Επιταχύνονται οι διεργασίες με στόχο την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την ανάθεση της σύμβασης παραχώρησης της υποθαλάσσιας οδικής ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος, έργο εκτιμώμενου προϋπολογισμού λίγο κάτω των 400 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζεται να καταθέσει προς έγκριση τον Μάρτιο τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων προς το αρμόδιο υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος και να πάρει το «πράσινο φως» ώστε να «κλείσει» αυτή η εκκρεμότητα.
Τόσο ο υπουργός Υποδομών, κ. Κ. Καραμανλής, όσο και ο Γενικός Γραμματέας, κ. Γ. Καραγιάννης, έχουν βάλει την εν λόγω σύμβαση παραχώρησης μεταξύ των έργων που θεωρούν ότι πρέπει να προχωρήσουν. Αποτελεί μία από τις προτεραιότητες του αρμόδιου υπουργείο και εντάσσεται στο πακέτο των 13 δισ. ευρώ στο οποίο έχουν γίνει αναφερές το τελευταίο διάστημα. Ο χρόνος κατασκευής του εκτιμάται σε περίπου 4 χρόνια από την έναρξη της παραχώρησης και συνολικά της παραχώρησης σε 35 χρόνια.
Η οριστικοποίηση και έγκριση της ΜΠΕ θα ανοίξει τον δρόμο για την προώθηση του διεθνούς διαγωνισμού, με την υποβολή δεσμευτικών προσφορών, το άνοιγμα των τεχνικών και οικονομικών προσφορών και την ανάδειξη αναδόχου, που θα οδηγήσει στην υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης και την έναρξη υλοποίησης του έργου.
Να αναφέρουμε ότι βάσει της προ ετών διαδικασίας που είχε γίνει μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου, συνέχιζαν στον διαγωνισμό τρία σχήματα που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον: ΜΕΤΚΑ (Μυτιληναίος), ΤΕΡΝΑ και κοινοπραξία VINCI– ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ. Εκτιμάται ότι μέσα στο 2021 θα μπορούσαν να προκύψουν εξελίξεις, σε συνάρτηση βέβαια και με το πώς θα διαμορφωθούν οι υγειονομικές εξελίξεις.
Το έργο αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους περίπου 1,1 χλµ. µε τις εκατέρωθεν προσβάσεις της (συνολικό μήκος έργου περί τα 3χλµ) από τον ανισόπεδο κόμβο Περάµατος μέχρι τoν ανισόπεδο κόμβο Παλουκίων. Περιλαμβάνει και τα οδικά τµήµατα παράκαµψης των πόλεων Περάµατος και Σαλαµίνας μήκους περίπου 14,5 χλµ. Η υποθαλάσσια οδική ζεύξη Σαλαμίνας είναι ένα από τα πολλά πολύπαθα έργα.
Πολύπαθο έργο
Η πρώτη προσπάθεια για προώθηση του έργου χρονολογείται στις αρχές της δεκαετίας του 1990, αν και ακολούθως ο διαγωνισμός ακυρώνεται, μένει στο «ψυγείο», ενώ στη συνέχεια κάμποσες φορές επιχειρήθηκε η προώθησή του αλλά το έργο αντιμετώπισε δυσκολίες και αντιδράσεις (από φορείς, κατοίκους, κοινοπραξίες των πλοίων που μεταφέρουν τους επιβάτες, περιβαλλοντικές οργανώσεις). Τελικά, μετά από περισσότερες από 10 παρατάσεις, ο διαγωνισμός ξεκίνησε και το έργο δημοπρατήθηκε τον Μάρτιο του 2016 με την ολοκλήρωση της διαδικασίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος, ενώ ακολούθησαν η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου από τα σχήματα που έδειξαν ενδιαφέρον. Στις 30 Ιανουαρίου 2018το ΣτΕ απέρριψε ως αβάσιμους όλους τους ισχυρισμούς του Περιβαλλοντικού Ομίλου Σαλαμίνας «ΠΕΡΙΒΟΣ», ο οποίος είχε προσφύγει στο Συμβούλιο και ζητούσε να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική και παράνομη η απόφαση του υπουργού Υποδομών με την οποία εγκρίθηκε η διενέργεια του διαγωνισμού για την ανάθεση της σύμβασης παραχώρησης και η προκήρυξη της α΄ φάσης αυτού.https://salamina-press
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου