Συμμαχία με τις μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρίες ενέργειας αναζητούν ΔΕΗ, ΕΛΠΕ και ΔΕΠΑ μεγιστοποιώντας τα οφέλη που μπορεί να έχουν στο νέο ενεργειακό τοπίο που διαμορφώνεται αλλά και ταυτόχρονα δίνοντας το έναυσμα για επενδύσεις στη χώρα.
Άλλωστε και η κυβέρνηση θέλει να αξιοποιήσει τους μεγάλους κρατικούς ενεργειακούς παίκτες στην πραγματοποίηση επενδύσεων που θα έδιναν σήμα στο εξωτερικό ότι η Ελλάδα περνάει στην περίοδο της σταθερότητας και της ανάπτυξης.Στο πλαίσιο αυτό επαφές έχουν γίνει τόσο από τη ΔΕΗ όσο και από τα ΕΛΠΕ αλλά και η ΔΕΠΑ φαίνεται ότι επιδιώκει να ενισχύσει υφιστάμενες συνεργασίες της σε μια προσπάθεια να ξεμπλοκάρουν έργα, που επί χρόνια παραμένουν σχέδια στα συρτάρια.
ΔΕΗ
Από τις πρώτες κινήσεις του προέδρου και δ.σ. της ΔΕΗ κ. Μαν. Παναγιωτάκη ήταν να επισκεφτεί με ομάδα στελεχών της Επιχείρησης το Μιλάνο όπου είναι η έδρα της ιταλικής Edison. Η κατεύθυνση που έχει δοθεί και από την πλευρά της κυβέρνησης είναι η σύναψη συνεργασιών με εταιρίες όπως η Edison, για να προωθηθούν μεγάλα έργα της ΔΕΗ, όπως για παράδειγμα η κατασκευή της δεύτερης μονάδας ηλεκτροπαραγωγής στη Φλώρινα. Το έργο αυτό επί χρόνια παραμένει στα συρτάρια της εταιρίας αλλά δεν υπάρχουν τα απαραίτητα κονδύλια. Ετσι, μια από κοινού δραστηριοποίηση της ΔΕΗ με την ιταλική εταιρία θα έδινε τη δυνατότητα χρηματοδότησης της μονάδας που θεωρείται απαραίτητη προκειμένου να καταστεί οικονομικά βιώσιμη και η υφιστάμενη Φλώρινα Ι.
ΕΛΠΕ
Η διοίκηση των ΕΛΠΕ από την άλλη πλευρά έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο συνεργασίας με τη ΔΕΗ και με ξένους επενδυτές για τη δημιουργία μονάδων ηλεκτροπαραγωγής από λιγνίτη. Η ΔΕΗ από την πλευρά της παρά το γεγονός ότι καταρχήν δήλωσε πως δεν πρόκειται να πουλήσει υφιστάμενες λιγνιτικές μονάδες άφησε ανοιχτές τις πόρτες συνεργασίας για νέες επενδύσεις.
ΔΕΠΑ
Η ΔΕΠΑ, που συνεργάζεται ήδη με την Ιταλική Edison στο σχέδιο του αγωγού ελληνοβουλγαρικού αγωγού IGB, φαίνεται να επιδιώκει την αναβίωση παλαιότερου σχεδίου. Αυτό αφορά στην κατασκευή ελληνοϊταλικού αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου (ITGI), για το σχεδιασμό του οποίου έχουν συνεργαστεί ήδη με την Edison και έχουν συστήσει κοινοπρακτικό σχήμα με την ονομασία Poseidon για το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού.
Μάλιστα η ηγεσία της ΔΕΠΑ υποστηρίζει ότι το συγκεκριμένο έργο είναι αρκετά ώριμο, έχει λάβει μεγάλο μέρος των απαραίτητων αδειοδοτήσεων, ακόμη και στην Ιταλία, όπου θα είναι η κατάληξη του αγωγού. Διευκρινίζει επίσης, ότι το σχέδιο αυτό θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο του σχεδίου για το νότιο αγωγό. (Πρόκειται για το ελληνικό τμήμα του Turkish Stream). Η ηγεσία της ΔΕΠΑ εκτιμά ότι τέτοιου μεγέθους επενδυτικά σχέδια παρά τις προσωρινές αναστολές ενδέχεται στο μέλλον να υλοποιηθούν.
ΔΕΣΦΑ
Τέλος, τους σχεδιασμούς για συνεργασία με τις ευρωπαϊκές εταιρίες έντονο ενδιαφέρον εκδηλώνεται από τη Βελγική Fluxys, την πορτογαλική Enan Gaz και την ιταλική Snam για την εξαγορά ποσοστού στο μετοχικό κεφάλαιο του ΔΕΣΦΑ.Υπενθυμίζεται ότι για το 66% του ΔΕΣΦΑ έχει υποβληθεί προσφορά από την αζέρικη Socar,την οποία είχε μπλοκάρει για μακρύ χρονικό διάστημα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αρνούμενη να εγκρίνει τη μεταβίβαση ευρωπαϊκού δικτύου σε τρίτη εταιρία εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης. Η λύση που φαίνεται ότι επελέγη είναι να κρατήσει η Socar το 49% του ΔΕΣΦΑ και το υπόλοιπο ποσοστό μέχρι το 66% να μεταβιβαστεί σε ευρωπαίο διαχειριστή δικτύου. Στο πλαίσιο αυτό εκδηλώνεται έντονο ενδιαφέρον και από τις τρεις εταιρίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου