Ναι, λέει το Υπουργείο Υποδομών στην κατασκευή της νέας γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Σύμφωνα με κύκλους του Υπουργείου στο ypodomes.com το έργο του πρώτου τμήματος θα γίνει όταν θα έχουν ωριμάσει όλες οι συνθήκες και βασικά εκείνη της χρηματοδότησης.
Το έργο του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του Μετρό της Αθηνας (Αλσος Βεΐκου – Γουδή), είναι προϋπολογισμού περί το 1,2 δισ. ευρώ. Το ερώτημα είναι αν θα έχουμε μία και μοναδική εργολαβία ή με κάποιο τρόπο θα "σπάσει" σε περισσότερες.
Η άνυδρη περίοδος για νέα έργα-μετρό στην Αθήνα είναι μεγάλη καθώς από το 2006 έχουμε δει μόνο το έργο της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά. Έκτοτε στην Αθήνα δεν έχουμε δει άλλες δημοπρατήσεις για την περαιτέρω εξάπλωση του δικτύου και η πολύαναμενόμενη Γραμμή 4 θα "έσπαζε" αυτό το αρνητικό ρεκόρ που φέτος κλείνει τα 9 χρόνια.
Επίσης μία τέτοιου μεγέθους δημοπράτηση δεν θα έβγαζε ανάδοχο πριν το 2017 καθώς θα ξεκινούσε πρώτα με την εκδήλωση ενδιαφέροντος, θα συνέχιζε με τις τεχνικές προσφορές και σε τρίτο στάδιο θα είχαμε το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών.
Αυτό σε "χρόνους Μετρό" και αν συνυπολογίσουμε και τις εκατέρωθεν ενστάσεις που βλέπουμε στα έργα Μετρό τότε θα φτάναμε δίχως άλλο στο 2017. Αξίζει να αναφερθεί πως η Αττικό Μετρό έχει ολοκληρωμένες μελέτες μέχρι τον Ευαγγελισμό καθώς για χρόνια είχε προκριθεί αυτό το τμήμα. Το επιπλέον τμήμα των 3 χιλιομέτρων βρίσκεται σε διαδικασία ολοκλήρωσης των μελετών, με τη δέσμευση αυτές να ολοκληρωθούν φέτος.
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
Αυτή σύμφωνα με την προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ είναι εξασφαλισμένη στο μεγαλύτερο μέρος της. Από τα συνολικά 1,2 δισ. ευρώ θα καλυφθεί με 400 εκατ. ευρώ από το νέο ΕΣΠΑ και 800 εκατ. ευρώ μέσω δανείου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ).
Εδώ να διευκρινίσουμε πως προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια συμφωνία, απλά η ΕΤΕπ ήταν θετική στο να προχωρήσουν οι συζητήσεις για την δανειοδότηση του μεγάλου έργου. Μιλάμε εξάλλου για ένα έργο 12,9χλμ με 14 σταθμούς που οι εργασίες του θα διαρκέσουν τουλάχιστο 7-8 έτη με τοποθέτηση λειτουργίας στην καλύτερη περίπτωση πλέον το 2024-2025.
Το βέβαιο είναι και αυτό το έργο είναι "δέσμιο" της πολιτικής κατάστασης και νέα του θα έχουμε αφού έχει υπάρξει μία θετική δίοδο στην ασφυξία της ελληνικής οικονομίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου