Της Ματίνας Χαρκοφτάκη
Με αρχικό σταθμό τη Θεσσαλονίκη, τα πρώτα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία 12 μέτρων και ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ. αναμένεται να πατήσουν επί ελληνικού εδάφους τον προσεχή Μάρτιο, ενώ τη σκυτάλη θα πάρει στη συνέχεια η Αθήνα με την παραλαβή των υπόλοιπων 140 οχημάτων νέας τεχνολογίας, τα οποία σηματοδοτούν την έστω και αργοπορημένη μετάβαση των αστικών συγκοινωνιών στην ηλεκτροκίνηση.
Αυτό το βήμα θα γίνει με τα ηλεκτρικά λεωφορεία της κινεζικής Yutong, η οποία εκπροσωπείται στην ελληνική αγορά από τον όμιλο Κοπελούζου και αναδείχθηκε, πριν ακριβώς ένα χρόνο, ανάδοχος στο πέμπτο τμήμα του διαγωνισμού (αφορούσε στην προμήθεια 250 ηλεκτρικών λεωφορείων).
Στην έλευση των 110 οχημάτων, τα οποία, αυτή την στιγμή, βρίσκονται εν πλω καθώς το υπερπόντιο ταξίδι τους ξεκίνησε την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου από το λιμάνι Lianyungang, της επαρχίας Τσιανγκσού στην Κίνας, με τελικό προορισμό την πόλη της Θεσσαλονίκης, αναφέρθηκε και ο Κινέζος πρέσβης στην Ελλάδα, στο περιθώριο των εγκαινίων της επέκτασης του car terminal στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά, λέγοντας ότι η Κίνα θα διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης στα επόμενα χρόνια.
Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής λεωφορείων στον κόσμο
Άλλωστε, στην Κίνα δραστηριοποιούνται μερικές από τις μεγαλύτερες κατασκευάστριες ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, μια εξ αυτών είναι και η Yutong, η οποία διατηρεί το μεγαλύτερο εργοστάσιο κατασκευής λεωφορείων στον κόσμο ενώ θεωρείται από τις σημαντικότερες βιομηχανίες στην κατηγορία της σε επίπεδο πωλήσεων διεθνώς. Με ένα χαρτοφυλάκιο, το οποίο καλύπτει όλα τα είδη λεωφορείων συμπεριλαμβανομένων των τουριστικών πούλμαν, των αστικών λεωφορείων καθώς και των σχολικών λεωφορείων, τα τελευταία χρόνια έχει επικεντρωθεί στην ανάπτυξη λεωφορείων εκπομπής μηδενικών ρύπων.
Είναι ενδεικτικό ότι, μέχρι σήμερα, έχει καταφέρει να πουλήσει συνολικά 175.000 λεωφορεία νέας τεχνολογίας ενώ μόνο το 2023 κατέγραψε πωλήσεις 36.518 οχημάτων, αυξημένες κατά 21% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η επέκταση σε νέες αγορές παρέμεινε ψηλά στην ατζέντα των προτεραιοτήτων του κινεζικού κολοσσού και την περσινή χρονιά. Μάλιστα, το 2023, εκτός από τη συνεργασία για την προμήθεια των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων στην Ελλάδα, ανέλαβε την παράδοση λεωφορείων σε Ουζμπεκιστάν, Χιλή και Δανία.
Η πρώτη μάρκα σε πωλήσεις ηλεκτρικών λεωφορείων στην Ευρώπη
Επιπλέον, το 2022 αναδείχθηκε ως η μάρκα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις ηλεκτρικών λεωφορείων στην Ευρώπη, φθάνοντας τα 479. Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις της κινεζικής εταιρείας αυξήθηκαν κατά 58% σε ετήσια βάση και το μερίδιο αγοράς της ενισχύθηκε από 9,2% το 2021 σε 11,5% το 2022 με απώτερο στόχο να φθάσει το 15%, αξιοποιώντας τη συγκυρία προώθησης της ηλεκτροκίνησης στις δημόσιες συγκοινωνίες της Ευρώπης.
Σε ό,τι αφορά το μερίδιό της στην τεράστια αγορά της Κίνας, αυτό ξεπερνά το 30% ενώ θεωρείται ως ένας από τους σημαντικότερους παίκτες στην άκρως ανταγωνιστική κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία.
Έχοντας ξεκινήσει σα μια κρατική επιχείρηση, το 2001 μια ομάδα 23 διευθυντικών στελεχών προχώρησε στην εξαγορά της με αποτέλεσμα από το 2003 να αναλάβει εξ ολοκλήρου την ιδιοκτησία του ομίλου. Να σημειωθεί ότι το 1997 αποτέλεσε την πρώτη εταιρεία λεωφορείων, η οποία ξεκίνησε να διαπραγματεύεται στο χρηματιστήριο της Σαγκάης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου