Σε ποια φάση βρίσκεται όμως, το έργο; Έχει ολοκληρωθεί ο ανταγωνιστικός διάλογος στο πλαίσιο του οποίου, τα τρία προεπιλεχθέντα σχήματα (Άκτωρ-Vinci, ΤΕΡΝΑ και ΜΕΤΚΑ) υπέβαλαν τις προτάσεις τους, τις οποίες θα λάβει υπόψη της η αναθέτουσα αρχή για να προχωρήσει στο βασικό σχεδιασμό του έργου. Ταυτόχρονα, το προσεχές διάστημα αναμένεται το υπουργείο Περιβάλλοντος να προχωρήσει στην έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), ώστε να οδηγηθούμε στο επόμενο καθοριστικό βήμα.
Την υποβολή δηλαδή, δεσμευτικών προσφορών για το έργο που αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους περίπου 1,1 χλµ. µε τις εκατέρωθεν προσβάσεις της (συνολικό μήκος έργου περί τα 3 χλµ.) από τον ανισόπεδο κόμβο Περάµατος μέχρι τoν ανισόπεδο κόμβο Παλουκίων Σαλαμίνας. Περιλαμβάνει και τα οδικά τµήµατα παράκαµψης των πόλεων Περάµατος και Σαλαµίνας μήκους περίπου 14,5 χλµ.
Για να οδηγηθεί, βέβαια, το έργο στο στάδιο της υποβολής δεσμευτικών προσφορών απαιτείται, ανάμεσα σε άλλα, η ολοκλήρωση του συνόλου των απαιτούμενων μελετών, όπως η προμελέτη λιμενικών έργων.
Η υποθαλάσσιας οδική ζεύξη της Σαλαμίνας, που περιλαμβάνει μία υποθαλάσσια σήραγγα που θα ενώνει το νησί κι ένα καινούργιο δρόμο που θα παρακάμπτει το Πέραμα, «είναι ένα έργο «ταλαιπωρημένο» και πλέον ξεκινά η υλοποίησή του» σημείωσε, πρόσφατα, ο Γενικός Γραμματέας υποδομών Γιώργος Καραγιάννης.
«Οι καθημερινές μετακινήσεις θα είναι πιο εύκολες και οικονομικές, ενώ το έργο θα αναβαθμίσει όλη τη Δυτική Αττική και κυρίως, την ευρύτερη περιοχή του Περάματος, αλλά και της Σαλαμίνας» πρόσθεσε.
Η κατασκευή του έργου θα διαρκέσει πέντε χρόνια, με τον αυτοκινητόδρομο να περιλαμβάνει:
– Το οδικό τμήμα σύνδεσης του Ανισόπεδου Κόμβου του Περάματος με τη Λεωφόρο Σχιστού συνολικού μήκους 4,5 χλμ., ώστε να παρακάμπτεται ο Δήμος Περάματος
– Την υποθαλάσσια ζεύξη με οδική σήραγγα μήκους 1 χλμ. από το Πέραμα έως το νησί του Αγίου Γεωργίου
– To οδικό τμήμα από το νησί του Αγίου Γεωργίου μέχρι το νησί της Σαλαμίνας και τις οδικές συνδέσεις με την πόλη της
Η χρηματοδότηση του έργου θα καλυφθεί από ίδια και δανειακά κεφάλαια, ενώ η ανάκτηση της επένδυσης θα στηριχθεί στην είσπραξη διοδίων τελών.
Σημειώνεται ότι η υποθαλάσσια οδική ζεύξη Σαλαμίνας είναι ένα από τα πολυάριθμα πολύπαθα έργα. Η πρώτη μελέτη του έργου χρονολογείται το 1992, με το διαγωνισμό, που έχει αναβληθεί τουλάχιστον οκτώ φορές τα τελευταία χρόνια, να έχει βρεθεί, στο παρελθόν, αντιμέτωπο και με αντιδράσεις.
του Γιώργου Μίχα - liberal.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου