Νέα 48ωρη απεργία αποφάσισε η ΠΝΟ, στη συνεδρίαση της, το μεσημέρι της Τρίτης (3/11), γεγονός που σημαίνει πως τα πλοία όλων των κατηγοριών θα παραμείνουν δεμένα μέχρι τις 6.00 τα ξημερώματα της Παρασκευής. Κατά πλειοψηφία αποφασίστηκε να παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια και τα τρία πλοία που προορίζονταν για τη μεταφορά προσφύγων.
Την Πέμπτη (5/11) η διοίκηση της ΠΝΟ θα συνεδριάσει εκ νέου για να αποφασίσει την περαιτέρω στάση της.
Λίγο αργότερα, επιστολή – απάντηση εξέδωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα, στην κήρυξη της νέας 48ωρης απεργίας της ΠΝΟ. Ο υπουργός ζήτησε από τους ναυτεργάτες να επανεξετάσουν την απόφασή τους και τους κάλεσε για το πρωί της Τετάρτης, στο υπουργείο. Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση της ΠΝΟ ανταποκρίνεται θετικά στην πρόσκληση του υπουργού και όλα δείχνουν ότι θα δώσει το «παρών» στο ραντεβού με τον Θ. Δρίτσα.
Εν τω μεταξύ, «με απόλυτη επιτυχία συνεχίζεται η 48ωρη Πανελλαδική Παναυτεργατική απεργία με προοπτική κλιμάκωσης» σημειώνει η ΠΕΝΕΝ.
Την ίδια ώρα συνεχίζουν με 48ωρη απεργία και οι υπάλληλοι του ΝΑΤ με βασικό αίτημα τη μη κατάργηση ΝΑΤ- Κεφάλαιο Επικουρικής Ασφάλισης Ναυτικών (ΚΕΑΝ).
48ωρη απεργία αποφάσισαν μέχρι τις 6.00 τα ξημερώματα της Παρασκευής και οιπλοηγοί.
Έκκληση Δημάρχου Λέσβου, για διατήρηση δρομολογίων
Ο Σπύρος Γαληνός με δήλωσή του σχετικά με την απεργία που έχει εξαγγείλει και πραγματοποιείται αυτή τη στιγμή από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ναυτεργατών, τονίζει μεταξύ άλλων:
Κατανοούμε και σεβόμαστε απόλυτα τα αιτήματα των σκληρά εργαζόμενων ναυτεργατών. Πρέπει όμως να γίνει αντιληπτό πως η ακτοπλοϊκήΣΎΝΔΕΣΗ της Λέσβου με το λιμάνι του Πειραιά, εξασφαλίζει την σταθερή ροή μεταναστών και προσφύγων προς την ηπειρωτική Ελλάδα. Σε περίπτωση που η απεργία διαρκέσει έως τα μεσάνυχτα της Κυριακής, όπως έχει εξαγγελθεί από την ΠΝΟ, είναι σίγουρο πως θα εγκλωβιστούν στην Λέσβο πάνω από 30.000 μετανάστες και πρόσφυγες. Κάτι τέτοιο θα έχει ολέθριες και καταστροφικές συνέπειες για όλο το νησί όπως δείχνουν και τα γεγονότα των αρχών Σεπτεμβρίου, όταν η έλλειψη εισιτηρίων εγκλώβισε τον ίδιο αριθμό μεταναστών και προσφύγων.
Να σημειώσουμε πως στις 12 Νοεμβρίου τα πλοία θα δέσουν και πάλι κάβους, καθώς η ΠΝΟ θα συμμετάσχει στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ.
Προβληματίζει το θέμα των προσφύγων
«Αγκάθι» αποτελεί η μεταφορά των προσφύγων από τα νησιά του Αιγαίου στον Πειραιά. Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιάννη Μουζάλα, στα νησιά και ιδιαίτερα στη Μυτιλήνη έχει συγκεντρωθεί μεγάλος αριθμός προσφύγων.
Ο Γ. Μουζάλας παρευρέθη τη Δευτέρα σε συνάντηση στο υπουργείο Ναυτιλίας ανάμεσα στα προεδρεία της ΠΝΟ, όλα τα σωματεία που συμμετέχουν στην απεργία και τον υπουργό Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα και τους ζήτησε να σκεφτούν το ενδεχόμενο κατά τη διάρκεια της απεργίας να επιτρέψουν κατ’ εξαίρεση τον απόπλου των τριών πλοίων που μεταφέρουν αποκλειστικά πρόσφυγες ή εναλλακτικά να επιτρέψουν να χρησιμοποιηθούν τα πλοία αυτά ως χώροι φιλοξενίας στα νησιωτικά λιμάνια.
Ο Θ. Δρίτσας από την πλευρά του διευκρίνισε ότι συνομολογεί τα αιτήματα του Γ. Μουζάλα, καθώς δεν ενέχουν «ούτε καθ’ υπόνοια απόπειρα εκβιασμού ή ενθάρρυνσης συμπεριφορών κοινωνικού αυτοματισμού».
Το προεδρείο της ΠΝΟ άκουσε τα δύο αιτήματα του Γ. Μουζάλα, χωρίς ωστόσο να τα αποδεχθεί, καθώς -όπως υποστηρίζουν οι ναυτεργάτες- η κυβέρνηση γνώριζε εδώ και πολύ καιρό για την απεργία τους και είχε ενημερωθεί αναλυτικά για τα αιτήματά τους.
Η διοίκηση της Ομοσπονδίας με ανακοίνωσή της μάλιστα από την περασμένη εβδομάδα είχε καλέσει τις ακτοπλοϊκές εταιρείες να κάνουν ό,τι μπορούν για τη μεταφορά των προσφύγων μέχρι και τα μεσάνυχτα της Κυριακής.
Διαπληκτισμοί
Σύμφωνα με τον ανταποκριτή της «Εφ.Συν» στη Χίο, Γιώργο Παγούδη, το πρωί της Δευτέρας σημειώθηκαν στο λιμάνι της πόλης ένταση και διαπληκτισμοί, όταν προσέγγισε το πλοίο «Νήσος Μύκονος». Εκεί το «υποδέχθηκαν» με άγριες διαθέσεις οι ναυτικοί της Χίου, εμποδίζοντάς το να αποπλεύσει. Οι απεργοί και συνταξιούχοι Χιώτες ναυτικοί, σε μια προσπάθεια περιφρούρησης της απεργίας, κατέλαβαν τον καταπέλτη, αρνούμενοι να φύγουν. Σημειώθηκαν διαπληκτισμοί με μέλη του πληρώματος, αλλά στη συνέχεια αποχώρησαν, επισημαίνοντας ότι η ζημιά έγινε από το λιμάνι της Μυτιλήνης, από όπου δεν έπρεπε να αποπλεύσει.
Τα ναυτεργατικά σωματεία όμως τονίζουν ότι το πλοίο δεν έκανε κάτι παράνομο, καθώς το δρομολόγιό του είχε ξεκινήσει πριν από την έναρξη της απεργίας, που ήταν 6 τα ξημερώματα της Δευτέρας, με λιμάνι αφετηρίας αυτό της Καβάλας, άρα έπρεπε να εκτελέσει όλο το δρομολόγιο και να δέσει πλέον στο λιμάνι του Πειραιά.
Καταγγελίες για υπονόμευση
Στο μεταξύ, μετά από καταγγελίες σωματείων «για υπονόμευση της 48ωρης απεργίας των ναυτικών σε περιστατικά που συνέβησαν σε κάποια λιμάνια της Ελλάδας» –οι πληροφορίες λένε ότι σε τρία λιμάνια της χώρας οι λιμενάρχες άφησαν να μπουν πλοία στα λιμάνια χωρίς πλοηγούς (απεργούν και οι πλοηγοί)– ο υπουργός Ναυτιλίας σχολίασε ότι «η 48ωρη απεργία της ΠΝΟ και άλλων Ενώσεων εργαζομένων στο λιμάνι, στο ΝΑΤ και σε υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας είναι μια απεργία νόμιμη» και κάλεσε όλους τους εμπλεκόμενους να σταθούν απολύτως υπεύθυνα απέναντι στην άσκηση συνταγματικών δικαιωμάτων του ελληνικού λαού και να απέχουν από κάθε ενέργεια που μπορεί να θέσει σε αμφισβήτηση, έστω και καθ’ υπόνοια, αυτή την κυβερνητική θέση.
■ Τη συμπαράστασή τους στην ΠΝΟ εκφράζουν η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) και η Πανελλήνια Ενωση Εκπαιδευτικών Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης (ΠΕΕΔΝΕ).salamina-press.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου