Μόλις λίγα 24ωρα έχουν απομείνει για τον τελικό της 50ης Eurovision στην Βιέννη της Αυστρίας.
Ένας τηλεοπτικός διαγωνισμός που ξεκίνησε πριν 50 χρόνια, εξελίχθηκε στη μεγαλύτερη τηλεοπτική μουσική εκδήλωση όλου του πλανήτη, με περισσότερους από 180 εκατομμύρια τηλεθεατές, και ασύγκριτη τηλεθέαση σε όλες τις χώρες στις οποίες προβάλλεται.
Όλο αυτό έρχεται με ένα ακριβό τίμημα. Οι απαιτήσεις της διοργανώτριας αρχής (EBU) έχουν ανεβάσει το κόστος διοργάνωσης τόσο υψηλά, ώστε δημιουργεί πρόβλημα στις χώρες οι οποίες αναδεικνυονται νικήτριες κάθε χρονιά.
Πέρυσι, η πόλη της Κοπεγχάγης κόντεψε να κηρύξει χρεωκοπία , καθώς τα 45 εκατομμύρια που κόστισε ο διαγωνισμός αποδείχθηκαν υπερβολικά σε σχέση με τις προσδοκίες που είχαν καλλιεργήσει τα στελέχη της EBU για τα οφέλη που θα απεκόμιζε η πόλη.
Με ποιό ακριβώς γνώμονα όμως λειτουργούν τα στελέχη της EBU? Ο οργανισμός αυτός αρχίζει να θυμίζει διάφορους άλλους “άτυπους” ευρωπαϊκούς οργανισμούς, οι οποίοι ενώ χρηματοδοτούνται εμμέσως από δημόσια ταμεία, ο έλεγχος τους είναι ελλιπής, γεγονός που φτάνει να αντικατοπτρίζεται στις καθημερινές λειτουργίες και αυθαίρετες αποφάσεις στελεχών της τα οποία δεν νιώθουν την ανάγκη να απολογηθούν σε κανένα.
Πίσω από τα εκατομμύρια ευρώ του ετήσιου προϋπολογισμού της EBU και κατ’αντιστοιχία της Eurovision, λειτουργεί ένα ολόκληρο σύστημα απευθείας συμβολαίων και αναθέσεων , και δίπλα σε αυτό ένα παράλληλο σύστημα διασφάλισης ότι όλα αυτά θα πάνε στα σωστά χέρια.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού είναι ο τρόπος με τον οποίο ο υπεύθυνος επικοινωνίας της EBU & Eurovision (Jarmo Siim / Communications Coordinator at EBU/EUROVISION for the Eurovision Song Contest) προσέγγισε, μεταξύ άλλων, Έλληνα δημοσιογράφο, ζητώντας του “να συνεχίσει να επιτίθεται στην Σουηδική συμμετοχή”, ώστε να ασκηθεί πίεση στην EBU για να απορρίψει τη συμμετοχή.
Η Σουηδική συμμετοχή παρουσιάζεται ως το απόλυτο φαβορί για να κερδίσει φέτος πράγμα το οποίο πιθανόν να σημαίνει ότι σε κάποιους δεν αρέσει καθώς η Σουηδία χρησιμοποιεί συγκεκριμένες εταιρείες παραγωγής.
Τις τελευταίες εβδομάδες έχει γίνει μια (οργανωμένη καθώς φαίνεται) προσπάθεια να πληγεί η αξιοπιστία της συμμετοχής:
- Την 15 Μαρτίου, την ημέρα που ανακοινώθηκε η συμμετοχή της Σουηδίας εμφανίζονται άρθρα σε μερίδα του Ευρωπαικού τύπου κατηγορόντας το τραγούδι της Σουηδίας ως αντιγραφή της παγκόσμιας επιτυχίας “Lovers on the sun” του David Guetta
- Στις 2 Απριλίου κυκλοφορούν άλλες φήμες ότι η σκηνική παρουσία της Σουηδικής συμμετοχής αποτελεί προιόν αντιγραφής
- Λίγες ώρες μετά στελέχη της EBU κατεβάζουν το κομμάτι από το επίσημο site του διαγωνισμού
- Και συμπτωματικά, λίγες ώρες αργότερα, ο υπεύθυνος επικοινωνίας της Eurovision/EBU ζητά από δημοσιογράφους να συνεχίσουν να επιτίθονται στη συμμετοχή της Σουηδίας
Παρόλο που οι φήμες έχουν αρχίσει να πυκνώνουν για ανορθόδοξες πρακτικές, οι οποίες πιθανόν να συνδέονται με το πως γίνονται οι αναθέσεις και οι συμβάσεις, σε ερώτηση μας προς τον Dr.Frank-Dieter Freiling, (υπεύθυνος διοργάνωσης και έγκρισης σχετικών συμβάσεων) αυτός αρνήθηκε να τοποθετηθεί.
Τέλος η Γενική διευθύντρια της EBU Ingird Delterne, μέσω του εκπροσώπου της απέφυγε να τοποθετηθεί για το αν είναι σε γνώση της παράνομες και ανορθόδοξες ενέργειες υψηλά ιστάμενων στελεχών της ΕΒU.typologies.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου