Δευτέρα 28 Απριλίου 2014

Νέο Αεροδρόμιο Καστέλι Ηρακλείου: Το μεγαλύτερο έργο υποδομής όλων των εποχών για την Κρήτη

Μέρα με την μέρα αναμένεται η δημοπράτηση για το μεγάλο έργο με παραχώρηση για την κατασκευή του Νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com υπάρχει κινητικότητα και ενδιαφέρον και αναμένεται αυτή τη φορά να υπάρξει σημαντική συμμετοχή από ενδιαφερόμενους.


Το έργο του νέου Αεροδρομίου θα είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής που έχει γίνει ποτέ στην Κρήτη και από αυτό το έργο αναμένεται η ανάταξη και πάλι του κατασκευαστικού κλάδου του νησιού που σήμερα είναι σε «ημιθανή» κατάσταση.

Σε αυτή τη φάση έχει ολοκληρωθεί η κτημοτογράφηση και αναμένεται η κήρυξη των απαλλοτριώσεων για τις εκτάσεις που θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή.  Όπως πιστεύεται αυτό θα επισπεύσει τις διαδικασίες.

Το νέο αεροδρόμιο θα αποτελέσει ένα σύγχρονο κόσμημα για την Κρήτη και θα είναι μία από τις σημαντικότερες πύλες της Ελλάδας προς Ευρώπη, Αφρική και Ασία. Συνολικά θα περιλαμβάνει 65.000 στρέμματα γης εκ των οποίων τα 400 στρέμματα θα χρησιμοποιηθούν για εμπορικούς σκοπούς όπως αντίστοιχα έγινε με το Αεροδρόμιο της Αθήνας.

Στο νέο Αεροδρόμιο του Καστελίου θα μπορούν να σταθμεύουν συνολικά 25 αεροσκάφη ενώ θα υπάρχουν και 5 φυσούνες. Σήμερα εκτός από την Αθήνα κανένα άλλο αεροδρόμιο δεν διαθέτει φυσούνες για το docking των αεροπλάνων.

Ο διάδρομος προσαπογειώσεων θα είναι 3.200 μέτρα -μικρότερος κατά 600 μέτρα από το αρχικό πλάνο ου 2009- ενώ άλλο τόσο μήκος θα έχει και ο τροχόδρομος. Το μήκος του διαδρόμου ήταν αυτό που είχε προκαλέσει από την αρχή τις αντιδράσεις των ενδιαφερομένων. Μελλοντικά το μήκος του διαδρόμου θα μπορεί να αυξηθεί εφόσον η κίνηση είναι τέτοια που θα το απαιτήσει.

Η προκήρυξη του διαγωνισμού αναμένεται άμεσα ενώ τα τεύχη θα δοθούν για μία διαδικασία διαβούλευσης που αναμένεται να κρατήσει περίπου 1,5 μήνα. Ο ανάδοχος εφόσον δεν έχουμε μεγάλες καθυστερήσεις αναμένεται να προκύψει μέχρι τα τέλη του έτους και μέσα στο 2015 να έχουμε την σύμβαση κατασκευής και παραχώρησης. Το έργο θα διαρκέσει 4 χρόνια και ίσως προλάβει να λειτουργήσει στην καλοκαιρινή περίοδο του 2019.

Το κόστος μετά τις διορθωτικές κινήσεις που έγιναν έχει χαμηλώσει από το αρχικό ποσό των 800εκ.ευρώ ενώ σημαντικό γεγονός είναι πως παραμένουν μέσα στη σύμβαση κατασκευής οι οδικές προσβάσεις με τον ΒΟΑΚ και τον ΝΟΑΚ. Το αντικείμενο του έργου ουσιαστικά παρέμεινε το ίδιο.

Το έργο πρόκειται να χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ενώ θα χρειαστούν και ίδια κεφάλαια από τον επενδυτή. Η παραχώρηση θα ισχύσει για 30 χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής.

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΤΟΛΙΔΙ
Το κτίριο του Αεροδρομίου αποτελεί ακόμα ένα πεδίο συζήτησης. Αξίζει να αναφέρουμε πως τα αρχικά αρχιτεκτονικά σχέδια έχει εκπονήσει ο κος Τριποδάκης από το Πανεπιστήμιο Κρήτης. Ωστόσο η τελική μορφή του κτιρίου δεν έχει προς το παρόν αποφασιστεί.

Μέσα στο νέο Αεροδρόμιο θα υπάρξει και χώρος για Μουσείο (όπως στην Αθήνα) όπου θα εκτεθούν όλα τα ευρήματα από την ευρύτερη περιοχή. Από το Νέο Αεροδρόμιο του Καστελίου θα μπορούν να διακινούνται ετησίως μέχρι και 11 εκ. επιβάτες και θα αντικαταστήσει το σημερινό Αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» που βρίσκεται πλέον μέσα στον αστικό ιστό της πόλης του Ηρακλείου.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
κάντε κλικ στην εικόνα

ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

ΣΩΤΗΡΗΣ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΣΩΤΗΡΗΣ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
kourdistoportokali.com

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ (1918-2017)

Κ.ΚΟΛΜΕΡ

Leonard Cohen - A Thousand Kisses Deep

MICHAEL LANDON

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΟ ΛΙΒΑΔΙ

TVP

TVP

TVP ΤΟ WEB ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

TVP ΤΟ WEB ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ
κάντε κλικ στην εικόνα