Η επιβολή προστίμων από τη ΡΑΕ είναι θέμα ημερών, τόσο προς τα ΕΛΤΑ για τη μη απόδοση των χρημάτων που εισέπραξαν για λογαριασμό τρίτου όσο και προς τη ΔΕΗ για το γεγονός ότι δεν ανταποκρίθηκε στις υποχρεώσεις της έναντι των καταναλωτών-πελατών της.
Σοβαρές διαστάσεις παίρνει η υπόθεση παρακράτησης χρημάτων της ΔΕΗ από λογαριασμούς ρεύματος που έχουν αποπληρωθεί στα ΕΛΤΑ, καθώς το συνολικό παρακρατηθέν ποσό υπολογίζεται σε τουλάχιστον 45 εκατ. ευρώ και σύμφωνα με την πλευρά των εργαζομένων της ΔΕΗ σε πάνω από 60 εκατ. ευρώ. Η ΕΔΟΠ ΔΕΗ (Ενωση Διοικητικών Υπαλλήλων) με χθεσινή ανακοίνωσή της καταγγέλλει τη διοίκηση της ΔΕΗ για τη στάση της στο θέμα, επισημαίνοντας ότι το συνολικό ποσό που παρακρατούν τα ΕΛΤΑ από λογαριασμούς ρεύματος ξεπερνούν τα 60 εκατ. ευρώ, ενώ ζητάει την παρέμβαση των δικαστικών αρχών παρομοιάζοντας την υπόθεση με αυτήν των Energa και Hellas Power.
Tην υπόθεση συνεχίζει να διερευνά η ΡΑΕ η οποία αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο ακόμη και παραπομπής της υπόθεσης στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, δεδομένου ότι τα ΕΛΤΑ δραστηριοποιούνται και στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού ως προμηθευτής και αποτελούν ανταγωνιστή της ΔΕΗ. Η επιβολή προστίμων από τη ΡΑΕ είναι θέμα ημερών πάντως τόσο προς τα ΕΛΤΑ για τη μη απόδοση των χρημάτων που εισέπραξαν για λογαριασμό τρίτου όσο και προς τη ΔΕΗ για το γεγονός ότι δεν ανταποκρίθηκε στις υποχρεώσεις της έναντι των καταναλωτών-πελατών της. Η ΡΑΕ αναμένει μέσα στις επόμενες ημέρες τα ενημερωτικά στοιχεία που έχει ζητήσει από τη ΔΕΗ αλλά και από το σύνολο των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ εκφράζεται δυσαρέσκεια από την πλευρά της για το γεγονός ότι η ΔΕΗ δεν έχει ανταποκριθεί ακόμη στις συστάσεις για ενημέρωση των καταναλωτών.
Η διοίκηση της ΔΕΗ δεν έχει επί του παρόντος δημοσιοποιήσει στοιχεία για το μέγεθος της «τρύπας» των ΕΛΤΑ και αν και τα ταμεία της επιχείρησης έχουν στεγνώσει, εξακολουθεί να αντιμετωπίζει την υπόθεση ως οικογενειακή. Αυτό που δείχνει να αναμένει είναι πότε το Δημόσιο θα κατευθύνει χρηματορροές προς τα ΕΛΤΑ για να μπορέσουν και εκείνα με τη σειρά τους να τις κατευθύνουν προς τα ταμεία της ΔΕΗ. Οσο για τη διοίκηση των ΕΛΤΑ εξακολουθεί να τηρεί σιγήν ιχθύος, αδιαφορώντας προκλητικά για την ταλαιπωρία των καταναλωτών.
Η παρέμβαση της ΡΑΕ άφησε έκθετη τη ΔΕΗ καθώς, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά στην επιστολή της προς την εταιρεία, από τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της «διαπιστώνεται ότι υπάρχει δυνατότητα ταυτοποίησης των καταναλωτών οι οποίοι κατέβαλαν εμπρόθεσμα τα οφειλόμενα ποσά μέσω των τηρουμένων από την επιχείρηση ηλεκτρονικών αρχείων». Η ΡΑΕ διατύπωσε σοβαρά ερωτήματα για την πρακτική που ακολούθησε η ΔΕΗ και κατόπιν αυτού η διοίκηση της εταιρείας έσπευσε να ενημερώσει με ανακοίνωσή της ότι πράγματι παραλαμβάνει από το σύστημα ΔΙΑΣ τα αρχεία πληρωμών των πελατών μέσω ΕΛΤΑ, τα καταχωρίζει σε δικό της μηχανογραφικό σύστημα και οι πελάτες εμφανίζονται να έχουν πληρώσει τον λογαριασμό τους και έτσι δεν χάνουν την έκπτωση.
Το πρόβλημα, σύμφωνα με τη ΔΕΗ, υπάρχει μόνο για εκείνους τους πελάτες για τους οποίους το σύστημα ΔΙΑΣ καθυστερεί να παραδώσει τα αρχεία στη ΔΕΗ, προφανώς λόγω καθυστέρησης πληρωμής από τα ΕΛΤΑ και εν τω μεταξύ έχει εκδοθεί ο νέος λογαριασμός. Αυτό, μπορεί να αντιμετωπιστεί, τουλάχιστον προς το παρόν, με την επί τόπου επίσκεψη του καταναλωτή στα καταστήματα της επιχείρησης, αναφέρει η ΔΕΗ. Αξίζει πάντως να σημειωθεί και η έμμεση επίθεση της ΔΕΗ προς τη ΡΑΕ, με τη χαρακτηριστική φράση «οι από καθέδρας υποδείξεις» για τις συστάσεις που ως αρμόδια εκ του νόμου Αρχή τής απηύθυνε.
Έντυπη Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου