Χρήστος Στεφάνου
Μια πιο σαφή εικόνα για το μέλλον της ΔΕΗ δίνουν τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν την Παρασκευή για τη χρήση του 2017. Όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, η απώλεια μεριδίου αγοράς μεταφράστηκε σε μειωμένο τζίρο για την εταιρεία.
Πιο συγκεκριμένα οι πωλήσεις ύψους 186,2 εκ. ευρώ που έχασε μέσα στο 2017 η ΔΕΗ, αποδίδονται από την εταιρεία στην μείωση του μεριδίου αγοράς, δηλαδή αποτελούν μη αναστρέψιμες απώλειες. Το πρόβλημα για τη ΔΕΗ είναι ότι όχι απλά δε μπορεί να προχωρήσει σε κινήσεις για την ανάκτηση του μεριδίου αγοράς που έχει στην εσωτερική αγορά, αλλά επιπλέον καλείται μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, εντός διετίας να μειώσει ακόμη περισσότερο τη θέση της στην αγορά προμήθειας.
Έτσι ισολογισμός του 2017 δίνει μια τάξη μεγέθους για το τι σημαίνει η απώλεια μεριδίου αγοράς για τον τζίρο και τον ισολογισμό της ΔΕΗ.
Ειδικότερα, η ΔΕΗ μέσα στο 2017 απώλεσε μερίδιο αγοράς 5,1% καθώς από 91,8%, έπεσε στο 86,7%. Επομένως κάθε ποσοστιαία μονάδα μεριδίου αγοράς που έχασε η ΔΕΗ το 2017 σήμαινε απώλεια τζίρου 36,5 εκατ. ευρώ.
Καθώς το 2017 έκλεισε με μερίδιο 86,7%, η ΔΕΗ καλείται μέχρι το 2020 να μειώσει τη θέση της στην αγορά κατά 36,7%.
Αυτό σημαίνει ότι μέσα στην επόμενη διετία, η εταιρεία θα χάσει έναν τζίρο της τάξης του 1,33 δις ευρώ, όταν φέτος οι πωλήσεις της ήταν 4,96 δις, το 2016 ήταν 5,16 δις, το 2015 5,73 δις ευρώ και το 2014 5,86 δις ευρώ.
Δηλαδή, ήδη από το 2014 η ΔΕΗ έχει χάσει 900 εκ. ευρώ κύκλο εργασιών, που σημαίνει ότι για να μειωθεί το μερίδιο αγοράς στο 50%, μόνο από την προμήθεια οι συνολικές απώλειες τζίρουθα ξεπεράσουν τα 2,2 δις ευρώ.
Εδώ θα πρέπει να προστεθεί ότι η ΔΕΗ εκτός από το μερίδιο αγοράς στην προμήθεια, μέσα στο 2017 έχασε και τη συνεισφορά σε πωλήσεις και κερδοφορία του ΑΔΜΗΕ.
Επιπλέον καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία για την πώληση του 40% των λιγνιτικών μονάδων, οι εταιρεία αναμένεται να έχει και από εκεί σημαντικές απώλειες.
Είναι σαφές, επομένως, ότι η εταιρεία θα πρέπει να προχωρήσει σε γενναίες προσαρμογές αλλά και να κινηθεί γρήγορα προκειμένου να μπορέσει να βρει από άλλες δραστηριότητες πιθανές πηγές αύξησης των πωλήσεών της. Αυτό άλλωστε είναι και το κυριότερο στοίχημα του στρατηγικού σχεδιασμού που εκπονείται αυτήν την περίοδο από το σύμβουλο που έχει προσλάβει η εταιρεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου