Γιώργος Φιντικάκης
Δεκαπέντε περίπου πρατήρια στα εκατό κλέβουν στην αντλία έναντι μόλις τεσσάρων στα εκατό, που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό πριν από μια τετραετία.
Αυτό είναι το αποτέλεσμα έρευνας του Εθνικού Μετσοβείου Πολυτεχνείου που παρουσιάστηκε σήμερα για τις παράνομες πρακτικές στην αγορά καυσίμων, απ' όπου προκύπτει ότι οι προβληματικές παραδόσεις είναι εστιασμένες στα πρατήρια με χαμηλές τιμές. Στην έρευνα που διεξήχθη στην Αττική για το διάστημα από 22 Αυγούστου έως και 3 Οκτωβρίου, συλλέχθηκαν 150 δείγματα από ισάριθμα πρατήρια, προκειμένου το Πολυτεχνείο να συγκρίνει τις ποςότητες που ζητήθηκαν με εκείνες που παραλήφθηκαν.
Το αποτέλεσμα, όπως ανέφερε ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας Φάνης Ζανίκος, έδειξε ότι το 85,5% των παραδόσεων ήταν αποδεκτές, και το 14,5% προβληματικές. Μάλιστα εξ αυτών των τελευταίων προβληματικών παραδόσεων, οι αποκλίσεις από την αναμενόμενη ποσότητα έφτασαν μέχρι και το 9,5%. Οσο για το που εντοπίστηκαν οι μεγαλύτερες αποκλίσεις, η έρευνα έδειξε ότι αφορούσε κυρίως τα πρατήρια με τις χαμηλότερες τιμές πώλησης.
Παράλληλα, στην εκδήλωση τονίστηκε ότι όλες οι αποκλίσεις καταγράφονται από τα συστήματα ελέγχου εισροών - εκροών όγκου καυσίμων τα όποια έχουν εγκατασταθεί στα περισσότερα σημεία διακίνησης, αλλά δεν είναι λειτουργικά παρά τα βήματα που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα, καθώς εκκρεμεί η συμπλήρωση του θεσμικού πλαισίου.
Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Γιάννης Αληγιζάκης, το σύστημα έχει εγκατασταθεί στο 99% των πρατηρίων με κόστος 90 εκατ. ευρώ, όμως δεν γίνεται επεξεργασία και αξιοποίηση των στοιχείων, ενώ δεν έχουν πιστοποιηθεί τα λογισμικά των συστημάτων. Επιπλέον:
-Το σύστημα δεν λειτουργεί στις φορολογικές αποθήκες αν και έχει εγκατασταθεί από το Μάιο του 2016.
-Εκκρεμούν οι αποφάσεις για τους σταθμούς αεροπορικών καυσίμων καθώς η ισχύουσα απόφαση είναι ανεφάρμοστη.
-Εκκρεμεί η έκδοση ΚΥΑ για μαρίνες, εργοτάξια, χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων ΚΤΕΛ και ελεύθερες αποθήκες καυσίμων, όπως επίσης για τις προδιαγραφές και τη διαδικασία εγκατάστασης GPS στα βυτιοφόρα.
Συνολικά σύμφωνα με τον κ. Αληγιζάκη οι απώλειες εσόδων από το λαθρεμπόριο καυσίμων εκτιμώνται σε 250-300 εκατ. ευρώ το χρόνο.
Από την πλευρά του, ο ΣΕΕΠΕ ζήτησε να επανεξεταστεί η φορολογία στα καύσιμα υποστηρίζοντας ότι οποιαδήποτε νέα αύξηση φόρων, όπως αυτές που έχουν εξαγγελθεί, δεν θα φέρουν αποτέλεσμα λόγω της μείωσης της κατανάλωσης και της επιδείνωσης της παραβατικότητας στην αγορά καυσίμων. Επίσης, ζητά εντατικοποίηση των ελέγχων και συμπλήρωση του θεσμικού πλαισίου για τα συστήματα εισροών - εκροών.energypress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου