Μάχη με τον χρόνο δίνει η μεγάλη επέκταση του Αθηναϊκού Μετρό
«Ούριος άνεμος» επικρατεί και πάλι στο έργο για την επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας από τον σταθμό ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ στον σταθμό ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ, στο κέντρο του Πειραιά. Το έργο που το τελευταίο διάστημα είχε αρχίσει να «μαζεύει» προβλήματα σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του ypodomes.com είναι πλέον σε πολύ καλύτερη κατάσταση.
Πλέον όλοι οι απαιτούμενοι χώροι έχουν αποδοθεί στον εργολάβο μέσα σε διάστημα περίπου 2 ετών από την εκκίνηση των έργων. Η σήραγγα των 7,5 χιλιομέτρων έχει ξεκινήσει ενώ έχουμε εργασίες και στους 6 σταθμούς της επέκτασης αλλά και στα ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού. Συνολικά το έργο βρίσκεται λίγους μήνες πίσω από το καθορισμένο χρονοδιάγραμμα, όμως όπως ανέφεραν στο ypodomes αυτό θεωρείται απολύτως φυσιολογικό σε ένα τόσο μεγάλο και πολύπλοκο έργο που διαθέτει πολλαπλά εργοτάξια κάθε ένα με τις δικές του ιδιομορφίες.
ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΑΣ ΜΙΚΡΟΤΡΑΥΜΑΤΙΑΣ
Ο Μετροπόντικας που άρχισε το υπόγειο ταξίδι του τον περασμένο Σεπτέμβριο, τα έχει βρει σκούρα με το υπέδαφος που έχει συναντήσει. Μέχρι τώρα έχει διανοίξει μόλις 300 μέτρα και τώρα βρίσκεται για μερικές μέρες ακινητοποιημένος καθώς ένα εξάρτημα από την «μύτη» του ΤΒΜ έπαθε ζημιά λόγω επαφής με πολύ σκληρό βράχο και χρειάζεται αντικατάσταση.
Το πρόβλημα δεν είναι σοβαρό και αναμένεται σε μερικές ημέρες να ξεκινήσει και πάλι το σκάψιμο προς τον πρώτο του προορισμό που είναι ο σταθμός ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ.
Στους 3 πρώτους σταθμούς τα νούμερα είναι εντυπωσιακά. Στον σταθμό ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑτο ποσοστό εκσκαφής και οι διαφραγματικοί τοίχοι έχουν σχεδόν πλήρως ολοκληρωθεί ενώ έχει ολοκληρωθεί και το τσιμεντένιο δάπεδο για να υποδεχθεί τον Μετροπόντικα. Αυτό με πρόχειρους υπολογισμούς θα γίνει τον προσεχή Ιούνιο ενώ στη συνέχεια υπολογίζεται πως τα μηχάνημα θα μπορεί να διανοίγει καθημερινά 10-15 μέτρα έτοιμης σήραγγας.
ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ-ΝΙΚΑΙΑ-ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ
Στον σταθμό ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ η εκσκαφή και οι διαφραγματικοί τοίχοι αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στον Μάιο προκειμένου να ετοιμαστούν για την δεύτερη «υποδοχή» του Μετροπόντικα το ερχόμενο Φθινόπωρο. Τις επόμενες ημέρες θα αρχίσει να κατασκευάζεται το τσιμεντένιο δάπεδο.
Στον σταθμό ΝΙΚΑΙΑ, εκσκαφή και διαφραγματικοί τοίχοι θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Ιουλίου και το θετικό νέο είναι πως το εργοτάξιο λειτουργεί με εντυπωσιακούς ρυθμούς.
Στο σταθμό ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ που υπήρξαν σημαντικές καθυστερήσεις λόγω προβλημάτων στις απαλλοτριώσεις (άρνηση κατόχων να αφήσουν τα ακίνητα) οι εργασίες είναι πλέον ικανοποιητικές. Η στενότητα της θέσης του σταθμού με τις γύρω πολυκατοικίες να είναι σε πολύ κοντινή απόσταση έχουν αναγκάσει τον εργολάβο να προχωρά τις εκσκαφές με αργούς ρυθμούς, να σταματά τα μεσημέρια και τα βράδια για να μην υπάρχει όχληση.
Ωστόσο τα ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ είναι ο 4ος σταθμός στη σειρά και δεν αναμένεται να δημιουργήσουν μεγάλες καθυστερήσεις στο έργο καθώς ο Μετροπόντικας αναμένεται να αφιχθεί σε περίπου 1 χρόνο από σήμερα.
Στον σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ ξεπεράστηκαν τα όποια προβλήματα και τώρα προετοιμάζεται η κυκλοφοριακή παράκαμψη μέσα από το λιμάνι για την κατασκευή του υπόγειου σταθμού και μέχρι τον Ιούλιο έχει τεθεί ο στόχος να ξεκινήσει να διοχετεύεται η κίνηση των οχημάτων. Η θέση του σταθμού είναι στην Ακτή Καλλιμασιώτη, μπροστά από τη σημερινή είσοδο του σταθμού ΠΕΙΡΑΙΑΣ της γραμμής 1 ανάμεσα από την οδό Κόνωνος και την πεζογέφυρα.
Όπως μαθαίνει το ypodomes.com λόγω της εύρεσης κεντρικού αγωγού υδάτων που περνά από το σημείο έγινε μερική μετατόπιση κατά 7 μέτρα όλου του σταθμού. Ο σταθμός αυτός αντιμετωπίζει και τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές προκλήσεις λόγω της γειτνίασης του με τη θάλασσα.
ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΑΝ ΤΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
Τα ευχάριστα νέα συνεχίζονται και το σταθμό ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟμιας και μετά από 2 συνεδριάσεις του ΚΑΣ, επετράπη η συνέχιση των εργασιών και η απόσπαση μέρους των αρχαιολογικών ευρημάτων προκειμένου μελλοντικά να εκτεθούν στο σταθμό. Ήδη οι πρώτες κατασκευαστικές εργασίες έχουν ξεκινήσει και με την κατασκευή των πασσάλων. Οι πρώτες εκσκαφές θα ξεκινήσουν το αμέσως επόμενο διάστημα.
Στο φρέαρ Δεληγιάννητώρα όπου θα καταλήγουν οι συρμοί μετά τον τερματικό σταθμό, ολοκληρώνεται σε 2 περίπου εβδομάδες η απόσπαση αρχαίου ψηφιδωτού δαπέδου και θα αρχίσουν και οι εκεί οι πρώτες εκσκαφές.
Τέλος στο τελευταίο φρέαρ της γραμμής που θα κατασκευαστεί στον προαύλιο χώρο του Πανεπιστημίου Πειραιά, υπήρξε συνεννόηση ενώ για τις ανάγκες του έργου θα «μικρύνει» και η οδός Τσαμαδού για να εκτελεστούν τα έργα.
ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΕΙΣ ΟΚ
Το έργο παρουσιάζει φυσιολογικές απορροφήσεις ενώ όπως μετέφεραν στο ypodomes.com τα ποσά θα μεγαλώσουν σημαντικά όταν ο Μετροπόντικας πιάσει «ρυθμό» και διανοίγει αρκετά μέτρα ημερησίως.
Το έργο της επέκτασης της γραμμής του Μετρό είναι ένα έργο γέφυρα με χρηματοδοτήσεις τόσο από το ΕΣΠΑ 2007-2013 όσο και από το ΣΕΣ 2014-2020. Το έργο έχει χωριστεί σε δύο διακριτές οικονομικές περιόδους και η χρηματοδότηση του είναι εξασφαλισμένη και από την ΕΤΕπ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου