Κώστας Δεληγιάννης
Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress για τις μεταβολές πέρυσι στους αριθμούς εκπροσώπησης των «ρολογιών» στη χαμηλή τάση στο διασυνδεδεμένο σύστημα, η Καθολική Υπηρεσία κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση, έναντι όλων των προμηθευτών. Έτσι, έκλεισε το 2022 με επιπλέον 50.000 «ρολόγια» περίπου, με συνέπεια να προηγηθεί έστω και με βραχεία κεφαλή ακόμη και από τον πάροχο που είχε τη μεγαλύτερη ενίσχυση σε εκπροσώπηση καταναλωτών στη χαμηλή τάση στο ηπειρωτικό σύστημα.
Στο τέλος του 2021, στην Καθολική Υπηρεσία ήταν ενταγμένα περί τα 148.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις στη χαμηλή τάση. Επομένως, με την προσθήκη επιπλέον 50.000 μετρητών πέρυσι, πλέον αγγίζουν τα επίπεδα των 198.000 οι καταναλωτές είναι ενταγμένη στο συγκεκριμένο καθεστώς.
Το χαρτοφυλάκιο αυτό κατατάσσει την Καθολική Υπηρεσία στην 6η θέση, με κριτήριο τον αριθμό των ρολογιών εκπροσώπησης. Κάτι που σημαίνει ότι στη χαμηλή τάση στο διασυνδεδεμένο σύστημα, μεγαλύτερο πελατολόγιο έχουν μόλις τέσσερις ιδιώτες πάροχοι και η ΔΕΗ.
«Φρένο» στις αποχωρήσεις από τη ΔΕΗ
Το «γκάζι» της Καθολικής Υπηρεσίας έρχεται σε αντιδιαστολή με το «φρένο» το 2022 στην ενίσχυση των ιδιωτών παρόχων, οι οποίοι είδαν πέρυσι να ανακόπτονται οι ρυθμοί ενίσχυσης των πελατολογίων τους, συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια. Όπως είναι φυσικό, το «φρένο» αυτό συνοδεύτηκε και από την αποκλιμάκωση του κύματος αποχώρησης πελατών της ΔΕΗ από τον δεσπόζοντα προμηθευτή.
Έτσι, με βάση τις ίδιες πληροφορίες, το 2022 έκλεισε για τη ΔΕΗ με απώλεια περίπου 80.000 «ρολογιών» στη χαμηλή τάση στο διασυνδεδεμένο σύστημα. Συγκριτικά, η εταιρεία είχε χάσει περί τα 255.000 ρολόγια το 2021 – αριθμός που προκύπτει από την αντιπαραβολή των στοιχείων για το 4ο τρίμηνο του 2021 με τους μετρητές που κατείχε το 4ο τρίμηνο του 2020.
Το «φρένο» στις αποχωρήσεις, όπως είναι φυσικό, είχε ως συνέπεια να μειωθεί κατακόρυφα -στις 25.000- ο αριθμός των πελατών χαμηλής τάσης που κέρδισαν πέρυσι στο σύνολό τους οι ιδιώτες προμηθευτές. Αντιπαραβάλλοντας και πάλι τα τελευταία τρίμηνα 2021 και 2020, προκύπτει ότι ένα έτος νωρίτερα, το «κέρδος» τους είχε κινηθεί στα 305.000 «ρολόγια».
Οι ιδιώτες με τις μεγαλύτερες αυξήσεις
Πέρα από την περιορισμένη ενίσχυση του «στρατοπέδου» των ιδιωτών προμηθευτών στο σύνολό τους, μία ακόμη διαφορά το προηγούμενο έτος ήταν ότι για αρκετούς παρόχους έκλεισε με απώλεια πελατολογίου ή με σταθερό αριθμό ρολογιών. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, υπήρξε μικρός μη καθετοποιημένος προμηθευτής που έχασε πέρυσι περίπου 35.000 ρολόγια – απώλεια που για πρώτη φορά καταγράφεται για ιδιώτη στην εγχώρια λιανική.
Η έντονη διαφοροποίηση από ιδιώτη σε ιδιώτη καταδεικνύει πως το προηγούμενο έτος ενισχύθηκαν οι μετακινήσεις καταναλωτών ανάμεσα στους εναλλακτικούς παρόχους. Από τις μετακινήσεις αυτές (όπως και τις αποχωρήσεις από τη ΔΕΗ), μεγαλύτερο όφελος είχε η Zeniθ, η οποία ενίσχυσε το portfolio της με 45.000 περίπου «ρολόγια» στη χαμηλή τάση στο διασυνδεδεμένο σύστημα. Τις επόμενες δύο θέσεις κατέλαβαν η NRG με αύξηση 20.000 μετρητών και η Αέριο Αττικής με 15.000.
Αμετάβλητη η πρώτη 3αδα
Οι αυξομειώσεις πάντως στο ισοζύγιο των εταιρειών, με το «κλείσιμο» του 2022, δεν επέφεραν αλλαγές στην κορυφή της κατάταξης των εταιρειών, με κριτήριο τον αριθμό των «ρολογιών» στη χαμηλή τάση στο διασυνδεμένο σύστημα. Έτσι, την πρώτη θέση συνεχίζει να καταλαμβάνει η Protergia, ακολουθούμενη από την Elpedison και την ΗΡΩΝ – με τις δύο τελευταίες να ενισχύουν το πελατολόγιό τους εντός 2022 κατά 13.000 και 10.000 περίπου μετρητές, αντίστοιχα.
Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα ότι το προηγούμενο έτος η Protergia αύξησε σημαντικά το χαρτοφυλάκιό της με την εξαγορά της Watt & Volt, η οποία ανακοινώθηκε τον Αύγουστο. Είναι ενδεικτικό ότι την περίοδο της ανακοίνωσης, δηλαδή στο 3ο τρίμηνο του 2022, η Watt & Volt εκπροσωπούσε περίπου 164.000 στη χαμηλή τάση στο διασυνδεδεμένο σύστημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου