Σε ποιο σημείο βρίσκεται όμως, το έργο; Έχει προηγηθεί ο ανταγωνιστικός διάλογος στο πλαίσιο του οποίου, τα τρία προεπιλεχθέντα σχήματα (Άκτωρ-Vinci, ΤΕΡΝΑ και ΜΕΤΚΑ) υπέβαλαν τις προτάσεις τους, τις οποίες θα λάβει υπόψη της η αναθέτουσα αρχή για να προχωρήσει στο βασικό σχεδιασμό, όπως και στην οριστικοποίηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ).
Η οριστικοποίηση του βασικού σχεδιασμού και της ΜΠΕ θα οδηγήσει στη διενέργεια του διεθνούς διαγωνισμού και κατ’ επέκταση στην υποβολή δεσμευτικών προσφορών για το έργο που αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους περίπου 1,1 χλµ. µε τις εκατέρωθεν προσβάσεις της (συνολικό μήκος έργου περί τα 3χλµ) από τον ανισόπεδο κόμβο Περάµατος μέχρι τoν ανισόπεδο κόμβο Παλουκίων. Περιλαμβάνει και τα οδικά τµήµατα παράκαµψης των πόλεων Περάµατος και Σαλαµίνας μήκους περίπου 14,5 χλµ.
Για να οδηγηθεί, βέβαια, το έργο στο στάδιο του διαγωνισμού και της υποβολής δεσμευτικών προσφορών απαιτείται η ολοκλήρωση του συνόλου των απαιτούμενων μελετών, όπως η προμελέτη λιμενικών έργων.
Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα, εκτιμάται ότι μέσα στο 2021 θα μπορούσε να έχει ολοκληρωθεί η ανάδειξη αναδόχου, σε συνάρτηση βέβαια και με το πώς θα διαμορφωθούν οι εξελίξεις που σχετίζονται με την πανδημική κρίση. Η χρηματοδότηση του έργου θα καλυφθεί από ίδια και δανειακά κεφάλαια, ενώ η ανάκτηση της επένδυσης θα στηριχθεί στην είσπραξη διοδίων τελών.
Έργο δεκαετιών
Η υποθαλάσσια οδική ζεύξη Σαλαμίνας είναι ένα από τα πολυάριθμα πολύπαθα έργα. Η πρώτη μελέτη του έργου χρονολογείται το 1992, με το διαγωνισμό, που έχει αναβληθεί τουλάχιστον οκτώ φορές τα τελευταία χρόνια, να έχει συναντήσει αντιδράσεις.
Το 2018 το Συμβούλιο Επικρατείας απέρριψε την προσφυγή του Περιβαλλοντικού Ομίλου Σαλαμίνας "ΠΕΡΙΒΟΣ" για να ακυρωθεί η κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας Πέραμα – Σαλαμίνα. Κατά το σκεπτικό της προσφυγής του φορέα ήταν αντισυνταγματική και παράνομη η υπουργική απόφαση για τη διενέργεια δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού για την ανάθεση της σύμβασης παραχώρησης της μελέτης κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης, εκμετάλλευσης του έργου και την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού.
Δύο χρόνια νωρίτερα, το 2016, η τότε δημοτική αρχή Σαλαμίνας είχε διοργανώσει δημοψήφισμα με στόχο να φανεί εάν οι δημότες συμφωνούν με την υλοποίηση της ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος.
πηγή: capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου