Ο διαγωνισμός που ξεκίνησε το 2016 βρίσκεται στο τέλος της Β` φάσης καθώς αναμένεται η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης η οποία θα ανοίξει τον δρόμο για την τελική φάση του διαγωνισμού που είναι η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών. Αναμένεται η γνωμοδότηση επί της μελέτης από την Περιφέρεια Αττικής και ακολούθως η έγκριση της από το ΥΠΕΝ. Τώρα βρισκόμαστε στη φάση κατάρτισης των τευχών δημοπράτησης και των κανονισμών μελετών των έργων.
Η λύση που επιλέχθηκε
Ουσιαστικά η λύση η οποία επελέχθη είναι μια σύνθεση των τριών μελετών που υποβλήθηκαν από τα τρία σχήματα που διεκδικούν το έργο. Στο πλαίσιο της διαδικασίας αποτύπωσης της σύνθεσης των υπόψη λύσεων, απαιτήθηκε η επικούρηση από τεχνικό σύμβουλο, ο οποίος πρότεινε περαιτέρω τροποποίηση και βελτιστοποίηση της προκύπτουσας (με αυτόν τον τρόπο) χάραξης, προκειμένου να εξασφαλιστεί καλύτερη στάθμη εξυπηρέτησης και βελτιωμένη οδική ασφάλεια στο προς μελέτη και κατασκευή οδικό έργο
Στο αντικείμενο της υπόψη σύμβασης περιλήφθηκε επίσης και η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των αναλύσεων των δειγματοληψιών ιζημάτων που διενεργήθηκαν από το Πανεπιστήμιο Πατρών στην περιοχή της υποθαλάσσιας ζεύξης Περάματος Σαλαμίνας (για την εκτίμηση των χαρακτηριστικών και της σύστασης των ιζημάτων πυθμένα), αλλά και η εκπόνηση της μελέτης διαχείρισης των προϊόντων εκσκαφών για το ίδιο έργο.
Ποιοι διεκδικούν το έργο
Να σημειωθεί ότι ο διαγωνισμός για την υποθαλάσσια σήραγγα Σαλαμίνας-Περάματος αφορά στην παραχώρηση για 35 χρόνια, 4 εκ των οποίων θα αφορά την κατασκευαστική περίοδο. Το κόστος του έργου εκτιμάται σε περίπου 400-450 εκατ. ευρώ.
Στην εκδήλωση ενδιαφέροντος που πραγματοποιήθηκε στις 15 Μαρτίου 2016 προσήλθαν τρία σχήματα: 1.ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, 2.ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, 3.VINCI CONCESSIONS-VINCI HIGHWAYS-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.
Σήμερα υπολογίζεται πως σε ετήσια βάση χρησιμοποιούν τα πορθμεία Σαλαμίνας-Περάματος περίπου 4 εκατ. οχήματα και 11 εκατομμύρια επιβάτες.
Ποιο είναι το αντικείμενο του έργου
Mε το κυοφορούμενο έργο ο χρόνος ταξιδιού από το Πέραμα στη Σαλαμίνα θα πέσει στα 2 λεπτά από το ένα πορθμείο στο άλλο καθώς πρόκειται σήραγγα με συνολικό μήκος περίπου 1 με 1,1 χλμ. μαζί με τις εκατέρωθεν προσβάσεις.
Βάσει του σχεδιασμού, ένας νέος οδικός άξονας θα ξεκινά πλησίον της υπάρχουσας Λεωφόρου Σχιστού-Σκαραμαγκά στην περιοχή του ναυτικού οχυρού Σκαραμαγκά, και θα εκτείνεται μέχρι την περιοχή του Κολυμβητηρίου Περάματος, έναντι του Πορθμείου, όπου θα δημιουργηθεί και κόμβος για τη σύνδεσή του με το παρακείμενο οδικό δίκτυο.
Από το σημείο εκείνο, ο οδικός άξονας θα βυθίζεται προοδευτικά στη θάλασσα με την κατασκευή υποθαλάσσιας οδικής σήραγγας, η οποία θα εδράζεται στον βυθό.
Η σήραγγα θα ξεκινά από την περιοχή του Περάματος κοντά στην περιοχή του κολυμβητηρίου, όπου θα δημιουργηθεί και ο σχετικός κόμβος, και θα καταλήγει στη Σαλαμίνα ανάμεσα από το νησάκι του Αγίου Γεωργίου και την είσοδο του Ναυστάθμου (δεξιά από τα φέρυ).
Στη συνέχεια θα κατασκευαστεί νέος άξονας παράκαμψης των Παλουκίων με μία ακόμα σήραγγα 700 μέτρων που θα καταλήγει σε ένα ανισόπεδο κόμβο βόρεια της Σαλαμίνας (στο ύψος του φούρνου Μπεγνή) που θα συνδέεται με το τοπικό οδικό δίκτυο https://salamina-press
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου