήριο της στον τελικό, με τη σημαία του Ναγκόρνο-Καραμπάχ! Η Αζέρικη ομάδα συμμετοχής, που κάθονταν κοντά στους Αρμένιους, ξεσηκώθηκαν, όπως και οι αρχές πίσω στην πατρίδα τους, το Αζερμπαϊτζάν.
Από την Αλεξάνδρα Τσόλκα
Η EBU που είναι υπεύθυνη για τον διαγωνισμό και όλο το θέαμα, σε έντονο ύφος έσπευσε να βγάλει ανακοίνωση που τονίζει πως «καταδικάζει απόλυτα τον πανηγυρισμό με τη σημαία της Δημοκρατίας του Ναγκόρνο-Καραμπάχ στο green room, κατά τη διάρκεια της ζωντανής μετάδοσης του Α’ Ημιτελικού στις 10 Μαΐου και θεωρεί ότι η εμφάνιση της σημαίας στη μετάδοση βλάπτει το προφίλ του διαγωνισμού. Αποφασίστηκε να επιβληθούν κυρώσεις στον ραδιοτηλεοπτικό φορέα της Αρμενίας, σύμφωνα με τους κανόνες. Η φύση των κυρώσεων θα αποφασιστεί το αργότερο τον Ιούνιο. Έχουμε πλήρη επίγνωση της τεταμένης κατάστασης στην περιοχή του Ναγκόρνο-Καραμπάχ και τις συνεχιζόμενες εντάσεις μεταξύ της Αρμενίας και του Αζερμπαϊτζάν.
Θεωρούμε την εμφάνιση της σημαίας μιας εξαιρετικά αμφισβητούμενης περιοχής στη ζωντανή μετάδοση, σοβαρή παραβίαση του άρθρου 1.2.2h του διαγωνισμού που προβλέπει πως “δεν επιτρέπονται μηνύματα που προωθούν, οργανισμούς, ιδρύματα, πολιτικές, εταιρείες, μάρκες προϊόντα ή υπηρεσίες. Η EBU δείχνει μηδενική ανοχή στην αντιπροσωπεία της Αρμενίας, όσον αφορά στην παραβίαση των κανόνων του διαγωνισμού».
Βέβαια είναι άλλο πράγμα η διαφήμιση προϊόντων, μάρκων και εταιρειών και άλλο το ότι η τραγουδίστρια της Αρμενίας κατάγεται απ την ορεινή και πολύπαθη δημοκρατία του Ναγκόρνο Καραμπαχ, που βαραίνει από εκατόμβες αίματος, από τον πόλεμο Αρμενίας – Αζερμπαϊτζάν για την κυριαρχία του!
Το Ναγκόρνο Καραμπάχ, υπήρξε ένα από τα μεγαλύτερα και σφοδρότερα προβλήματα της Ευρώπης, που εμφανίστηκε, ήδη, από τα μέσα της δεκαετίας του ’80 στη Σοβιετική Ένωση. Η περιοχή αυτή, κατοικούμενη από Αρμένιους είχε καθεστώς Αυτόνομης Δημοκρατίας, που υπαγόταν όμως στη Σοβιετική Σοσιαλιστική Δημοκρατία του Αζερμπαϊτζάν. Στις 10 Δεκεμβρίου του 1991 και ενώ η Σοβιετική Ένωση έφτανε μαζί με μια εποχή κόκκινη στο τέλος της, οι άνθρωποι στο Ναγκόρνο-Καραμπάχ, ψήφισαν και θέλησαν την αυτονομία τους ως Δημοκρατία του Ναγκόρνο-Καραμπάχ.
Το Αζερμπαιτζάν δεν δέχτηκε πως δεν αποτελούσαν πλέον κομμάτι τους. Ως κράτος η νεογέννητη Δημοκρατία του Ναγκόρνο Καραμπάχ δεν έχει αναγνωριστεί από κανένα διεθνή οργανισμό ή χώρα, ούτε καν απ την Αρμενία, η οποία έφτασε στο να πολεμά με το Αζερμπαϊτζάν, για το δικαίωμα αυτοδιάθεσης ή όχι του Ναγκόρνο-Καραμπάχ. Με την λήξη του ιδιαίτερα σκληρού πολέμου το Αζερμπαϊτζάν, αλλά και η φίλη του πάντα Τουρκία, τιμώρησαν οικονομικά την Αρμενία, κλείνοντας τα σύνορα μαζί της.
Ο πόλεμος αυτός είχε φιλοξενηθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στα ελληνικά ΜΜΕ της εποχής, μιας και στρατό του Ναγκόρνο Καραμπάχ, είχαν ενταχθεί αρκετοί Έλληνες, που ζούσαν εκεί ή στην Γεωργία. Τον Αύγουστο του 1992, η κατάσταση οξύνθηκε και από τις επιθέσεις των Αζέρων καταστράφηκαν πολλά χωριά, μεταξύ των οποίων και το ελληνικό χωριό Μεχμανά. Για οκτώ μήνες, το ελληνικό χωριό μαζί με πολλά αρμενικά, ήταν στα χέρια των Αζέρων.
Τελικά οι Αρμένιοι και οι Έλληνες, κατάφεραν να ελευθερώσουν το χωριό. Μια ομάδα Ελλήνων, εικοσιπέντε ελληνικές οικογένειες του χωριού Μεχμανά της περιφέρειας Μαρτακέρτ του Ναγκόρνο Καραμπάχ, ζήτησε από την ελληνική κυβέρνηση να τους παραχωρήσει άσυλο πολέμου. Τελικά οι περισσότεροι Έλληνες κάτοικοι του Ναγκόρνο Καραμπάχ κατέφυγαν ως πρόσφυγες στην Ελλάδα, στην Αρμενία και στη νότια Ρωσία.
Λοιπόν; Όλη η ελαφράδα και η φαντασμαγορία, η θεαματικότητα και οι καλές προθέσεις για τραγούδια που ενώνουν τους λαούς, για την κοινή χαρά και έκφραση της μουσικής και την διάθεση για πάρτι που έχει ο συγκεκριμένος διαγωνισμός, βρίσκουν πάνω στην Ιστορία εθνοτήτων, θρησκειών, πολέμων, συγκρούσεων, αντιπαλοτήτων, εχθρότητας, πόνου και οδύνης. Πώς να χειροκροτήσει η Ευρώπη και να κάνει την ξενιστή από την εισβολή στην Κύπρο, το Ναγκόρνο Καραμπάχ, την Γεωργία και την Ρωσία, την Αμπχαζία, την Ουκρανία, τον πόλεμο της Βόσνιας, μέχρι τις επιθέσεις στις Βρυξέλες και στο Παρίσι, όταν και τα χαμόγελα ακόμα, μοιάζουν με γκριμάτσες πόνου; Ουτε καν οι καλλονές δεν είναι, πια, αυτό που φαίνονται!http://kourdistoportocali.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου