Σε πλήρη εξέλιξη είναι η Β`φάση του διαγωνισμού για την Υποθαλάσσια Σήραγγα Σαλαμίνας-Περάματος. Η διαδικασία που ξεκίνησε επίσημα τον Νοέμβριο του 2017 είναι "βηματική". Αυτό σημαίνει ότι συνεχίζεται η προσέγγιση προκειμένου να "δημιουργηθεί" το φυσικό αντικείμενο του έργου, που θα είναι προϊόν διαλόγου και συμφωνίας των συμμετεχόντων, του Υπουργείου Υποδομών, και της ΚΕΔΕ που επίσης είναι ενεργή στο διαγωνισμού εκφράζοντας τις τοπικές κοινωνίες που επηρεάζονται από το έργο.
Η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου είναι εμπιστευτική και έτσι δεν υπάρχει πληροφόρηση γύρω από το αντικείμενο συζήτησης, αποφάσεων κλπ. Όπως μαθαίνει το ypodomes.com στόχος είναι μέχρι το Φθινόπωρο να έχει ολοκληρωθεί η κουβέντα για το είδος του έργου που θα προκύψει.
Αυτό θα μας οδηγήσει στο επόμενο βήμα που είναι η κατάθεση από την Επιτροπή Ανταγωνιστικού Διαλόγου της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ). Το θετικό στην περίπτωση αυτού του έργου είναι πως αποτελεί μέρος του Ρυθμιστικού Σχεδίου για την Αθήνα και είναι Νομοθετημένο οπότε διευκολύνει την όλη διαδικασία.
Ερώτημα αποτελεί η χρηματοδότηση του έργου, δηλαδή αν καλυφθεί από την ΕΤΕπ ή από κάποιο άλλο χρηματοδοτικό εργαλείο καθώς από το ελληνικό τραπεζικό σύστημα δεν διακρίνεται προς το παρόν φως. Το κόστος έχει αρχικά εκτιμηθεί σε 350εκατ.ευρώ αλλά το τελικό ποσό θα προκύψει από την ολοκλήρωση του ανταγωνιστικού διαλόγου.
Τα εταιρικά σχήματα που συμμετέχουν είναι οι ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ και VINCI CONCESSIONS-VINCI HIGHWAYS–ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ. Στόχος του Υπουργείου είναι μέχρι το τέλος του 2018 να έχει ολοκληρωθεί η Β`φάση, να έχουν δοθεί προσφορές και να έχει αναδειχθεί ο ανάδοχος-παραχωρησιούχος.
Το έργο παρουσιάζει τεράστιο εμπορικό ενδιαφέρον καθώς πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα πορθμεία της Ευρώπης, (το δεύτερο μεγαλύτερο συγκεκριμένα) πράγμα που το κάνει θελκτικό για τα ενδιαφερόμενα σχήματα.
Το έργο έχει ως αντικείμενο την Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση της Υποθαλάσσιας Σήραγγας που εκτιμάται ότι θα είναι φθηνότερη από τα σημερινά επίπεδα τιμών ανά όχημα και επιβάτη.
Τα έργα δεν αναμένεται να ξεκινήσουν πριν το 2019 και η διάρκεια τους εκτιμάται ότι θα είναι περίπου 4 χρόνια. Και εδώ υπάρχει η αίρεση των αποφάσεων που θα προκύψουν από τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου