Πέμπτη 13 Αυγούστου 2020

Η ακτινογραφία της λιανικής του ηλεκτρισμού

Του Χάρη Φλουδόπουλου
Αύξηση της τάξης του 2% στις 46.969GWh σημείωσε η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας το 2019, όπως επισημαίνει η έκθεση πεπραγμένων της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας.

Η αύξηση συνδέεται με την συνολική κατανάλωση όλων των κατηγοριών πελατών χαμηλής και μέσης τάσης. Όπως αναφέρει η έκθεση στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας το 2019 ενισχύθηκε περαιτέρω ο ανταγωνισμός, μεταξύ των 26 ενεργών προμηθευτών.


Συνολικά στο μη διασυνδεδεμένο σύστημα της χώρας το 2019 το πλήθος των παροχών έφτανε τα 6.783.075, εκ των οποίων οι 5.694.626 ανήκουν στην ΔΕΗ. Η ΔΕΗ, δηλαδή, παρέμεινε και το 2019 βασικός προμηθευτής εκπροσωπώντας το 83,95% του συνολικού αριθμού παροχών στο διασυνδεδεμένο σύστημα. Από τους ιδιώτες προμηθευτές τις περισσότερες παροχές (181.232) είχε η Protergia, ενώ ακολουθούν Elpedison (171.143), ΗΡΩΝ (140.812), Watt &Volt (127.364), Ζενίθ (73.968), Volton (69.688), NRG (52.961), Φυσικό Αέριο (39.881), Volterra (35.748) KEN (33.997), ΕΛΤΑ (13.875) και ΟΤΕ (13.990).

Όσον αφορά στην κινητικότητα (switching) μεταξύ προμηθευτών το 8,5% του συνόλου των πελατών χαμηλής και μέσης τάσης άλλαξε προμηθευτή το 2019.

Συνολικά άλλαξαν πάροχο κατά τη διάρκεια του 2019 576.436 καταναλωτές. Η μεγαλύτερη κινητικότητα καταγράφεται μεταξύ των οικιακών πελατών, ενώ ακολούθησαν οι εμπορικοί και βιομηχανικοί πελάτες μέσης και χαμηλής τάσης. Η σημαντική αυτή αύξηση καταδεικνύει την εδραίωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών προς τους εναλλακτικούς παρόχους αλλά και την αποτελεσματικότητα των προσφορών και των εκπτώσεων των προμηθευτών για την προσέλκυση πελατών. 


Σημειώνεται ότι τα ποσοστά κινητικότητας εμφάνισαν σημαντική αύξηση της τάξης του 89% σε σχέση με το 2018, όταν και είχε αλλάξει προμηθευτή το 4,51%. 

Ληξιπρόθεσμες οφειλές
Σύμφωνα με την έκθεση ένα ακόμη χαρακτηριστικό της λιανικής αγοράς το 2019 ήταν το υψηλό επίπεδο ληξιπρόθεσμων οφειλών πελατών προς προμηθευτές. Όπως αναφέρει η ΡΑΕ η τιμολογιακή επιβάρυνση της ηλεκτρικής ενέργειας στον τελικό καταναλωτή λόγω της φορολόγησης αλλά και λόγω ενσωμάτωσης στους λογαριασμούς του ρεύματος για εισπρακτικούς λόγους χρεώσεων υπέρ τρίτων που δε σχετίζονται με το ρεύμα, αν και προϋπήρχε οδηγεί συστηματικά πολλούς καταναλωτές σε αδυναμία ή απροθυμία πληρωμής των λογαριασμών τους.

Οι συγκεκριμένες χρεώσεις επιβαρύνουν την εισπραξιμότητα και δημιουργούν μια πάγια στρέβλωση που δυσχεραίνει την ομαλή λειτουργία της αγοράς. 

Κατακόρυφη αύξηση επίσης παρουσιάζουν και οι πελάτες που εντάχθηκαν στο καθεστώς της καθολικής υπηρεσίας, φτάνοντας τις 127.752 αντί για 33.726 που ήταν το 2018.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
κάντε κλικ στην εικόνα

ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

ΣΩΤΗΡΗΣ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΣΩΤΗΡΗΣ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
kourdistoportokali.com

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ (1918-2017)

Κ.ΚΟΛΜΕΡ

Leonard Cohen - A Thousand Kisses Deep

MICHAEL LANDON

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΟ ΛΙΒΑΔΙ

TVP

TVP

TVP ΤΟ WEB ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

TVP ΤΟ WEB ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ
κάντε κλικ στην εικόνα