Στη Βρετανία υπάρχουν 14 επιμέρους δίκτυα διανομής, που ανήκουν σε έξι επιχειρηματικούς ομίλους. Στις περιοχές αυτές υπάρχουν επίσης μικρότερα επιμέρους δίκτυα, που ανήκουν σε μικρότερες εταιρείες.
Όπως συνέβη και με τα άλλα ιδιωτικοποιημένα δίκτυα της Βρετανίας, οι όμιλοι προτίμησαν να παίρνουν μερίσματα παρά να κάνουν επενδύσεις, με αποτέλεσμα οι υποδομές να παρουσιάζουν χαρακτηριστική υστέρηση. Έτσι σήμερα, που η Βρετανία έχει εθνικό στόχο να παράγει το 15% της πρωτογενούς ενέργειας μέχρι το 2020 από ανανεώσιμες πηγές και βάζει σωρηδόν αιολικά & Φ/Β (ήλιος στη Βρετανία;) για να παράγει 30% του ηλεκτρισμού με ΑΠΕ, όπως ήταν φυσικό σκόνταψε στη στενότητα των δικτύων. Οι περιοχές Cornwall, Devon, Somerset και Dorset στα Δυτικά Midlands είναι κλειστές για νέα έργα για τα επόμενα έως και έξι χρόνια. Μεγάλες περιοχές στη ΝΑ & Α Αγγλία δεν έχουν κανένα περιθώριο για νέες εγκαταστάσεις.
Οι εταιρείες που διαχειρίζονται τα δίκτυα διανομής ζητούν απ' όσους θέλουν να εγκαταστήσουν είτε Φ/Β πάρκα είτε Φ/Β οροφής να προκαταβάλουν το κόστος των έργων επέκτασης των δικτύων κι αυτό δεν αρέσει σε κανέναν, με αποτέλεσμα η Ένωση των Ηλιακών (Solar Trade Association) να γκρινιάζει και να ζητά την κυβερνητική παρέμβαση κι επενδύσεις στα δίκτυα με κρατικό χρήμα μέσω του Ofgem, της Βρετανικής ΡΑΕ.
Οι επενδύσεις στα αιολικά και τα Φ/Β, καθοδηγούμενες απ' τις εξωφρενικές ταρίφες που δόθηκαν παντού στην ΕΕ, έφεραν επίσης παντού στην Ευρώπη τους διαχειριστές δικτύων μεταφοράς και διανομής στα όριά τους. Καθόλου τυχαία κι ο δικός μας ΑΔΜΗΕ, ο διαχειριστής του δίκτυου μεταφοράς, πέρυσι είχε επισημάνει πως "Στο σύνολο της χώρας έχουν εκδοθεί άδειες παραγωγής τριπλάσιας περίπου ισχύος από τη μέγιστη ζήτηση του Συστήματος. Είναι φανερό ότι η παραγόμενη ισχύς από το σύνολο των αδειοδοτημένων σταθμών δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από το Σύστημα, ούτε όσον αφορά τη διακίνηση της ισχύος, ούτε όσον αφορά την απορρόφηση της ενέργειας. Παρά ταύτα, το ισχύον θεσμικό πλαίσιο επιβάλλει στον ΑΔΜΗΕ να ανταποκριθεί στο σύνολο των αιτημάτων σύνδεσης που του υποβάλλονται. ... Προφανώς υπάρχει αδυναμία ανταπόκρισης σε μια διαρκώς συνεχιζόμενη ροή αιτημάτων σύνδεσης, η οποία οδηγεί σε ένα σύνολο παραγωγής ΑΠΕ που δεν είναι δυνατόν ούτε να διακινηθεί στο Σύστημα ούτε να απορροφηθεί από αυτό". Ο ΑΔΜΗΕ καταβάλλει κάθε προσπάθεια να ανταποκριθεί, δεν έχει όμως ούτε την τεχνική ούτε την οικονομική δυνατότητα να αναπτύξει το Σύστημα, ούτως ώστε να ικανοποιηθεί εξ ολοκλήρου ο όγκος των αιτημάτων". Αλλά κι ο ΔΕΔΔΔΗΕ, ο διαχειριστής του δίκτυου διανομής, κάποια στιγμή είχε σηκώσει τα χέρια ψηλά, καθώς ήταν πρακτικά αδύνατον να ικανοποιηθεί ο μεγάλος όγκος αιτήσεων για συνδέσεις Φ/Β, που προέκυψε την προηγούμενη τριετία. Είπαμε, η ενέργεια είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να ανακατεύονται οι πολιτικοί.
Οι αναρτήσεις μας βρίσκονται και στο Facebook, στη διεύθυνση Greeklignite! Πατήστε «Μου αρέσει» (Like) στη σελίδα μας, για να έχετε πιο άμεση ενημέρωση! Και ανοίγετε τις αναρτήσεις, καθώς το Facebook δεν θα σας τις εμφανίζει καθόλου στη ροή αν δει πως δεν τις ανοίγετε.
Η Βρετανία κι όλη η ΕΕ βάζει αιολικά & Φ/Β μόνο επειδή η τοποθέτησή τους έγινε υποχρεωτική με Κοινοτική οδηγία, που καθόρισε εθνικά δεσμευτικούς στόχους για το 2020. Μόλις κατάλαβαν τι έκαναν με τις εθνικές δεσμεύσεις δεν επανέλαβαν το ίδιο λάθος, ο στόχος για το 2030 είναι συνολικός σε επίπεδο ΕΕ κι ας κάνει η Γερμανία όποια ανοησία θέλει με τα αιολικά & τα Φ/Β, ας μείνει στο τέλος και χωρίς ρεύμα, Βρετανοί-Γάλλοι-Ιταλοί καθόλου δεν θα ενοχληθούν.
Το άρθρο ωστόσο στον Guardian έχει κι ένα πολύ "ωραίο" σημείο, που δείχνει τα "αγνά" βρετανικά αισθήματα απέναντι στους Γερμανούς: καλεί την κυβέρνηση να πιέσει την Κομισιόν ώστε να εξαλειφθούν, (μετά από μια διετία που λήγουν), οι δασμοί στα Κινέζικα Φ/Β πάνελ, που επιβλήθηκαν για να προστατέψουν τη Γερμανική παραγωγή. Ε, κάπως έτσι ο Φάρατζ αύξησε στις εκλογές της 7ης Μαΐου τις ψήφους του απ' το 3,1% στο 12,6% και κάπως έτσι ο Κάμερον υποσχέθηκε δημοψήφισμα για την έξοδο της Βρετανίας απ' την ΕΕ: αυτή η Γερμανική Ευρώπη δεν χωνεύεται εύκολα από κανέναν!http://greeklignite.blogspot.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου